Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vtec-e Loopt Niet Lekker Als Vtec Niet In Werking Is.
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
Rob
Hallo.

Ik heb een Vtec-E uit 2000. (1.5 SOHC).
Nu merk ik dat als ik byv. in de 4e versnelling rijdt, met een constant toerental van laten we zeggen 2700 toeren, dat het vtec-systeem zich uitschakeld.
Op het moment dat dat gebeurt gaat de auto een beetje inhouden, en voelt het alsof de auto wel wil, niet wil, wel wil niet wil.
Het voelt niet heel soepel in ieder geval.
Als ik het gas wat dieper intrap, gaat de eco lamp uit, schakeld de vtec weer in en gaat ie er weer als een speer vandoor.

Iemand een idee waar het aan kan liggen dat de auto niet zo lekker rijdt bij een vast toerental?
Auto heeft altijd zijn beurten gehad en heb van de week de kleppen gesteld. (stonden nagenoeg goed).
Hondapower
Ik rij ook bijna dagelijks met zo'n vtec-e.
Het vtec-e systeem heeft 2 trappen, en idd rond de 2700 krijg je zo'n duwtje van 1 seconde.
Dit alleen als het groene lampje aan was en je versnelt langzaam.
Als het groene lampje uit gaat, dan gaat ook de 2e trap van de vtec uit. Dus niet in.
De motor schakelt dan namelijk een klep erbij per cilinder.
Meer info hier

Wat je beschrijft met inhouden dat heb ik zelf nooit gemerkt, wel natuurlijk dat het geen scheurkanon is maar zo is de motor ook niet bedacht.
Neko Koneko
Als de VTEC op 2700 RPM schakelt tussen 12 en 16 kleppen, en je rijd rond die 2700 RPM lijkt het me dat hij het constant in en uit zit te schakelen. Misschien toch een klein beetje gas terug nemen of bijgeven.

Waar rijd je sowieso 2700 RPM?

60 in de 4 is bij mij 2000 RPM, 80 in de 5 is rond de 2100 RPM, misschien 100 in de 5 maar 120 zit rond de 3500 RPM geloof ik.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.