Hallo,
zojuist heb ik me even voorgesteld op dit forum en zoals aangekondigd ben ik van plan een turbo op mijn HONDA CRX, bj. 1991, motor: D16Z5, te monteren.
Voor wat betreft de hardware is alles me wel duidelijk en weet ik al bijna wat ik wil: Een turbo-kit van www.ssautochrome.com. Waarschijnlijk eentje met een TD04 turbo. Dit is dezelfde als welke standaard wordt gebruikt op de Subaru Impreza WRX. Bij een eerder project (turbo op een Suzuki Swift GTi) heb ik deze turbo ook gebruikt met een zeer goed resultaat! Vanaf circa 2000rpm was er al boost! Dat is precies wat ik nu ook wil en met 1600cc in mijn CRX t.o.v. de 1300cc in de Swift kan het resultaat alleen maar beter worden naar mijn idee. Een andere turbo kan in principe ook maar van deze weet ik zeker dat ik al vanaf een laag toerental turbodruk heb.
Waar ik nog niet helemaal uit ben is de aanpassing aan het motormanagement. Hier zijn div. mogelijkheden. Hierover hoop ik meer informatie in te winnen via deze topic. Alles info is dus welkom!
Vraag:
- Is het mogelijk om HONDA ECU's te herschrijven en zodoende geschikt te maken voor gebruik met een turbo?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Groeten,
Boy