Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dakplaat
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
Neko Koneko
Ik heb een aftermarket dakje en daar zit een bende roest omheen. Heb al verschillende mensen gesproken en ze zeggen allemaal dat het niet mogelijk is om het dak eruit te snijden en er een staalplaat in te lassen, omdat de dakplaat hiervoor te dun is. Nu lijkt het erop dat ik dus de volgende opties heb:

1.) Groter dakraam zoeken, huidige met roest eruit halen, en groter dak erin. Vind echter maar eens een glazen dakje dat 50x84 oid is. De meeste dingen zijn 40x85 oid angry.gif

2.) Complete dak bij de raamstijlen eraf, ander dak erop lassen - erg duur want alle ruiten moeten eruit

3.) Dak onder de strips die bovenlangs lopen eruit halen, en hier een dakplaat inlassen. Schijnt ook erg lastig te zijn (hoeven wel minder ruiten uit).

Nu mijn vraag, heeft iemand ervaringen met deze werkzaamheden en een idee van de kosten? Heeft misschien iemand ergens nog een groot elektrisch dak liggen? Kan iemand mij hier bij helpen? De auto is motorisch nog 100% dus als ik voor een redelijk bedrag het dak kan laten fixen kan ik er nog jaren mee rondrijden.
goelette
een ander, groter schuifdak lijkt me sterk dat je dat passend gaat krijgen. je zit met de bollipng die precies goe dmoet zijn, en bovendien is de dakplaat normaal omgezte bij het schuifdakje. dus als je gewoon een gat zaagt gaat dat niet goed komen.

over dakjes lassen: ik hab toch al van meer mensen gehoord die de dakplaat dicht laten lassen hoor, dus het moet best kunnen. het is wel erg moeilijk om helemaal recht te krijgen, vaak trekt het dak wat krom/gaat bobbelen omdat het dunne plaat is. Maar ik weet niet of dat je boeit. anders is denk ik de enige optie om een nieuwe auto te kopen, want een compleet nieuw dak er in lassen is echt eel te duur, dus economisch totallossje lijkt me dat voor jouw auto.
Neko Koneko
Op zich vind ik het helemaal geen ramp als het niet 100% strak wordt, desnoods plamuur ik het iets bij, gaat me er voornamelijk om dat het ding waterdicht is en ik er een paar jaar in kan blijven rijden happy.gif
Luminous Flux
koop een (zo) roestvrije (mogelijke) civic voor weinig met een rot blok of motorschade en swap je blokje en alles wat je over wilt zetten daarin... volgens mij is dat de goedkoopste en de duurzaamste oplossing... je kan de andere civic dan eerst helemaal roestvrij maken/tectyleren etc. en dan alles overzetten van je huidige EJ2, dan heb je de garantie dat je nog een aantal jaar vooruit kan, is wel wat meer werk maar uiteindelijk profiteer je er van!
legend01
QUOTE (Neko Koneko @ Jan 26 2009, 11:18 PM) *
Op zich vind ik het helemaal geen ramp als het niet 100% strak wordt, desnoods plamuur ik het iets bij, gaat me er voornamelijk om dat het ding waterdicht is en ik er een paar jaar in kan blijven rijden happy.gif

Zal eens met een kameraad van mij overleggen,die heeft volgens mij in het verleden wel eens een dak dichtgelast waar eerst een schuifdak heeft gezeten.
Je hoort nog van me.
Neko Koneko
QUOTE (legend01 @ Jan 27 2009, 12:00 AM) *
Zal eens met een kameraad van mij overleggen,die heeft volgens mij in het verleden wel eens een dak dichtgelast waar eerst een schuifdak heeft gezeten.
Je hoort nog van me.

Cool, dank je happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.