x.x.sanzi
Apr 13 2009, 08:17 PM
ik weet niet of dit onder het juiste topic valt, maar toch ff dit:
sinds vandaag brand ineens mijn lampje van de accu als ik rijd.. wat kan dit zijn ?
de auto heeft ongeveer 4 uur stil gestaan en erna deed hij het nog, dus hij was niet leeg.
de dynamo is nieuw en de accu is zelf ook nieuw.
wat zou dit dus kunnen zijn, en is het verder gevaarlijk ??
thnx alvast
legend01
Apr 13 2009, 08:28 PM
Dan zou ik wel even de accu en dynamo laten doormeten,het kan zijn dat je net een slechte accu of dynamo te pakken hebt,dit komt al eens voor,ik zou niet te lang hiermee wachten.
x.x.sanzi
Apr 13 2009, 08:31 PM
oh oke, dan ga ik dat z.s.m. eens laten doen. thnx
B00ster
Apr 13 2009, 08:45 PM
Wat je ook ff kunt doen.
Start de auto, en gooi daarna de + of de - (maakt niet uit welke) ff los. Reageert de motor daarop stotteren of zelfs helemaal uitvallen dan is met 100% zekerheid je accu aan gort of slecht.
Blijft ie lopen dan loopt ie alleen maar op je accu, dus als je gaat rijden met je muziek en verlichting aan dan zal je snel stilvallen.
Zou dit ff proberen. weet je tenminste waar je moet kijken voor reparatie of vernieuwing
Maxim
Apr 14 2009, 08:26 AM
QUOTE (B00ster @ Apr 13 2009, 09:45 PM)

Wat je ook ff kunt doen.
Start de auto, en gooi daarna de + of de - (maakt niet uit welke) ff los. Reageert de motor daarop stotteren of zelfs helemaal uitvallen dan is met 100% zekerheid je accu aan gort of slecht.
Blijft ie lopen dan loopt ie alleen maar op je accu, dus als je gaat rijden met je muziek en verlichting aan dan zal je snel stilvallen.
Zou dit ff proberen. weet je tenminste waar je moet kijken voor reparatie of vernieuwing

Als je de + of - van de accu loshaalt en de motor valt uit, dan is je dynamo niet goed meer.
goelette
Apr 14 2009, 09:00 AM
QUOTE (B00ster @ Apr 13 2009, 09:45 PM)

Wat je ook ff kunt doen.

zoiets ja, maar dan precies andersom. Als je de accupolen los haalt kan hij natuurlijk niet op de accu rijden. Dus als hij doorloopt met de accu los, dan is je dynamo goed. Ik weet trouwens niet of deze truc nog werkt bij moderne auto's?
Het zal wel je dynamo zijn, als de accu slecht is zou op zich het lampje niet mogen gaan branden, als heb ik wel vakaer gehoord dat dit het toch ook kan zijn.
Hondapower
Apr 15 2009, 08:49 AM
En de minpool als eerste loshalen is altijd het veiligste!
Want als je met een metalen sleutel de bout van de klem losdraait en je raakt daarbij iets van metaal onder de motorkap dan gebeurt en bij de min pool niks maar bij de plus pool is het dan vonkenFest!
Wat ook wellicht een probleem zou kunnen zijn is dat het dynamo niet goed gemonteerd is. Misschien zit er wel een van de kabels een beetje los.
x.x.sanzi
Apr 15 2009, 05:27 PM
update: stukje gaan rijden, auto begaf het helemaal, omdat de accu dus helemaal leeg was. garage gebeld, naar me toegekomen, nieuwe accu erin, nog steeds bleef het lampje branden, ik kon er wel mee naar de garage rijden, dat gedaan, daar alle zekeringen nagekeken, en de kabels. waarschijnlijk de dynamo.
gelukkig valt het onder de garantie omdat ik net 2 weekjes een nieuwe heb. en eerst zeiden ze dat die niet kapot kon zijn, dat kon niet, en toen ze erachter kwamen dat het wel zo was was het, ja 1 op de zo veel kan dat gewoon wel eens hebben. mja goed.
dat was het probleem dus, ik hoop dat het nu word opgelost, want die garage leeft op mij, ik kom daar te vaak. stomme dure hobby ook.
legend01
Apr 15 2009, 10:25 PM
Er zijn ook nog genoeg hobby automonteurs die het allemaal voor iets minder kunnen maken,dan kun je meer sparen en er een leuke hobby van maken.
maikel74
Apr 15 2009, 10:29 PM
QUOTE (legend01 @ Apr 15 2009, 11:25 PM)

Er zijn ook nog genoeg hobby automonteurs die het allemaal voor iets minder kunnen maken,dan kun je meer sparen en er een leuke hobby van maken.

En ze geven je ook nog eens eerlijke en goede tips over wat wel en wat niet doen.
x.x.sanzi
Apr 16 2009, 09:31 AM
ja misschien is dat een idee voor de volgende keer... dit viel gelukkig binnen de garantie van de andere.
B00ster
Apr 16 2009, 10:58 AM
QUOTE (Maxim @ Apr 14 2009, 09:26 AM)

Als je de + of - van de accu loshaalt en de motor valt uit, dan is je dynamo niet goed meer.
idd klopt helemaal, heb ik het weer een omgedraaid Dom Dom Dom. ik had al zoiets dat er iets niet klopte
Dacht ff snel te reageren voordat ik mijn bedje opzocht, volgende dag er immers alweer om 5u uit
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.