Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Raar Kvs Probleem Delsol Vti
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Motorisch
crx/delsol
hallo

heb sinds aanschaf van de auto al het probleem dat de kachel bij stationair draaien niet warm wordt, pas bij stationair beetje gasgeven wordt de verwarming wel warm, en het kvs niveau zakt steeds en lekt nergens zichtbaar!.
motortemperatuur blijft zowel op snelweg als binnenstad netjes in het midden hangen, heb het systeem al ontlucht maar dit heeft niks geholpen.

de 2 slangen die naar de kachelradiateur gaan worden stationair ook niet warm pas bij gasgeven worden de slangen + de verwarming warm

koppakking lijkt me heel sterk want de motor rookt letterlijk niet!

hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem,

mvg
B00ster
Check je termostaat maar eens, kan zijn dat die open staat of er helemaal niet in zit
Maxim
QUOTE (B00ster @ Aug 12 2009, 03:51 PM) *
Check je termostaat maar eens, kan zijn dat die open staat of er helemaal niet in zit

Dan zou de temp. meter niet netjes op net onder het midden blijven staan. Maar controleren kan nooit kwaad.
B00ster
QUOTE (Maxim @ Aug 12 2009, 04:29 PM) *
Dan zou de temp. meter niet netjes op net onder het midden blijven staan. Maar controleren kan nooit kwaad.

Jawel hoor, maar het heeft alleen ff tijd nodig om op temperatuur te komen, eenmaal op temperetuur geeft de sensor de temperatuur aan die normaal is. Als hij te warm word dan ligt dit nooit aan de termostaat maar vaker aan andere storingen zoals kapotte koppakking, verkeerd afgestelde onsteking en zo zijn nog wel meer dingen die aantoonbaar zijn voor te hoge tempraturen, maar dat was zijn probleem niet.
Het duurd lang voordat de verwarming warm word, dit komt doordat de koelvloeistof niet snel genoeg op temperatuur komt doordat het blijft circuleren door de waterpomp.
Gewoon nieuwe termostaat plaatsen, zijn zo duur niet.
maikel74
Heb hetzelfde probleem bij me civic, me temp. meter komt niet boven de helft. Termostaat is al gechekt door de monteur, en die zei dat de termostaat in orde is. Ook spring de ventilator gewoon aan bij file rijden of lang stilstaan met lopende motor. de temp. meter staat dan net iets boven het midden. Mijn is toen verteld dat het dan hoogwaarschijnlijk de meter zelf kapot is of het voelertje wat ergens in het blok zit. Zolang je ventilator gewoon aanspringt zou ik me er niet al te druk over maken.
crx/delsol
het is elke keer als ik stilsta na een stuk te hebben gereden ook, dat de verwarming koud word, ook als de kachel al warm is geweest.

maar dit verklaart nog steeds niet waarom het kvs niveau zakt ong. 130 km gereden vandaag en het reservoir was bijna leeg. ik zie het nergens weglekken, de motor rookt totaal niet rijdt voor de rest gewoon perfect en bouwt ook totaal geen druk op
legend01
Dan moet je toch ergens een lek hebben,hoeft niet groot te zijn,maar alleen als de motor loopt staat het systeem onder druk,zou het koelsysteem toch eens laten afpersen,dan kom je er vanzelf achter of het systeem ergens lek is.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.