Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mooie Of Niet
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
maikel74
closedeyes.gif Elke keer als ik na een mooie set velgen zoek op internet valt me ogen op dit setje velgen.

Mijn vraag is wat vinden jullie deze velgen onder een zwarte civic dxi 3 deurs uit 93.

http://www.online-velgen.nl/wheels_11_168_16_639.html
Marco DXI 92
Ik vind ze mooi, maar zou persoonlijk voor 17 inch gaan.
Maar ja, dat is een smaakkwestie. happy.gif
Hondapower
nette velgen. Ik zou alleen even kijken naar welke banden ze meeleveren. Meestal zijn het klote dingen.
Maxim
Inderdaad mooie velgen.
beast
mooi , maar zou voor 17 kiezen,maar dat is smaak per persoon
maikel74
QUOTE (beast @ Apr 19 2008, 11:01 AM) *
mooi , maar zou voor 17 kiezen,maar dat is smaak per persoon

Ik denk dat ik het toch bij 16 inch ga houden omdat ik wel dagelijks met me honda rijd

Hondapower
QUOTE (maikel74 @ Apr 19 2008, 02:21 PM) *
Ik denk dat ik het toch bij 16 inch ga houden omdat ik wel dagelijks met me honda rijd

Ik rij er ook dagelijks mee en heb 17.
Bedenk het je nu goed welke maat je neemt, anders rij je er straks 2 weken mee en dan heb je misschien spijt.
legend01
QUOTE (maikel74 @ Apr 19 2008, 02:21 PM) *

Nou, ik heb 18ers en rij ook dagelijks met mijn auto dus dat wil niks zeggen en volgens mij heb je geld teveel, die 16 inch banden zijn net zo duur als mijn 18 inch banden of misschien wel duurder.
Ik persoonlijk zou dan toch voor 17 inch gaan,daar de banden dan nog betaalbaar zijn omdat het een gangbare maat is.
Nightmare
als je al om een eerlijke mening vraagt .......... ik vind ze lelijk !! vooral als je ook nog eens voor 16" gaat. dan zijn ze erg klein, en zul je erg veel spijt krijgen.
en er zijn al veel gesprekken over geweest, maar hou nu eens op over dat verhaal 17" !!! 1519[1].gif dat rijd op een civic gewoon lekker en makkelijk. dus als je voor 16" gaat is dat gewoon een keuze, maar heeft weinig met rij eigenschappen te maken. en idd wat kees al zegt, die banden kun je direct weg pleuren. zullen waarschijnlijk de aller billigste stukken plastic zijn die ze zeft massaal inkopen.
legend01
QUOTE (Nightmare @ Apr 19 2008, 04:24 PM) *
als je al om een eerlijke mening vraagt .......... ik vind ze lelijk !! vooral als je ook nog eens voor 16" gaat. dan zijn ze erg klein, en zul je erg veel spijt krijgen.
en er zijn al veel gesprekken over geweest, maar hou nu eens op over dat verhaal 17" !!! 1519[1].gif dat rijd op een civic gewoon lekker en makkelijk. dus als je voor 16" gaat is dat gewoon een keuze, maar heeft weinig met rij eigenschappen te maken. en idd wat kees al zegt, die banden kun je direct weg pleuren. zullen waarschijnlijk de aller billigste stukken plastic zijn die ze zeft massaal inkopen.

Now your talking.
maikel74
QUOTE (Nightmare @ Apr 19 2008, 04:24 PM) *

Dus als ik goed begrijp gewoon dikke 17 inch met 205 band,......... Waar de velgen wel wat duurder van zijn maar de banden wat goed koper,............. en als het slechte banden zijn dan rijd ik er toch gewon even op totdat ik weer geld heb voor 4 toyo proxis probleem toch opgelost happy.gif

deze dus happy.gif http://www.online-velgen.nl/wheels_11_168_17_358.html
Hondapower
Je moet meteen die toyo's erbij nemen! De dunlops zijn ook goed maar het prijsverschil tov de toyo's niet waard (mijn mening) bij deze 'aanbieding'.
De Bridgestone RE-050 is de Potenza en die is ook heeeeel erg goed. Dat wordt mijn volgende band als mijn huidige toyo's versleten zijn.
Vergeet niet dat de banden allesbepalend zijn voor het weggedrag van de auto. Je kunt nog zo'n goed onderstel en remmen hebben, als de banden klote zijn dan schiet je er niks mee op.

Onder sommige civics zul je een 16" leggen ivm forse verlaging, maar dat heeft dan uitsluitend te maken met de smallere bandenmaat die je er dan oplegt.
De omtrek van de band moet altijd hetzelfde zijn. Dus of je nu een 16" of 17" velg neemt, de omtrek blijft hetzelfde, maar met 17 heb je meer velg en minder band.
En dus een voor het oog beter gevulde wielkast. En het verschil in rijcomfort tussen 16 en 17 is nihil.
fif
Netjes
Maxim
Ik zou voor de Civic ook 17" kiezen met een beschaafde verlaging. De Rijeigenschap hangt inderdaad niet af van de grootte van de velg.

Zelf heb ik 16" gekozen, omdat ik 17" te groot vond voor mijn CRX. Voor het oog misschien wel liever 17" gehad, maar met de verlaging die ik niet wil opgeven, moest het 16" worden.
peewee
hele nette velgen en 16ers vind ik een goede keuze voor een hatchback. Moet je hem wel heel laaaag legge tongue.gif en persoonlijk ga ik voor velgen met een bed.
Nightmare
kijk !!! die 17" velgen die je nu laat zien die zijn echt gaaf !!! zou ook heel mooi staan onder je civic.
maikel74
QUOTE (Nightmare @ Apr 20 2008, 11:45 AM) *
kijk !!! die 17" velgen die je nu laat zien die zijn echt gaaf !!! zou ook heel mooi staan onder je civic.

Die 17er was de eerste velg die mijn ook meteen aansprak,
Dus maar extra veel overwerken en dan meteen een Toyo band eronder voor een meer prijs.
Komt allemaal wel goed alleen durt het wat langer omdat er ook prijskaartjes aan hangen
Nightmare
maakt niet uit, maar je zult er wel gelukkiger van worden !!
Black Knight
maikel vind dat welke smaak met velgen voor je auto dat!
lipsrsealed2[1].gif

ik denk dat mooier met inch 17 dan 16
Roy
ik vind zelf persoonlijk 16" op n hatchback mooier dan 17".. Met 17" lijkt t dan meer velg dan civic.. maar t blijft je eigen keuze... ik zou dus gaan voor 16"... en dan n kleine 5 cm verlagen, dan heb je geen problemen met aanlopen en drempels

@ Thorsten, wanneer komen jouw 17" velgen??? (en haal je silencer uit je uitlaat closedeyes.gif ) rolleyes.gif
maikel74
QUOTE (Roy @ Apr 28 2008, 01:19 PM) *
ik vind zelf persoonlijk 16" op n hatchback mooier dan 17".. Met 17" lijkt t dan meer velg dan civic.. maar t blijft je eigen keuze... ik zou dus gaan voor 16"... en dan n kleine 5 cm verlagen, dan heb je geen problemen met aanlopen en drempels

Ik blijf tot nu toe toch maar bij me standpunt van 17 inch. beter wat langer sparen en meteen iets na me zin kopen.
ook al zou het pas met kerstmis zijn maar dan heb ik wel meteen iets wat echt na me zin is.

Eerst ook nog voor wat andere dingen geld bij elkaar sparen sparen maar komt allemaal goed gedult is een schone zaak happy.gif
maikel74
Denk dat het deze velgen dan maar worden,( omdat de enkei velgen verkocht zijn of ik moet hoger bieden)............. Vind de prijs verhouding en hoe ze eruit zien aan sprekelijk.
Alleen dan wel de banden vervangen die hun standaart leveren want die hebben minder grip vooral als het regent.

het is dus dit setje velgen
http://www.online-velgen.nl/wheels_11_168_17_817.html

zodat er ook nog wat geld over blijft voor andere zaken happy.gifhappy.gif
Merlijn
Nightmare
Jakkes !!!!!!!!!!!! die zijn pas echt lelijk ........... die koop je ook gewoon hier om de hoek bij heuts.

maar wel mooi onder jou civic ............ althans, dat vind jij. en als jij dat vind, dan moet je ze gewoon kopen.
Hondapower
niet mooi.
En idd veeeeel te standaard.
maikel74
Heb nu mooie velgen gevonden op marktplaats (tenminste ik vinde ze heel mooi) van het merk dotz met een mooi velg bed
het probleem is wel dat ze een et hebben van 38. ze zijn 7J en 17 inch
Geeft dit problemen op met aan lopen als ik hem dan ook nog een cm of 4 ga verlagen.
Hondapower
40
lord_fornax
Blijft natuurlijk een kwestei van smaak.

Ik vind ze niet lelijk, maar inderdaad niet erg speciaal.

Maar... Jij moet ze mooi vinden, en niet wij..

Daarom vind ik dit soort topics altijd lastig..
Je vind zelf iets mooi, je wilt graag de mening weten van anderen, maar op de een of andere manier beïnvloed die mening je toch altijd..
maikel74
Dat is waar,.............. maar ik heb nu mooie gezien en ik laat het pas weten als ik ze heb of in bestelling zijn.
Nightmare
QUOTE (maikel74 @ May 22 2008, 01:02 PM) *
Dat is waar,.............. maar ik heb nu mooie gezien en ik laat het pas weten als ik ze heb of in bestelling zijn.

en als ze dan niet mooi zijn kunnen we je uitlachen .................
Black Knight
QUOTE (Roy @ Apr 28 2008, 01:19 PM) *
@ Thorsten, wanneer komen jouw 17" velgen??? (en haal je silencer uit je uitlaat closedeyes.gif ) rolleyes.gif

hoezo dan velgen 17 me???

iik was al lang gelden uitlaat al in me auto dan.
maikel74
QUOTE (Nightmare @ May 22 2008, 05:11 PM) *
en als ze dan niet mooi zijn kunnen we je uitlachen .................

Ben blij dat je me nu niet uitlacht, tenminste dat hoop ik omdat ik ze nog niet heb ivm kitset wat niet op voorraad was.
Is wel in bestelling.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.