goelette
Aug 23 2003, 06:57 AM
Wie heeft er wel eens met folie de achterraampjes van een crx geblindeerd? Ik zie er nogal tegenop vanwege de bolling. En de achterruit, hoe moet dat? Is er zo grote folie te krijgen?
De zijraampjes, zijn die ook mogelijk?
Wie heeft dit wel eens gedaan bij een crx met die enorm bolle raampjes?
Kan diegene mij vertellen wat het geheim is om het er zonder bobbels en scheuren op te krijgen, of mij anders gewoon een middagje koemn helpen?
Greetzzz
lord_fornax
Aug 23 2003, 08:27 AM
MAXIM????? joehoe..
Hondapower
Aug 23 2003, 10:52 AM
Het geheim om het zonder bobbels en scheuren te laten doen is ...
breng het naar Signworld.nl!
goelette
Aug 23 2003, 11:36 AM
ja, maar alles wat ik niet zelf doe vind ik niet leuk. Dus als iemand me ff een raampje voor kan doen, doe ik de rest zelf wel
Greetzzz
lord_fornax
Aug 23 2003, 02:23 PM
De zijruitjes in de deuren kun je het beste eruit halen voor het beste resultaat...
goelette
Aug 23 2003, 05:15 PM
Das geen probleem, die zijn er al uit. Vandaar dat ik ze nu ook wil tinten, dit is mijn kans...
En ik heb wel al vaker geplakfolied, maar dat was op een rechte ruit. Lekker simpel. Maar de vraag is nu hoe het moet op ruiten die in drie richtingen bol zijn....
Greetzzz
Maxim
Aug 23 2003, 09:44 PM
Wat ik heb gedaan met de 2 achterzijruitjes:
Ik heb FoliaTec folie gebruikt en deze eerst op maat gesneden. Wat A4 vellen aan elkaar geplakt en dit tegen het raampje gehouden aan de buitenkant en dan iets over het zwarte randje afgetekend.
Het handigste is als je de folie gaat plakken, dat je interieur er achter nog niet inzit. Geeft je wat meer bewegingsruimte. Raam en plakzijde van de folie goed natmaken met het sopje. (plantenspuit ofzo)
Folie op de ruit aanbrengen en dan droog gaan wrijven met het "schrappertje" wat bij de folie is meegeleverd terwijl je de folie lekker wamr maakt met de föhn. En dan net zolang doorgaan, totdat alle bobbeltjes enzo verdwenen zijn.
Omdat de ruit bol is, zal de folie op een aantal plaatsen binnen een paar uur weer los laten, dus vaak nawrijven. Dit een dag of twee volhouden (het wordt steeds minder).
ik heb op 1 ruit een klein stukje wat definitief los is blijven zitten.
Achterraam is klote. Het beste in 2 delen doen. Mijn folie is 1 cm te kort, dus heb aan de onderkant een strookje waar geen folie zit, maar valt niet op. Mijn achterraam is helemaal niet netjes geworden.
Maar als je het laat doen door iemand met veel ervaring zal het resultaat wel beter zijn.
goelette
Aug 24 2003, 08:02 AM
achterraam is toch recht? Qua bubbels zou dat toch perfect moeten kunnen? Je bedoelt neem ik aan dat de aansluiting van de twee helften klote is?
Ik heb trouwens niet alleen mijn interieur eruit, maar ook de ramen. Dus kan lekker werken. Achterruit haal ik er ook nog ff lekker uit.
Maar het geheim is dus de fohn..? Dan ga ik dat maar eens proberen
Greetzzz
BoBbel
Aug 24 2003, 11:50 AM
toevallig ga ik vandaag ook mijn 2 voorruiten doen. achter is al gedaan en is best goed gelukt vind ik zelf. ik heb geen fohn gebruikt. gedult is de gouden tip hierbij. gr
Maxim
Aug 24 2003, 05:57 PM
geduld en goede folie.
goelette
Aug 24 2003, 09:06 PM
Aha!
Wat is goede folie?
Greetzz
Pasadino
Aug 24 2003, 10:10 PM
goede folie is vooral duuuuuuure folie dus niet heuts carpoint fu..ing sh.t:(
Nightmare
Aug 25 2003, 12:03 AM
goede folie kost waarschijnlijk veel geld voor een comlete auto.
ik schat zo rond de 70 tot 80 euro.
voor zo'n 200 euro doet signworld het voor jou,inclusief de folie.
deze prijs omdat je de ramen eruit hebt.
dus dat spaart jou de ergernis en mischien verneukte folie,waardoor je nog een verpakking moet kopen,en het steeds duurder wordt.
en je hebt de garantie dat het mooi is.
een vriend van me heeft voor zijn auto zo'n 170 euro uitgegeven aan folie,omdat hij eigenwijs was en het persé zelf wilde doen,omdat hij het te duur vond.
nu heeft hij het eindelijk na wat mislukte pogingen op zijn ruiten zitten,ziet er op zich wel goed uit,maar is niet echt tevreden met het resultaat !!!
dus voor een beetje meer was het profesioneel gedaan met garantie.
dus bedenk goed wat je met je laatste rolo doet !!!!!!!
AssItch
Oct 20 2003, 04:15 PM
kweenie of je vrijdag op mijn achterruit gelet hebt goelette... maar (al zeg ik het zelf) het is me wel mooi gelukt....
kweenie of je de hulp nog kan gebruiken... maar ik kan wel es langskomen om je te helpen....
btw... de mijne is met de goedkope heuts folie van 13 euro voor 3 meter ofzo...
goelette
Oct 21 2003, 05:00 PM
alles behalve de achterruit zit er op. een zijruitje doe ik denk ik nog een keer opnieuw, weet nog niet zeker. Denk niet dat ik hulp nodig heb, maar als ik me bedenk dan hoor je het wel!
AssItch
Oct 22 2003, 07:28 AM
kleine tip voor de achterruit...
doe het in twee delen... eerste deel van beneden tot aan de bovenste lijn van de achterruitverwarming..... en daar afsnijden... tweede deel daar laten beginnen....
anders kom je niet om de vouwen heen.... of zeeeeeer moeilijk.... heb het ook al 5 keer geprobeerd... en zo in twee delen lukte het in een keer....
goelette
Oct 23 2003, 05:51 PM
das een zeer mooie tip! thx! Ik ga van het weekend denk ik ff pielen als ik tijd heb, dat ie voor asten echt ver af is qua buitenkant....
Avaloon
Oct 23 2003, 05:55 PM
Als je de ruiten echte heeeeeeeeeeeeeeeeel donker maakt (5% licht doorlatend ofzo), dan hoef je ook geen interieur meer aan te schaffen. Zien de mensen toch niet.
becas©
Oct 25 2003, 05:01 PM
dan kun je er een dikke audio instalatie inbouwen, achterbankje eruit enz. ook heel erg leuk!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.