Maar weer eens een nieuw topic verzinnen;
Aangezien steeds meer leden spullen wereldwijd bestellen misschien eens peilen hoe lang het duurt voordat iets hier is vanuit een bepaald land en wat de ervaringen zijn. Hoe 'veilig' is iets bestellen uit bv Hongkong?
Vanuit:
VS (USPS Air Mail pakketjes en briefpost): 4 à 5 werkdagen.
Als zaken niet door de douane worden tegengehouden gaat het altijd snel. Ik heb pas 2x gehad dat iets is tegengehouden op een stuk of 20 verzendingen. Je moet dan de extra kosten betalen helaas.
Kleine pakketjes komen meestal via TNT Post thuis aan, grotere via DLS.
Hongkong (briefpost): 5 tot 8 werkdagen.
Ik heb al tientallen malen spullen besteld uit HK. Het is tot nu toe altijd aangekomen, verzekerd of onverzekerd, en aangetekend of niet.
Wat me opvalt is dat ook zaken die totaal niet door de brievenbus kunnen wel heel goedkoop verstuurd worden.
Als ik de waarde van de postzegels uitreken dan kost bv het verzenden van een gamecontroller alla PS2 incl dikke verpakking minder dan 2 Euro.
Meestal duurt het een kleine week voordat het hier is, maar een enkele keer moet je 2 weken wachten.
China (briefpost): Zelfde als Hongkong. 2x iets besteld en goed aangekomen.
Engeland (briefpost): Om de een of andere reden een ramp altijd. Heb nu enkele keren post ontvangen uit Engeland/Groot-Brittanïe, maar meestal duurt het veel langer dan 1 week. Vaak zelfs meer dan 2 weken.
Engeland (pakketpost): 1x pakketpost ontvangen, duurde een dag of 4.
Duitsland (briefpost): een dag of 4.
Duitsland (pakketpost): Ook minder dan een week. Beste ervaringen met DHL, erg slechte ervaringen met DPD.
Met DPD is de verpakking vaak beschadigd, en eenmaal hebben ze het pakket gewoon voor de deur gelegd en zelf een handtekening voor ontvangst gezet!