Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Klein Beetje Tunnen
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
maikel74
Wil eens informatie gaan inzamellen, over hoe en wat de kosten zijn als ik me motor van me dxi kan opgraden met ander injectie systeem van een multipoint, Heb er nu een d15b2 singlepoint injectie in liggen. to_become_senile.gif
Heb al wat informatie van honda power gekregen, maar kan iemand me verder helpen. to_pick_ones_nose.gif

heb dus het volgende nodig inlaatspruitstuk met injectoren en gasklep en de ecu en stukje kabelboom.

Weet iemand nog wat meer info, over welk type motor of wat ik nog meer nodig heb. En wie dat evt kan inbouwen dash1.gif

En waar ik dat zou kunnen kopen, en evt de kosten??? rtfm.gif
Hondapower
QUOTE (maikel74 @ Aug 20 2008, 10:22 PM) *
Wil eens informatie gaan inzamellen, over hoe en wat de kosten zijn als ik me motor van me dxi kan opgraden met ander injectie systeem van een multipoint, Heb er nu een d15b2 singlepoint injectie in liggen. to_become_senile.gif
Heb al wat informatie van honda power gekregen, maar kan iemand me verder helpen. to_pick_ones_nose.gif

heb dus het volgende nodig inlaatspruitstuk met injectoren en gasklep en de ecu en stukje kabelboom.

Weet iemand nog wat meer info, over welk type motor of wat ik nog meer nodig heb. En wie dat evt kan inbouwen dash1.gif

En waar ik dat zou kunnen kopen, en evt de kosten??? rtfm.gif

Kijk eens in het te-koop gedeelte van het forum van de honda-fanatics.
Daar staan er altijd wel te koop voor ongeveer 150 euro.
Je kunt oa. die van de D16Z6 gebruiken (ESI) of bv de D16Y8 dacht ik.
Of je de ECU nodig hebt weet ik niet zeker. Het lijkt me van wel, je stuurt immer 4 injectoren aan ipv 2 maar het kan zijn dat ze daarvoor gewoon dezelfde ecu gebruiken.
maikel74
vandaag heb ik me aan gemeld op honda-fanatics, en wil daar gaan kijken of er wat taat voor het injectie systeem te vervangen door een multipoint. En ook meteen kijken of ik teweten kom over hoe en wat.
Ook meteen kijken wat het evt gaat kosten want heb het niet breed en moet wel haal baar zijn.
Als ik het laat doen is het toch volgendjaar ergens.
Zijn eerst wat andere dingen aan de buurt. zoals lucht filter, uitlaatdemper, en 4cm naar beneden laten leggen man_in_love.gif
Luminous Flux
kijk anders eens op civicclubholland.nl daar zitten veel mannen met verstand van zaken en rijden heel wat mini-me's en frankensteins rond met tegelijkertijd a lot of info! ook in het verkoop gedeelte zijn genoeg spullen te vinden!

succes... duur zal het (relatief) niet zijn en met de juiste aanpassingen kun je aardig wat winst boeken!
maikel74
Heb het 1 en ander opgezocht en gevonden, voor een mine me.
Gaat me te veel geld kosten dus doe ik het niet, hb dus een andere kop nodig, inlaat spruitstuk, ecu die ook weer gechipt moet worden, nokkenas en dan ook nog de ontsteking. en wat kables en heel veel rubbertjes.
En als je het goed doet heb je ook nog andere zuiger veren nodig omdat de kans dat hij anders olie gaat zuipen.

Het plus punt is wel als dit allemaal gedaan is kan je op een 140 pk uitkomen en de kosten kunnen oplopen tot 700 a 800 euro en dan zit het er nog niet op en in angry.gifangry.gif

dus maar kachellen met me stock blokkie
Roy
ik heb me wel laten vertellen dat als je de DPFI deksel opent (waar de luchfilterbuis op aangesloten zit) daar zit een metalen plaatje en als je die eruit haalt, zuigt je motor meer lucht aan en is weer positiever. Als t goed is moet je dan het "multipoint" geluid hebben icm een air intake..
Fonzie
QUOTE (Roy @ Mar 12 2009, 11:27 PM) *
ik heb me wel laten vertellen dat als je de DPFI deksel opent (waar de luchfilterbuis op aangesloten zit) daar zit een metalen plaatje en als je die eruit haalt, zuigt je motor meer lucht aan en is weer positiever. Als t goed is moet je dan het "multipoint" geluid hebben icm een air intake..

Hoe ziet die DPFI deksel er dan uit?
Snap het even niet.
Hondapower
Dat is alleen bij de 1.4 vanaf 96.
Neko Koneko
MPFI coversie, CAI of coolchamber, 4-2-1 uitlaatspruitje en een catback systeem. Volgens mij moet je daarmee toch al zeker 20 PK kunnen winnen (zeker 12 voor de MPFI conversie).
Fonzie
QUOTE (Hondapower @ Mar 16 2009, 12:34 PM) *
Dat is alleen bij de 1.4 vanaf 96.

Dan weet ik het nog niet!
Ben gewoon nieuwsgierig en als het kan met foto ofzo!
Neko Koneko

DPFI op een D15B2. Kun je niks aan veranderen, behalve MPFI conversie.

Op de volgende foto zie je de gasklep van een D14Z1 met de metalen "knijp" pakking:
http://civic.sebastix.nl/gallery/index.php...=gasklepD14.jpg

En hier de pakking zelf:
http://civic.sebastix.nl/gallery/index.php...pakking75pk.jpg

En de pakking die je erin kunt stoppen:
http://civic.sebastix.nl/gallery/index.php...pakking90pk.jpg

Maar dit is dus alleen bij de D14Z1 uit de 6th gen civic, bij de D15 is dit hele pakking verhaal gewoon niet van toepassing.

Fonzie
Aha bedankt voor de goede info met beeld.
Luminous Flux
700 a 800 euro is toch helemaal niet veel voor de vermogen stijging de je behaald?
Neko Koneko
Wel als je rekent dat merendeel van de blokken na een mini-me olie gaat zuipen wink.gif
Luminous Flux
ja dat klopt dan weer wel... daarom beter swappen ipv mini-me tongue.gif mijn b-serie vroeg bijna nooit om olie, dik half jaar mee gereden en slechts een keer een half litertje hoeven bijvullen!
Neko Koneko
Ik houd het lekker op de D15 zolang ik D blijf rijden, die zijn het betrouwbaarst. D16 blokken krijgen rond de 180.000 vaak last van lagerschade vanwege te lange slag geloof ik. D15 heeft dat niet. Van de D-blokken schijnt de D15 ook het oerblok te zijn (de basis waarop de rest is gebaseerd, zoals de B16 bij de B-series) dus dat maakt het natuurlijk betrouwbaar happy.gif Misschien nog een keer een S20 bak eronder knallen, andere air intake en een 4-2-1 spruitstukje, en dan ben ik alweer een heel eind op weg.
Fonzie

Wat ik hier in het rood heb aangetekend zit een geel kleurig plaatje.
Waarvoor dient dit plaatje?
Dit zit precies voor de inlaat van de luchtbuis zoals men kan zien, en voor 2/3 deel sluit hij eigenlijk de luchttoevoer af.
Heb het er nu eruit gehaald en heb het idee dat hij iets vlugger reageert.......of?!
Fonzie
Nobody?
Roy
JA die bedoelde ik.. sorry voor de wat latere reactie.. ik heb m zelf eruit gehaald en ik merk dat ie wat directer reageert.
Misschien is een 4-2-1 header ook een goede verbetering.
Ik heb zelf sinds zaterdag een 4-2-1 spruitstuk van SRS eronder gezet en ik merk nu echt goed verschil, dan zit je rond de 220 euro.. happy.gif
Neko Koneko
Da's duur, bij Showoffimports vind je vergelijkbare spruitjes van SIX voor 175 euri en op marktplaats voor 140 :P
.Fx
Dit is misschien ook nog een handig topic als je D-blokkie was rapper wil maken; klikkie
Luminous Flux
QUOTE (Neko Koneko @ Apr 8 2009, 12:01 PM) *
Da's duur, bij Showoffimports vind je vergelijkbare spruitjes van SIX voor 175 euri en op marktplaats voor 140 :P

dat noemen ze niet duur, maar dat noemen ze prijs-kwaliteit verhouding tongue.gif
Neko Koneko
QUOTE (Luminous Flux @ Apr 15 2009, 06:46 PM) *
dat noemen ze niet duur, maar dat noemen ze prijs-kwaliteit verhouding tongue.gif

Nee hoor, al dat spul tussen de 140-250 euro is hetzelfde spul. Op Ebay vind je ze zelfs voor een paar tientjes.
legend01
QUOTE (Neko Koneko @ Apr 15 2009, 10:33 PM) *
Nee hoor, al dat spul tussen de 140-250 euro is hetzelfde spul. Op Ebay vind je ze zelfs voor een paar tientjes.

Nou,dat is dan wel zonder verzending en dat is meestal een pittige prijs.
.Fx
Tja, in Amerika kosten die dingen ook geen fluit. Maar die verzend en importkosten heh...
Luminous Flux
ik had een SRS uitlaatspruit en dat was een degelijk ding, mooi gepolijste kanalen etc. dan weet ik ook wel dat SRS misschien niet het beste is maar de b16a2 werkte er erg goed mee samen! niks op aan te merken...
Neko Koneko
Zoals het D-performance op CCH al zegt, dat kleine beetje verschil bij die spruitjes maakt het asociale prijsverschil niet goed tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.