ik heb meer dan een jaar geleden een IBM Deskstar 60Gb aangeschaft, maar deze was van de serie 60GXP en die had het volgende probleem.
Tijdens het werken met de PC, hele rare geluiden. Toen gaan zoeken op internet. Blijkt de hele 60GB 60GXP serie daar last van te hebben. Gasten die de schijf al wat langer hadden, schreven zelfs dat de schijf regelmatig niet door de BIOS gevonden werd. Of zelfs tijdens het werken spontaan uitviel. Ik maar hopen dat dat niet gebeurde. En jawel hoor. Ook uitvallen, niet meer vinden, steeds vaker en luidere geluiden, totdat het helemaal teveel werd voor het schijfje.
Ik wist dat IBM geen lossen harde schijven meer maakt/ondersteund en alles verkocht heeft aan Hitachi. Dus ik dacht, hij is ouder dan een jaar én alles is nu Hitachi geworden, dus garantie zal er wel niet zijn.
Toch maar even op de site van Hitachi gekeken, serienummer ingevoerd en wat blijkt: 3 jaar garantie.
Dus RMA aangevraagd en opgestuurd. Schijf is nu daar aangekomen en binnen 14 dagen wordt een nieuwe afgestuurd. kijk, dat is service.
Ik blij, hoef namelijk geen nieuwe te gaan kopen..... kan weer bij de Integra/S2000/Civic of NSX