QUOTE (Luminous Flux @ Nov 4 2008, 05:58 PM)

Er zijn wel wat mensen in de buurt van heerlen die met turbo's werken... die zitten ook op CCH forum!
Ik ga ook voor lage boost omdat de swap(inclusief remmerij, uitlaatlijn en onderstel) me al aardig de portefeuille leeg heeft getrokken haha... stock b16a2 kan 250pk safe aan (sommige zeggen zelfs 300pk mits de set-up goed is), dus met een lage boost van een halve bar (6-8 psi) hoef je geen internals aan te passen! wel een andere koppeling omdat de y21 bak die bij de b16a2 hoort bij 250 pk toch echt wel door gaat slippen en dat willen we natuurlijk niet!
heb je al een turbokitje op het oog? ik ga voor een XSpower kit waarvan ik het spruitstuk(turbo ramhorn) vervang met een APE custom spruitstuk en de turbo waarschijnlijk vervang door een garrett T3-T4 maar daar moet ik nog ff research naar doen! check anders ook ff APEgarage.nl die gast komt ook ergens uit limburg... de XSpower turbokit is best goedkoop als je hem uit amerika laat komen, rond de 600 a 700 dollar, dat is tussen de 500-600 euro... kit is compleet alleen zal ongetwijfeld de ramhorn(turbospruitstuk) scheuren bij een van de lasnaden, vandaar dat ik die ook vervang met een custom spruitstuk... en de turbo zal ook niet meer dan een paar honderd kilometer mee gaan denk ik, dus die kun je ook het beste op tijd vervangen maar de kit is dus een goed begin voor je set-up en je hebt dan iig de piping naar voor intercooler enzo alvast liggen en zodra spruit en/of turbo het begeven vervang je ze door goed materiaal... rest is wel goed en hoef je dus niet te vervangen aan die kit...
Precies zoals ik erover denk

een XSPower kit bestelle, gewoon aan beginnen, draaiend zien te krijgen, als het bevalt meteen beter spruitstuk erop...misschien ook dan meteen een beter quality turbo.
250 PK is meer dan genoeg, Ik ben benieuwd of we die gaan halen met een halve bar :P
QUOTE (Hondapower @ Nov 4 2008, 06:55 PM)

Als je een beetje rondkijkt op de fora weet je zo wat voor spullen je nodig hebt.
Ik denk dat je zelf met een beetje gezond verstand een turbokit heel goed kan installeren.
Het kan alleen zo zijn dat je met de afstelling hulp van anderen nodig zou hebben.
Dus al met al zou ik er gewoon zelf aan beginnen. Als je een blok kunt swappen kun je ook wel een turbo monteren.
Da bedoel ik

mot goe komuh! :P Een goede tuner heb ik denk ik al gevonden via CCH