Help - Search - Members - Calendar
Full Version: hardeschijfkoeler
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
Hondapower
Omdat mijn harde schijf zo enorm heet werd altijd heb ik maar een hardeschijfkoeler van Akasa onder geschroefd. Het werkt uitstekend. Eerst kon je het apparaat nauwelijks vastpakken zo heet, en nu heeft het ongeveer dezelfde temperatuur als de kast. Een aanwinst denk ik voor die 9 euro, want als je hd erdoor crasht.....dan ben je verder van huis

Op de foto is ie geel, maar ik heb m in het blauw
lord_fornax
Ik heb dit opgelost door een extra case-fan bij de hdd's te zetten. Ik heb er 3. 2 Daarvan zitten onder in de kast, waar de casefan nu op blaast, werkt ook prima, alleen wat meer lawaai.

Hoe zit het met het geluid wat dit ding maakt??
Hondapower
minder dan de cpu cooler dus je hoort m niet echt
Maxim
Je moet hem eigenlijk eens een maand of twee laten draaien en dan nog eens posten hoeveel geluid ie maakt. Is ie nog steeds stil, dan is het fijn.

Ik heb weleens koelers gehad die zo klein zijn dat je ze niet kunt schoonblazen als ze wat meer lawaai gaan maken.

Wat je ook eens moet doen:

Een progje, zoals HMonitor, installeren. Deze geeft de HDD temp weer. dan kijk je eens wat het verschil is met en zonder. Zal wel aanzienlijk zijn.

Mijn schijf wordt ook behoorlijk warm aan de buitenkant, maar het progje geeft aan dat deze 43 graden celsius is bij normaal Windows gebruik, zonder koeler.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.