Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Import Elsloo
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Algemeen
x.x.sanzi
heej,

ik heb al vaker gehoord dat in elsloo een bedrijf ligt die autos inporteerd, kwd? kwd? ofzo iets
ik ben de naam dus kwijt, ik heb gezocht op google, maar tja vind niet echt iets

weet iemand de naam / internet site/ wat dan ook:P

alvast bedankt ! biggrin.gif
.Fx
Je bedoelt toch niet de RDW in Elsloo...Das het keuringsstation van de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Als je je auto naar Nederland haalt moet ie daar gekeurd worden.
Nightmare
Yepp, het RDW in elsloo. daar moet je met je duitse crx heen gaan voor de keuring. je kunt er gewoon zonder afspraak naartoe. moet je wel erg vroeg zijn, want wie het eerst aanwezig is, is ook het eerst aan de beurt. je kunt soms wel meer als 5 uur wachten, vandaar dat je beter vroeg kunt zijn. als de auto goed gekeurd wordt, moet je ook direct daarzo de bpm betalten aan de douane balie. vanaf dan duurt het zo'n 5 werk dagen voor je kenteken. je moet rouwens met je auto op een trailer er naar toe, of je moet bij het rdw een 1 dags kenteken aanvragen. kost niets. dan kun je die dag met zelf gemaakt nummerplaten er naar toe rijden.
goelette
Inderdaad, wat zij zeggen. Ik verbaas me er wel een beetje over dat je ee auto inhet buitenland koopt zonder dit te weten... Je weet toch dat je nog BPM moet betalen bij de douane en dat er ook nog allerlei kosten bij de RDW zitten?
B00ster
Ligt ook weer aan de leeftijd van de wagen, als het om een oudere wagen gaat is dat bedrag klein tot zeer klein, dus niet iets om bang voor te zijn. er gaat meen ik per jaar weer een percentage van dat bedrag af.

Het RDW zat vroeger trouwens daar waar nu de Nebim Volvo dealer zit, waar het rdw nu zit????
Hondapower
QUOTE (B00ster @ Sep 5 2008, 07:56 AM) *
Het RDW zat vroeger trouwens daar waar,..... het rdw nu zit????

to_become_senile.gif
B00ster
QUOTE (Hondapower @ Sep 5 2008, 10:46 AM) *
to_become_senile.gif

Zitten die dan nog altijd op de zelfde plek? dacht dat die verhuisd waren ivm Nebim volvo Trucks
Hc-Dragon-Fire eV
Moin moin....
ich weis ja nicht wie es ist bzw wie es geht , aber wen ein Auto importiert wird nach den NL
wird er dann mit einem Hänger abgeholt ?
den man darf ja gerade bei einem Tiefergelegten Fahrzeug nicht Vergessen das er nicht so Einfach auf einen Hänger drauf geht ohne was zu beschädigen.
ist es da nicht einfacher den Wagen selber mit einem (roten bzw in den NL Grünen Kenzeichen) an die Grenze oder zu dem Wohnort des Käufers zu bringen ?

lg JOjo
Nightmare
wäre ja ein super service wen du das auto bis an die tür bringst !!!
Hc-Dragon-Fire eV
ja wen sowas geht würde ich es zu 100 % machen. Muss halt nur alles Sicher sein mit dem Kauf weil man will ja nit soweit umsonst fahren ;-)
Und ich muss den ja Abmelden in Deutschland und dann kann ich mit Roter bzw grüner nummer kommen...grenze steht ja eh nie einer...*ups* lool
goelette
kosten zijn voor een oudere auto inderdaad niet zo hoog, na 8 jaar resteert nog maar 10% ofzoiets te betalen, maar je moet het wel weten. RDW keuring koste geloof ik ook niet zoveel, en APK moet toch, maar moet je wel rekening mee houden.
kun je niet met een eendagskenteken rijden? of een speciaal importkenteken?
lord_fornax
QUOTE (goelette @ Sep 5 2008, 07:13 PM) *
kosten zijn voor een oudere auto inderdaad niet zo hoog, na 8 jaar resteert nog maar 10% ofzoiets te betalen, maar je moet het wel weten. RDW keuring koste geloof ik ook niet zoveel, en APK moet toch, maar moet je wel rekening mee houden.
kun je niet met een eendagskenteken rijden? of een speciaal importkenteken?

Eendagskenteken is alleen geldig in NL, en alleen op de dag dat je naar de RDW op keuring gaat.
Importkenteken ofwel "Europees kenteken" is niet geldig in NL. Zo scheef zijn ze weer hier in Nederland..
Ik heb destijds met mijn Accord gewoon met de EU platen hier rondgereden, bij de RDW werd me verteld dat ze helemaal niet mogen hier in Nederland.
Weinig mensen weten dat, aangezien ik vaak wagens met deze platen rond zie rijden.. Zelfs 99% van de agenten weet dit niet..
.Fx
QUOTE (lord_fornax @ Sep 8 2008, 10:57 AM) *
Eendagskenteken is alleen geldig in NL, en alleen op de dag dat je naar de RDW op keuring gaat.
Importkenteken ofwel "Europees kenteken" is niet geldig in NL. Zo scheef zijn ze weer hier in Nederland..
Ik heb destijds met mijn Accord gewoon met de EU platen hier rondgereden, bij de RDW werd me verteld dat ze helemaal niet mogen hier in Nederland.
Weinig mensen weten dat, aangezien ik vaak wagens met deze platen rond zie rijden.. Zelfs 99% van de agenten weet dit niet..

Dus eigenlijk best een goede oplossing.
lord_fornax
Probleem is echter dat je ook niet verzekert bent..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.