maikel74
Aug 4 2009, 08:41 PM

Omdat ik langzaam opzoek ben naar een leuk lip-set en skirts voor me civic zit ik met het volgende.
Nu lees ik regelmatig dat sommige lipjes van abs zijn en sommige van polyester.
Wat is het verschil???

En kun je ze bijde makelijk bewerken door evt pas te maken. Of zitten de abs lipjes meestal meteen goed met pasvorm???
Want de dingen die ik mooi vind zijn allemaal van abs
bvd
Hondapower
Aug 4 2009, 09:40 PM
polyesther lip:
-Past nooit goed
-Wel redelijk goed zelf aan te passen
-Bij raken stoeprand scheurt hij maar is meestal wel zelf te repareren.
ABS lip:
-Meeste zijn van wat dunner en minder flexibel plastic als de originele bumper.
-Pasvorm meestal OK, nauwelijk zelf aan te passen.
-Bij raken stoeprand breekt er wat af of scheurt hij en dit is eigenlijk niet meer te maken.
maar al met al zou ik een ABS lip nemen en dan oppassen met stoeranden enz.
Black Knight
Aug 4 2009, 10:45 PM
me lip is plasic niets kapot soms wel dan polyser simpel breken dan weer maken teveel werk enook soms past niet het 1 cm te groot of zo klein.
me lip snel past het voor hoeft niet maken met polyser alleen schroef en ook kitlijm klaar
Mestreechter_Hondagek
Aug 5 2009, 07:47 AM
mijn voorlip en skirts zijn van ABS. Heb al een paar keer de grond geraakt met mijn voorlip, behalve wat lakschade is er niks aan. Mijn achterbumper is van poly en die is inmiddels al 2 keer voor reparatie geweest. De pasvorm van mijn voorlip en skirts was heel goed. Puur uit ervaring met schades zou ik zeggen, ga voor abs. Wat de pasvorm betreft, als je ze bijvoorbeeld bij showoff zou afhalen kun je ze meteen passen om de pasvorm te controleren.
De ABS kit die ik had was qua pasvorm ook dik in orde. En maar goed ook, want je kunt er eigenlijk verder niets mee, dus als het breekt dan is het ook einde verhaal. Gelukkig zijn ze niet zo duur als polyester en best duurzaam.
Nadeel van polylipjes lijkt me dat je de overgang nooit echt strak krijgt omdat de OEM bumper ook van kunststof is. Je kunt daar niet zomaar overheen gaan plamuren toch?
Black Knight
Aug 5 2009, 11:10 AM
QUOTE (.Fx @ Aug 5 2009, 09:29 AM)

De ABS kit die ik had was qua pasvorm ook dik in orde. En maar goed ook, want je kunt er eigenlijk verder niets mee, dus als het breekt dan is het ook einde verhaal. Gelukkig zijn ze niet zo duur als polyester en best duurzaam.
Nadeel van polylipjes lijkt me dat je de overgang nooit echt strak krijgt omdat de OEM bumper ook van kunststof is. Je kunt daar niet zomaar overheen gaan plamuren toch?
plamuren bijna hetzelfde als polijster. maar te veel werk schuren
B00ster
Aug 5 2009, 11:48 AM
Het heeft alletwee zijn voor en nadelen maar bij lipjes zou ik voor kunstof gaan ipv polyester, vooral omdat je nog wel eens kon schrapen over een drempel. Grootste nadeel van kunstof is dat als hij niet mooi past , je daar ook niets aan kunt veranderen.
maikel74
Aug 5 2009, 04:16 PM
QUOTE (B00ster @ Aug 5 2009, 12:48 PM)

Het heeft alletwee zijn voor en nadelen maar bij lipjes zou ik voor kunstof gaan ipv polyester, vooral omdat je nog wel eens kon schrapen over een drempel. Grootste nadeel van kunstof is dat als hij niet mooi past , je daar ook niets aan kunt veranderen.
Bedankt allemaal voor de info, hier heb ik zeker wat aan. Heb een mooi abs lip gezien voor onder me voor bumper. Denk dat het dus gewoon even beetje sparen word en dan die lip maar ga bestellen en dan bidden dat hij goed past. Ik weet zelf dat de Type-r en muggen lippen een goede pasvorm hebben. Maar heb me keuze op een andere lip laten vallen.
Komt allemaal wel goed
Black Knight
Aug 5 2009, 09:43 PM
QUOTE (maikel74 @ Aug 5 2009, 05:16 PM)

Bedankt allemaal voor de info, hier heb ik zeker wat aan. Heb een mooi abs lip gezien voor onder me voor bumper. Denk dat het dus gewoon even beetje sparen word en dan die lip maar ga bestellen en dan bidden dat hij goed past. Ik weet zelf dat de Type-r en muggen lippen een goede pasvorm hebben. Maar heb me keuze op een andere lip laten vallen.
Komt allemaal wel goed

ik heb ook type r lip voor en achter
ik denk dat toch past het wel
QUOTE (maikel74 @ Aug 5 2009, 05:16 PM)

Komt allemaal wel goed

Die JUN van mij paste ook perfect. Ik zou er gewoon voor gaan.
maikel74
Aug 6 2009, 03:16 PM
QUOTE (.Fx @ Aug 6 2009, 10:46 AM)

Die JUN van mij paste ook perfect. Ik zou er gewoon voor gaan.
Ik hou het toch bij Spoon style
..ik bedoelde, ik zou gewoon voor ABS gaan
maikel74
Aug 6 2009, 08:29 PM
QUOTE (.Fx @ Aug 6 2009, 04:35 PM)

..ik bedoelde, ik zou gewoon voor ABS gaan

I know

ik vind die jun ook wel wat hebben. Maar die spoon vind ik toch wat strakker staan op mijn civic, zeker hoe ik het in hoofd heb hoe de rest gaat worden.

Maar dan zitten we al weer in 2010 ergens.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.