Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Koppeling Voelt Als Een Spons
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
maikel74
Heb het volgende probleem,............ waneer ik me koppelings pendaal indruk voel ik het eerste stuk helemaal geen tegen druk. En verder indrukken voelt hij aan als een spons.
Dus had ik even de olie na gekeken die in het resevior zit achter me koppelings pendaal en zag dat het bijna helemaal leeg was. Met welke olie moet ik dat bij vullen? en tot hoever? want ik zie daar geen streepjes staan van minimum en maximum.

Me kopeling slipt niet en rijd gewoon normaal, wel heb ik het vermoeden dat me druk verdeler van de kopeling een beetje olie zweet omdat het achter het pendaal wat vettig aan voelde
Maxim
Gewone remvloeistof DOT3
Hondapower
Als het reservoir leeg gaat, dan loopt er ergens vloeistof weg. Je kunt m bijvullen met gewone remvloeistof. Dot3, Dot4, net wat je hebt.
Hij kan op 2 plaatsen lekken, op de bak of achter bij het koppelingspedaal.

Het kan zijn dat gewoon in de loop der jaren het reservoir is leeggelopen en je nu een luchtbel in het systeem hebt zitten. Ik zou m in ieder geval eens doorpompen met nieuwe vloeistof. Werkt precies hetzelfde als bij de remmen.
slangetje aan het ventiel (op de bak), in een potje met wat remvloeistof, en dan het reservoir bijvullen, het ventiel een beetje opendraaien en iemand anders langzaam de koppeling in laten trappen en loslaten. Dit zo vaak herhalen tot er alleen maar schone vloeistof uit de leiding komt zonder belletjes. Daarna zal de koppeling weer hard aanvoelen. Zo niet, dan moet het eens herhalen of dan is het ventiel in de cilinder lek.
maikel74
QUOTE (Hondapower @ Dec 16 2008, 05:54 PM) *
Als het reservoir leeg gaat, dan loopt er ergens vloeistof weg. Je kunt m bijvullen met gewone remvloeistof. Dot3, Dot4, net wat je hebt.
Hij kan op 2 plaatsen lekken, op de bak of achter bij het koppelingspedaal.

Ja daar ben ik nu ook achter gekomen.............. wilde dus remvloeistof dot3/4 gaan halen. En was net de straat uit of ik had helemaal geen druk meer.
Lekker de anwb gebeld en die is afgekomen en heeft meteen het resovoir bijgevuld en ontlucht.
Na onder zoek blijkt het pompje dat naar me pendaal gaat te lekken op een rubbertje.
Maar het lekken valt nog mee. Wel al wezen vragen wat een nieuwe kost.............. ongeveer 185 euro.
En als ik daar alles meteen liet monteren (bij rotor dus) kom je ongeveer op 260 euro uit incl monteren en alles doorspoelen.
Hondapower
QUOTE (maikel74 @ Dec 18 2008, 05:05 PM) *
Ja daar ben ik nu ook achter gekomen.............. wilde dus remvloeistof dot3/4 gaan halen. En was net de straat uit of ik had helemaal geen druk meer.
Lekker de anwb gebeld en die is afgekomen en heeft meteen het resovoir bijgevuld en ontlucht.
Na onder zoek blijkt het pompje dat naar me pendaal gaat te lekken op een rubbertje.
Maar het lekken valt nog mee. Wel al wezen vragen wat een nieuwe kost.............. ongeveer 185 euro.
En als ik daar alles meteen liet monteren (bij rotor dus) kom je ongeveer op 260 euro uit incl monteren en alles doorspoelen.

Ik zou dan voor 100 euro een nieuwe cilinder halen bij Bachaus en die erin laten zetten bij bv. Ricardo.
(of je doet het zelf)
Anders eentje op de sloop halen kan ook natuurlijk.
maikel74
QUOTE (Hondapower @ Dec 18 2008, 06:18 PM) *
Ik zou dan voor 100 euro een nieuwe cilinder halen bij Bachaus en die erin laten zetten bij bv. Ricardo.
(of je doet het zelf)
Anders eentje op de sloop halen kan ook natuurlijk.

Thkx,......... had ik nog niet aan gedacht.
Heb het meteen geregeld, begin volgend jaar ff terug bellen voor een alspraak happy.gifhappy.gif
Hondapower
Nog een tip: op bv. www.hbase.nl kun je je kenteken invoeren en dan kun je meteen zien wat je allemaal zo kunt krijgen voor je auto aan vervangingsonderdelen, en je ziet meteen de brutoprijs erbij.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.