.Fx
Jun 11 2009, 03:32 PM
Even een kort vraagje over het kleppendeksel. Die van mij is nogal schmutzig en kan namelijk wel een opfrisbeurt gebruiken (denk aan zandstralen of in kleur spuiten) Kun je die dingen zonder pardon van je blok af schroeven? Of moet ik van te voren/er na nog van allerlei dingen afstellen?
Hondapower
Jun 11 2009, 03:47 PM
Ja die kun je er zo afschroeven.
Zandstralen is af te raden, er blijft schijnbaar toch altijd wel zand achter in de holtes en dat vinden de lagerschalen niet zo fijn...
Het beste kun je lakafbijtmiddel kopen bij de bouwmarkt. Dat smeer je erop en na 10 minuten komt de lak spontaan los in vellen.
Daarna beetje opschuren en spuiten maar...
Het is wel heel belangrijk dat je het kleppendeksel maar handvast aandraait! Die bouten draai je zo over.
maikel74
Jun 11 2009, 04:23 PM
QUOTE (.Fx @ Jun 11 2009, 04:32 PM)

Even een kort vraagje over het kleppendeksel. Die van mij is nogal schmutzig en kan namelijk wel een opfrisbeurt gebruiken (denk aan zandstralen of in kleur spuiten) Kun je die dingen zonder pardon van je blok af schroeven? Of moet ik van te voren/er na nog van allerlei dingen afstellen?
Volgens mijn heeft John (coupeboy) nog een kleppendeksel tekoop staan. Je kunt ook even bij nightmare naa vraag doen.
Na mijn weten is die kleppendeksel al blank gemaakt. Kun je deze mooi verder opknappen terwijl je nog even met je oude rond kan blijven rijden tot dat je nieuwe kleppen deksel klaar is.
.Fx
Jun 11 2009, 04:35 PM
Thanks voor het snelle antwoord!
Ik neem aan dat ik voor het spuiten het beste heat-resistant lak kan gebruiken. Wellicht radiatorlak?
Hondapower
Jun 11 2009, 06:30 PM
Je kunt ook wel gewone autolak gebruiken. Zo extreem heet wordt een kleppendeksel nu ook weer niet.
Maar de meeste nemen gewoon van die hittebestendige matte lak.
Nog een tip: als je een 10'er dop op een schroevendraaier kan zetten dan kun je daarmee het beste de boutjes aandraaien.
Dan kan er niks misgaan.
Mestreechter_Hondagek
Jun 12 2009, 08:44 AM
Op cch staat een how-to volgens mij om je kleppendeksel te spuiten
.Fx
Jun 12 2009, 10:24 AM
...en een topic met supervette voorbeelden...
x.x.sanzi
Jun 14 2009, 05:17 PM
QUOTE (Hondapower @ Jun 11 2009, 07:30 PM)

Zo extreem heet wordt een kleppendeksel nu ook weer niet.
volgens mij word dat toch echt even warm of warmer dan een verwarming ?
Luminous Flux
Jun 14 2009, 06:53 PM
ik heb mijn kleppendeksel ook zelf gespoten, met een busje hittebestendige lak... ergens bij een automaterialenzaak gehaald in eindhoven, weet de naam niet meer... busje koste paar euro en resultaat was super en kon goed tegen de hitte! staat in mijn wie = wie volgens mij
ik had mijn kleppendeksel weggebracht naar een ontlakker... die hebben dat ding een dagje in een bad gedompeld en kwam er helemaal clean uit!
Neko Koneko
Jun 15 2009, 10:41 AM
QUOTE (x.x.sanzi @ Jun 14 2009, 06:17 PM)

volgens mij word dat toch echt even warm of warmer dan een verwarming ?
Hangt ervan af hoe warm je je verwarming hebt gezet

maar gewone lak doet het over het algemeen prima
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.