Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Goede Gratis Anti Virus Programma
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
Nightmare
was gisteren slachtoffer geworden van een virus "windows anti virus 2008" !! deze had ik gekregen na het proberen te openen van een filmpje op internet.
daarbij moest ik een activeX component instaleren, en voilá ..... geinfecteerd !! kon wel nog alles gebruiken en doen, maar constant die popups. en elke minuut starte een anti virus programma met een link naar een betaal site waar je het anti virus programma kon kopen.
na de hele avond te hebben ge-googled heb ik eindelijk de oplossing gevonden !! een grtis anti virus programma dat alles netjes weer heeft verwijderd, en nu loopt alles weer correct. als je geintreseerd bent in dit programma: malware support

is dus geheel gratis, en up to date. gewoon op opslaan drukken en daarna instaleren. dan eerst effe laten updaten, en voilá.
Neko Koneko
Ik gebruik gewoon AVG Free van Free.grisoft.com. Doet zijn werk prima. Raden we bij MS eigenlijk ook altijd aan als vervanger voor Norton, Mcafee etc... :P
Hondapower
als je bij de postbank zit dan kun je voor 12,50 de McAfee Internet security Suite 2008 bestellen.
Neko Koneko
Ja, als je Windows kapot wil hebben moet je er vooral Mcafee opzetten XD

Serieus, ik werk bij MS en weet uit ervaring dat Mcafee je systeem sloopt. Verneukt alle permissies in het register en op de harde schijf, en je krijgt het nooit meer goed behalve door Windows te installeren.
Avaloon
QUOTE (Neko Koneko @ Jul 16 2008, 11:37 PM) *
Ja, als je Windows kapot wil hebben moet je er vooral Mcafee opzetten XD

Serieus, ik werk bij MS en weet uit ervaring dat Mcafee je systeem sloopt. Verneukt alle permissies in het register en op de harde schijf, en je krijgt het nooit meer goed behalve door Windows te installeren.

Te laat voor mij... Heb Mcafee via het werk. Tot nu toe......(klop,klop) werkt het nog.

Maar zorgt Microsoft niet zelf al (in combinatie met mij als eind-gebruiker) voor het vastlopen van het één en ander? tongue.gif
Neko Koneko
Mwoa, valt stiekem best mee. De meeste vastlopers worden niet door Windows veroorzaakt maar door slechte stuurprogramma's en/of hardware.
Maxim
QUOTE (Avaloon @ Jul 17 2008, 12:35 AM) *
Te laat voor mij... Heb Mcafee via het werk. Tot nu toe......(klop,klop) werkt het nog.

Maar zorgt Microsoft niet zelf al (in combinatie met mij als eind-gebruiker) voor het vastlopen van het één en ander? tongue.gif

Ja, zo kun je het zien, maar dat geldt alleen voor de gemiddelde gebruiker van Windows.

Zelf ben ik geen voorstander van al die "internet security" suites, alles in 1 producten. Die vertragen je systeem behoorlijk.

Gewoon een lichte virusscanner (NOD32), firewall van Windows uit, geen antipsyware software en in de afgelopen 5 jaar heb ik 1 keer last gehad van malware, binnengehaald via Limewire......

AVG 8 heeft daar ook last van. Deze kan het systeem zodanig vertragen dat het een bijna onwerkbaar systeem wordt. Tenminste op de iets oudere systemen zonder duo cores...
AVG 7.5 merkte je nauwelijks
.Fx
Ik heb al sinds jaar en dag de combi van Avast Home, HitManPro en Windows Defender...werkt prima zo.

...of je koopt een Mac, daar wil niemand virussen voor maken.
Merlijn
* MAC meldt...*

maar voor windhoos: Avast home edition... Free for personal use.
lord_fornax

Heb eerder steeds NOD32 gebruikt, en geinstalleerd bij klanten, echter laatst was ik de "zak" met een volledig ge-update NOD.
Weg ermee dus.. Kreeg het virus ook met geeeeeen mogelijkheid weg..

AVG 7.xx ook vaak gebruikt, maar nu sinds versie 8 is het eht knudde. inderdaad op oudere systemen (P4 2.4ghz bijvoorbeeld, en die zijn al niet zo heel misselijk) veel vertraging door AVG..
ben nu Mcafee TOPS van een klant uit het proberen.. Even een paar weken testen..
Nightmare
ik heb ook NOD32, maar deze heeft dit virus totaal niet herkend.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.