Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flip Flop Scharnieren
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
japantuned
Flip Flop scharnieren voor HONDA CIVIC COUPE (92-95)

Ben bezig om deze zelf te maken.
Zal ook een (how-to) er op zetten als ik er klaar mee ben.

http://www.maxrev.de/files/2005/10/140-4091_img_125.jpg
japantuned
haha
legend01
HiHi
lord_fornax
hoho

het niveau is nul..
Luminous Flux
QUOTE (japantuned @ Aug 3 2008, 08:08 PM) *
Flip Flop scharnieren voor HONDA CIVIC COUPE (92-95)

Ben bezig om deze zelf te maken.
Zal ook een (how-to) er op zetten als ik er klaar mee ben.

http://www.maxrev.de/files/2005/10/140-4091_img_125.jpg

en sluit ie ook mooi aan als je de kleop dicht hebt?
ik heb wel eens gezien dat bij zelfbouw flipflop's de klep niet
goed afsluit als dat je gelukt is vind ik het wel leuk gedaan!
japantuned
ok dit is mijn eerste onderneming lol hij zal nog worden aangepast met andere scharnieren dit was alleen om te kijken hoe het uit zou zien en natuurlijk om te kijken of het werkt hehe hieronder foto's:

dit is natuurlijk niet het uiteindelijke resultaat.

hieronder nog wat foto's van mij Green Machine ph34r.gif

Graag wat Reacties @ the Green Machine biggrin.gif

BURN RUBBER NOT YOUR'E SOUL
B00ster
Mooie wagen al moet ik zeggen dat de manier waarop je zelf je flip flop kap hebt gemaakt wel een beetje een tegenpool van hoe de rest van je wagen uitziet.
Je hebt er redelijk wat werk aan verricht hoewel het veel gemakkelijker zou kunnen, zonder lassen bv.
Zelf ben ik naar het kogellagerhuis in maastricht gegaan en heb daar 2 spoorstanglagertjes gekocht met het juiste draadeind er op, deze heb ik in de kap geschroefd en heb enkel maar inkepingen hoeven maken in de achterklep beugels, gaatjes boren en een boutje erdoor heen, zo heb ik nu dus gelagerde scharnieren die denk ik de wagen nog zullen overleven. Zal anders morgen er eens een foto van maken en hier bij het bericht posten. is nu al beetje laat en donker buiten.
Maar ik moet zeggen voor de rest gewoon een strakke bak
japantuned
hehe ja ik wou gewoon ff kijken of het mooi uitkwam en of het uitzag aan de buitenkant dan he biggrin.gif

laat maar eens zien wat jij er dan van gemaakt hebt. ik ben benieuwd.
oja thx dat je de auto mooi vond.

LaterS
B00ster
Zoals beloofd de pics.

Hier staat de kap in normale stand

Effe niet in kofferbak kijken he, is puinhoop

En zo ziet het er uit van kortbij

Ik hoef niet bang te zijn dat ze breken, het is supersterk materiaal.

Totale kosten die ik hier aan heb gehad zijn ongeveer 50 euro, de twee spoorstanglagers hebben mij 47 euro gekost dus een stuk goedkoper dan zo'n originele opzetstukken die niet garant staan voor een perfecte sluiting.
Mocht je nog vragen hebben neem maar contact met me op.
japantuned
mooi systeem alleen hoe blijft jou kap haaks staan?
en jij moet dus die schroef eruit halen om te zorgen dat die kantelt?

hehe voor de rest een mooi systeem dat ga ik waarschijnlijk ook zo maken.
alleen een beter systeempje maken zodat ik niet al teveel moeite hoef te doen voordat hij Flipt .

oja het zou wel handig zijn geweest als je me vertelde waar je die spoorstangen gehaald hebt.

LaterS
B00ster
Ik heb deze lagers gehaald bij het kogellagerhuis in maastricht, nu heet dat brammers
Kogellagerhuis
Maar je zou deze in elke zaak kunnen krijgen waar ze kogellagers verkopen. En voor die bout die ik nu nog telkens er uit moet draaien heb ik al ietrs in gedachte maar ik moet eerst zorgen dat mijn wagen af komt en de spuitcabine in kan.
Dat hij zo mooi blijft staan komt doordat het beugeltje wat normaal in het slot valt bovenop de rubber valt, ben wel aan het denken om een extra slot aan de bovenkant te gaan maken zodat ik hem daar in zou kunnen laten vallen, dan kan ik ook rijden met de klep open zonder dat hij telkens weer dichtwilt vallen. Is handig als ik eens iets koop of moet vervoeren waar andere mensen een stationcar voor nodig hebben.

Mocht je hulp nodig hebben meld je maar ben best bereid je te helpen, ik zelf zit in maastricht, en jij?
japantuned
oke het lagerhuis daar heb ik al eens van gehoord.
Ik zelf woon in born dat is zo'n 20min van maastricht.
Denk dat ik het ook zo als jou ga maken want wat ik nu hebt werkt wel, maar ziet zo goedkoop uit hahha
Het moet wel professioneel blijven. laugh3.gif
thx
Luminous Flux
@ japantuned,
mooie coupe, lekker dat geshaved kontje haha
ik moet mijn eigen kofferdeksel ook nog eens strak maken!

@ booster,
mooi systeempje voor die flipflops, zo heb ik het nog nooit gezien!
B00ster
QUOTE (Luminous Flux @ Aug 6 2008, 01:18 AM) *
@ japantuned,
mooie coupe, lekker dat geshaved kontje haha
ik moet mijn eigen kofferdeksel ook nog eens strak maken!

@ booster,
mooi systeempje voor die flipflops, zo heb ik het nog nooit gezien!

Thx, men is altijd op zoek naar oplossingen en ik denk er een goede en redelijk goedkope voor te hebben gevonden, denk dat er nu veel flipflop's komen to_become_senile.gif

Als er nu iemand is die dit ook zo wilt, en het liefst binnen nu en nog sneller, kan ik misschien voorstellen hierheen te komen even twee lagertjes halen , erop bouwen met het begeleid fotograferen dan kunnen we het in de workshop zetten, t'is maar een voorstel
.Fx
Ah, zoiets staat vanaf nu ook op mijn lijstje. Heb die van B00ster toen gezien en eigenlijk is het wel hubba hubba.
Volgende week het bumperlipsetje en de raamspoiler aanschaffen en dan kan het modden van de voorbumper beginnen!
B00ster
QUOTE (.Fx @ Aug 12 2008, 05:51 PM) *
Ah, zoiets staat vanaf nu ook op mijn lijstje. Heb die van B00ster toen gezien en eigenlijk is het wel hubba hubba.
Volgende week het bumperlipsetje en de raamspoiler aanschaffen en dan kan het modden van de voorbumper beginnen!

Ik zou zeggen haal ff 2 van die lagertjes en het is binnen een uurtje of twee gepiept.
.Fx
Welke maat/type moet ik halen? Dan fix ik dat deze week even. En wellicht is er nog iets te doen met hydraulische zuigers zoals die in de klep van bijv. een hb zitten, zodat de klep bij het openen direct automatisch open flipt, en ook blijft staan. Eens over brainstormen.

QUOTE (japantuned @ Aug 5 2008, 12:40 PM) *
mooi systeem alleen hoe blijft jou kap haaks staan?
en jij moet dus die schroef eruit halen om te zorgen dat die kantelt?

Vleugelmoeren zou een optie zijn, die kun je gemakkelijk er op en er af draaien. Iets maken met klemslotjes oid zou denk ik te veel gepriegel zijn.
B00ster
QUOTE (.Fx @ Aug 13 2008, 01:47 AM) *
Welke maat/type moet ik halen? Dan fix ik dat deze week even. En wellicht is er nog iets te doen met hydraulische zuigers zoals die in de klep van bijv. een hb zitten, zodat de klep bij het openen direct automatisch open flipt, en ook blijft staan. Eens over brainstormen.

Vleugelmoeren zou een optie zijn, die kun je gemakkelijk er op en er af draaien. Iets maken met klemslotjes oid zou denk ik te veel gepriegel zijn.

Gewoon ff een bout uit de klep draaien en die meenemen, dan wat ringetjes en twee boutjes met moertjes om er door heen te steken.
Hydraulische zuigers heb ik ook al over zitten denken maar dan heb je twee verschillende nodig, een set dat trekt (om de horizontale stand) en een set dat duwt om de klep goed te laten sluiten, werkt dus tegen elkaar.
Vrijdag morgen zou ik wel even tijd hebben , Donderdag en vrijdag middag staat deze vent in de spuitcabine sun_bespectacled.gif
.Fx
Dus, binnekort een eigen DIY-guide maken?
Luminous Flux
QUOTE (B00ster @ Aug 13 2008, 01:16 PM) *
Gewoon ff een bout uit de klep draaien en die meenemen, dan wat ringetjes en twee boutjes met moertjes om er door heen te steken.
Hydraulische zuigers heb ik ook al over zitten denken maar dan heb je twee verschillende nodig, een set dat trekt (om de horizontale stand) en een set dat duwt om de klep goed te laten sluiten, werkt dus tegen elkaar.
Vrijdag morgen zou ik wel even tijd hebben , Donderdag en vrijdag middag staat deze vent in de spuitcabine sun_bespectacled.gif

is het bijna zover! ben echt benieuwd hoe jou coupe de spuitcabine uit komt gerold... wil het resultaat het liefst in het echt eens bewonderen!
legend01
QUOTE (Luminous Flux @ Aug 13 2008, 10:50 PM) *
is het bijna zover! ben echt benieuwd hoe jou coupe de spuitcabine uit komt gerold... wil het resultaat het liefst in het echt eens bewonderen!

Wie niet, we zijn allemaal niewsgierig.
B00ster
Hey Luuk, nog 1 nachtje slapen en dan heb je ook je flipper de flop box
Na tegenslag bij de 1e spuitbeurt staat hij morgen weer voor de deur in de primer en dan donderdag opnieuw in de cabine met de civic
.Fx
Ik heb vandaag alle materialen in huis gehaald, heb helaas geen werkende camera (me sony heeft het begeven, was al een oud beestje) zodat ik de ingrediënten ff op foto kan zetten. Misschien iets voor morgen, met de rest van de bewerkingen.

Moet er wel even bij vermelden dat het niet om spoorstanglager gaat, maar om stangkoppen met schroefdraad. Heb gewoon de kleinste genomen met een opening van M6. En daar uiteraard bijpassende bouten, dopmoeren en pasringen bij gehaald (Formido).
B00ster
QUOTE (.Fx @ Aug 15 2008, 09:53 PM) *
Ik heb vandaag alle materialen in huis gehaald, heb helaas geen werkende camera (me sony heeft het begeven, was al een oud beestje) zodat ik de ingrediënten ff op foto kan zetten. Misschien iets voor morgen, met de rest van de bewerkingen.

Moet er wel even bij vermelden dat het niet om spoorstanglager gaat, maar om stangkoppen met schroefdraad. Heb gewoon de kleinste genomen met een opening van M6. En daar uiteraard bijpassende bouten, dopmoeren en pasringen bij gehaald (Formido).

kunnen hier ook fotootjes maken.
Dat met de benaming van die lagertjes kan kloppen heb mijn gedachten ff verkeerd gebruikt gehad? hoe kom ik ook bij spoorstanglager dash1.gif
.Fx
Yessss hij zit er op! En ben er erg tevreden over!
B00ster
QUOTE (.Fx @ Aug 16 2008, 09:02 PM) *
Yessss hij zit er op! En ben er erg tevreden over!

Yep en snel dat het ging, in iedergeval sneller dan je bumper dat was wel wat meer werk sarcastic.gif

Het staat nu bij Workshops beschreven hoe we het hebben gedaan. Klik!!
Veel plezier ermee enne ,fx jij natuurlijk met je kleppie ben bumpertje, zo zie je maar weer wat er in een middagje veranderen kan aan een wagen voor weinig eurie's
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.