Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Achterklep Strak Maken.
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
maikel74
Ben er steeds meer over aan het denken, om me achterklep strak te willen hebben. Maar dan wel alleen met kenteken uitspraing dicht. lmaosmiley.gif

Nu is mijn vraag hoe ik het beste het gat kan opvullen, of alleen een plaat erin laten lassen. (een lasser zou ik evt wel hebben).
En hoe zit het dadelijk met trillen, ivm de bas kist die in me koffer zit. Niet dat straks met een beetje bas het plamuur, wat op mijn achterligger zijn motorkap ligt withstupid.gif Of moet er geen plamuur gebruikt worden met strak maken, maar een ander goedje?? withstupid.gif

Alle info is welkom, kan hellaas geen how to vinden.

bvd
Mestreechter_Hondagek
Ik zou er in ieder geval een plaat in laten en lassen en dan het liefst op een dusdanige manier dat er zo min mogelijk plamuur gebruikt moet worden. Tegen de trillingen zou je aan de binnenkant van de klep van dat dempingsspul kunnen plakken. Van dat schuim met die punten bijvoorbeeld. Ben niet zo thuis in het audio wereldje dus kwa dempingsmaterialen is mijn kennis zo goed als 0.
.Fx
Hm, met een beetje zoeken is een strakke achterklep voor een EG gemakkelijk te vinden. Met met wat geluk ook nog in het zwart.

Zijn een tijdje terug bij die toko geweest achter het oude Roda stadion, die had er een liggen, in het zwart, geheel clean.
Luminous Flux
geheel clean, zijn dan ook de lichtunit uitsparingen dicht? want Maikel wil volgens mij alleen het kenteken gedeelte dicht hebben als ik het goed begrijp...

er zijn niet heel veel opties, een plaat erin lassen en zo min mogelijk plamuur... maar hoe strak je dat ook doet, na een tijd ga je daar in veel gevallen wel wat van zien... maar ik ben niet zo thuis in het wereldje van plamuur dus misschien zijn er wel technieken zodat het heel strak blijft?!
.Fx
QUOTE (Luminous Flux @ Jul 2 2009, 11:18 AM) *
geheel clean, zijn dan ook de lichtunit uitsparingen dicht? want Maikel wil volgens mij alleen het kenteken gedeelte dicht hebben als ik het goed begrijp...

Nee, die wat ik gezien had zaten nog OEM achterlichten in, maar het sleutelgat en de kentekenplaat waren dichtgemaakt. Maar ze hadden daar nogal veel verloop, dus de kans is groot dat ie al weg is.
Luminous Flux
okay, dan moet hij maar eens heeel snel gaan kijken daar happy.gif
legend01
QUOTE (.Fx @ Jul 2 2009, 09:21 AM) *
Hm, met een beetje zoeken is een strakke achterklep voor een EG gemakkelijk te vinden. Met met wat geluk ook nog in het zwart.

Zijn een tijdje terug bij die toko geweest achter het oude Roda stadion, die had er een liggen, in het zwart, geheel clean.

Dat is Joca Parts oftewel Joep Wolters.
Nightmare
waarom een strakke achterklep ?? is zo 2001 .........
waar ga je heen met je kentekenplaat ? in je bumper ? kun je vegeten. in je orginele bumper ga je altijd aftekening zien van de houder die je er in plaatst.
en als je hem niet ziet, wees er dan zeeeer zuinig op, want bij de eerste beste beweging .......... ga je hem toch weer zien.
ik persoonlijk zie het liefst gewoon een orginele achterkant, maar dan wel mooi clean, mooie bumperlip, en laag.

maar ja, da's dan mijn mening en smaak.
ik zou eerst een goed rond kijken en zoeken naar civic foto's op forums, google enz. soms kom je wel eens een civic tegen met strakke klep. staat bij een HB niet echt super.
Maxim
Ben het met Nightmare eens, maar het blijft persoonlijk. Maar als je het zelf mooi vind dan moet je het doen. Maar het moet wel goed gebeuren en dat is moeilijk. Eigenlijk vind ik dit iets om later te doen, als je de rest al gehad hebt.
maikel74
QUOTE (Maxim @ Jul 3 2009, 01:01 AM) *
Ben het met Nightmare eens, maar het blijft persoonlijk. Maar als je het zelf mooi vind dan moet je het doen. Maar het moet wel goed gebeuren en dat is moeilijk. Eigenlijk vind ik dit iets om later te doen, als je de rest al gehad hebt.

Mijn lijkt het mooi, om hem strak te maken en dan een 3e remlicht erin te monteren van een
Fiat brava. Heb dit namelijk al eens gezien, en vond het zelf heel mooi gedaan. Maar idd mss eerst de andere dingen die ik nog wilden doen.
Hondapower
Ik vond dat juist wel altijd mooi.
Alleen je moet toch ergens heen met de kentekenplaat en vaak eindigt ie heel lelijk met 2 lampjes onder de bumper.
maikel74
QUOTE (Hondapower @ Jul 6 2009, 12:15 PM) *
Alleen je moet toch ergens heen met de kentekenplaat en vaak eindigt ie heel lelijk met 2 lampjes onder de bumper.

Als de tijd er is gekomen dat me achterklep word geshaved, dan wil ik ook een nummerplaat uitsparing in me bumper laten
maken door iemand die kan kunstoflassen. Dus de nummerplaat komt dan niet onder de bumper maar in me bumper. Maar dit word dan wel zorg voor later. baaasmiley.gif
legend01
QUOTE (Hondapower @ Jul 6 2009, 11:15 AM) *

Dank je,kijk maar eens bij mijn Lude,precies zoals je het zegt,maar is persoonlijke smaak,niet.
legend01
QUOTE (maikel74 @ Jul 6 2009, 04:32 PM) *
Als de tijd er is gekomen dat me achterklep word geshaved, dan wil ik ook een nummerplaat uitsparing in me bumper laten
maken door iemand die kan kunstoflassen. Dus de nummerplaat komt dan niet onder de bumper maar in me bumper. Maar dit word dan wel zorg voor later. baaasmiley.gif

Kunststoflasser ken ik wel,heeft mijn achterbumper ook gemaakt.Als het zover is dan hoor ik het wel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.