Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vraag Over Een Kleur.
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
Pages: 1, 2
maikel74
Omdat ik volgendjaar nieuwe achterschermen in me auto wil laten lassen ivm roest. baaasmiley.gif Ben ik er toch hard over aan het denken om hem compleet te laten overspuiten. En dan mss wel in 2tone, hangt een beetje van de prijs en de situatie af. En omdat ik van sommige hier weet dat het zoeken van een kleur lastig kan zijn ga ik me alvast lekker bezig houden met een mooie kleur/combinatie. En dat stimuleert ook het sparen thumbsup_anim.gif

Maar nu is me vraag,
Ik zit een beetje met de kleur Pineapple in me hoofd, maar kan niks vinden op internet met die kleur.
Nu is mijn verteld dat die kleur een andere naam zou hebben maar wisten ook niet welke naam dat het zou zijn withstupid.gif

Zou iemand de naam weten van die kleur, of heeft iemand toevalllig een foto of i.d

Zit een beetje met de combinatie Piano zwart en Pineapple red en dan evt met smoke color blanke lak in me hoofd withstupid.gif
legend01
Bedoel je soms Candy-aplle-red.
angel
Een pineapple is voor mij een ananas en die is echt geel en niet rood.
Maikel, laat eens een foto zien van die kleur. Dan weten we welke kleur je bedoelt.
B00ster
Ik hoop echt dat je niet voor candy apple gaat, is slechte lak die erg snel verkleurd
maikel74
Ik bedoelde dus candy apple red arrowhead.png Zou wel teveel naar spongebob hebben gekeken met zijn pineapple.
Maar nu blijkt dat ik er helemaal naast zit met de kleur, withstupid.gif

Bedoelde de kleur van de motorkap/dak van deze auto klikker de klik

Weet het nog niet zo, hoe en wat ik wil. Maar heb nog tijd genoeg voor iets leuks te zoeken.
B00ster
QUOTE (maikel74 @ Aug 14 2009, 02:34 PM) *
Ik bedoelde dus candy apple red arrowhead.png Zou wel teveel naar spongebob hebben gekeken met zijn pineapple.

Weet het nog niet zo, hoe en wat ik wil. Maar heb nog tijd genoeg voor iets leuks te zoeken.

Aubergine, maar wel een candyapple lak
B00ster
QUOTE (maikel74 @ Aug 14 2009, 02:34 PM) *

Aubergine, maar wel een candyapple lak. Heb thuis nog een kleurenkaart liggen met alle kleuren van candy apple
Nightmare
als je toch voor speelse kleuren wilt gaan, kun je ook eens bij de kleuren van House of Kolor kijken.

kleuren

effe oftopic:

ben je smilies geil ??
maikel74
QUOTE (Nightmare @ Aug 14 2009, 06:28 PM) *
als je toch voor speelse kleuren wilt gaan, kun je ook eens bij de kleuren van House of Kolor kijken.

kleuren

effe oftopic:

ben je smilies geil ??

Nee ben niet smilies geil rolleyes.gif.

Het is echt lastig om een goede kleur/combinatie tevinden. Maar goed heb nog meer dan een half jaar
goelette
dat candyapple rood lijkt me niet mooi vor een civic eigenlijk
beast
wat denk je brons-rood met een hele lichte parelmoer menging?
maikel74
QUOTE (beast @ Aug 14 2009, 11:48 PM) *
wat denk je brons-rood met een hele lichte parelmoer menging?

pfffffffffffff word echt hopeloos van, Om een mooie kleuren combinatie te vinden en dan ook nog maar afwachten als er volgendjaar wel een mogelijkheid is om de auto tespuiten.

1 ding is wel bijna zeker, de basis kleur word zwart maar welke kleur erbij komt weet ik nu nog echt niet. Ook aan zitten denken om er Champion white bij te pakken, of een Creme/bege achtige kleur. Maar zoals ik al eerder heb gezet er is nog tijd genoeg.
nick
zwart en champagne kleur
.Fx
Maikel, bekijk zelf een heleboel foto's van EG'tjes. Op CCH vind je voorbeelden genoeg. Kies dan een kleur (of kleuren) die jou gevoelsmatig het beste liggen (combinatie persoonlijkheid + lijn van de auto). En ga dan pas verder zoeken in wat voor een soorten die kleur bestaat. Kleuren zoeken is een gevoelskwestie.

Ik vind zelf ook een heleboel kleuren mooi, maar niet al die kleuren die ik mooi vind, staan op mijn auto. Beetje dat idee, snap je?

Overigens dacht ik dat je voor deze combo zou gaan:

Ik mis alleen de West-sticker nog.
Luminous Flux
nicest 5th gen topic van CCH (klikkie doen)

120 pagina's met 5th gen civic's en een heleboel kleuren wink.gif
.Fx
Die bedoelde ik ja (maar de site lag er op moment van posten ff uit)
maikel74
QUOTE (.Fx @ Aug 18 2009, 04:03 PM) *

Ik mis alleen de West-sticker nog.

West sticker zit onder, tussen de voordeur en het achter wiel.
beast
wat denk je van brons overgaand in dieprood met die lichte parelmoer zweem erover, gooi je eigen gevoel erin, als je maar naar andere auto's blijft kijken kom je er nooit uit
maikel74
Dit vind ik een heel mooie kleur voor een hatchback uit 93, maar weet zo niet welke kleur code het is. Dus als iemand me verder kan helpen whistle.gif

En dan lipjes, spoiler, spiegels en midden stuk motorkap,......... in mat zwart baaasmiley.gif
Nightmare
niemand weet welke kleur code dit is !! alleen de eigenaar van deze civic weet dit mischien ........
je moet gewoon een leuke kleur uitzoeken. en met die kleur in je hoofd ga je naar een spuiter en dan ga je tussen zijn kleuren waaiers zoeken naar een zelfde kleur.

maar zo te zien weet je niet echt voor welke kleur je gaat. je gaat van 2 tone naar zwart, dan grijs, candyappel rood, en nu goud ..................
je hebt dus een probleem ................................................ je vind alles wel leuk.
maikel74
QUOTE (Nightmare @ Aug 20 2009, 11:22 PM) *
maar zo te zien weet je niet echt voor welke kleur je gaat. je gaat van 2 tone naar zwart, dan grijs, candyappel rood, en nu goud ..................
je hebt dus een probleem ................................................ je vind alles wel leuk.[color="#FF8C00"][/color]

Ik weet het, vind het ook heel erg moeilijk. Maar dat candy apple rood gaat beslist niet door omdat ik de verkeerde naam bij de verkeerde kleur had. Maar komt allemaal wel goed.
Black Knight
moet je einge idee voor je auto plannen hoeft niet te vragen dus me ook auto spuiten 2 kleur ik hoeft niet vragen dus ik plannen kleur hebben, einge smaak kleur hebt.
marco F en cor ook zelf kleur kiezen hebt
Black Knight
byvorbeeld mooier kleur van glitter of iets.
niet moeilijk voor kleur dus bedrijf heeft wel verschil kleur van code en ook glitter (goud en zilver)
maikel74
QUOTE (maikel74 @ Aug 20 2009, 11:07 PM) *
Dit vind ik een heel mooie kleur voor een hatchback uit 93, maar weet zo niet welke kleur code het is. Dus als iemand me verder kan helpen whistle.gif

En dan lipjes, spoiler, spiegels en midden stuk motorkap,......... in mat zwart baaasmiley.gif

Kans is heel groot dat het ongeveer deze kleur gaat worden, als ik de mogelijkheid heb om hem te voorzien van een andere kleur. Ik weet ook dat de (SL)opel ascona gt ooit eens in het goud is uitgebracht en vond het altijd wel een mooie kleur.
Luminous Flux
inderdaad een leuk kleurtje voor de hatch! meeste spuiters hebben ook wel internet dus je kan toch gewoon even de afbeelding laten zien en dan weet de spuiter misschien wel hoe en wat?
B00ster
Dit is meer champagne kleur. Echt goed van (sl)opel zou ik niet gaan, die heb ik ook gebruikt gehad bij mijn striping en neigt toch snel naar bruin te trekken, of je moet al echt lichtgoud nemen maar dat wordt weer kitsh.

@Thorsten, Het is best mogelijk hoor om meningen te vragen, niet iedereen is er snel uit.
maikel74
QUOTE (B00ster @ Aug 21 2009, 04:34 PM) *
Dit is meer champagne kleur. Echt goed van (sl)opel zou ik niet gaan, die heb ik ook gebruikt gehad bij mijn striping en neigt toch snel naar bruin te trekken, of je moet al echt lichtgoud nemen maar dat wordt weer kitsh.

@Thorsten, Het is best mogelijk hoor om meningen te vragen, niet iedereen is er snel uit.

Kwam net in brunssum langs een american car handelaar waar een mercuiri stond in een heel mooie licht goude kleur.. Ben wezen vragen welke kleur het was, en werd doorverwezen naar Wel-coll. Ben er uiteraard meteen naar toe gereden, maar de spuiter die hem gespoten had was op vakantie. Dus moet ik over 2 weken even terug komen en zou ik die kleurcode krijgen. thumbsup_anim.gif
maikel74
QUOTE (Thorsten @ Aug 21 2009, 01:18 PM) *
marco F en cor ook zelf kleur kiezen hebt

En die heeft ook dagen, weken, en nachten lopen denken en zoeken naar zijn kleur.

B00ster
QUOTE (maikel74 @ Aug 21 2009, 05:10 PM) *
En die heeft ook dagen, weken, en nachten lopen denken en zoeken naar zijn kleur.

Zeg maar Maaaaaanden
Black Knight
beter naar bedrijf te kijken voor kleur hebt dus!
B00ster
QUOTE (Thorsten @ Aug 21 2009, 06:16 PM) *
beter naar bedrijf te kijken voor kleur hebt dus!

Zal ook niet helpen, kleur moet goed gevoel geven, daar kan geen enkel bedrijf iets aan veranderen.
Black Knight
QUOTE (B00ster @ Aug 21 2009, 06:24 PM) *
Zal ook niet helpen, kleur moet goed gevoel geven, daar kan geen enkel bedrijf iets aan veranderen.

laat maar
maikel74
QUOTE (B00ster @ Aug 21 2009, 06:24 PM) *

Precies, en een kleur op een waaier kan mooi ogen. Maar op een auto er heel anders uitzien.
En dan kan het ook nog uitmaken op welke auto hij word gespoten, ik ben nu zelf op uitgekomen omdat er in The fast and the furrious ook even een soort van goudkleurige civic eg tezien is. En vond het toen ook wat hebben, alleen reed ik toen nog geen Honda
goelette
gewoon een kleur pakken, maakt niet veel uit. Ziet er toch wel goed uit. En als hij in kleur is weet je niet hoe "die andere kleur"gestaan zou hebben dus kan niet tegenvallen in de vergelijking. Gewoon kleur pakken en er op laten smeren.
Black Knight
QUOTE (goelette @ Aug 21 2009, 07:29 PM) *
gewoon een kleur pakken, maakt niet veel uit. Ziet er toch wel goed uit. En als hij in kleur is weet je niet hoe "die andere kleur"gestaan zou hebben dus kan niet tegenvallen in de vergelijking. Gewoon kleur pakken en er op laten smeren.

bedankt he
maikel74
QUOTE (Thorsten @ Aug 21 2009, 08:03 PM) *
bedankt he

Weet niet wat je allemaal aan het doen bent hier in het Topic, maar plaats aub eens zin volle dingen. En niet steeds weer van die antwoorden waar we niks aan hebben. Of eens wat meer moeite proberen te doen om iets beter te formuleren zodat wij het ook beter kunnen begrijpen met wat je allemaal bedoelt.
goelette
QUOTE (Thorsten @ Aug 21 2009, 08:03 PM) *
bedankt he

??

Alsjeblieft happy.gif
.Fx
QUOTE (goelette @ Aug 21 2009, 07:29 PM) *
En als hij in kleur is weet je niet hoe "die andere kleur"gestaan zou hebben dus kan niet tegenvallen in de vergelijking.

Lang leve photoshop en internet. Daarom die link naar dat topic op CCH, daar staan nu zoveel wagens dat die kleur er vast tussen zit.
maikel74
QUOTE (.Fx @ Aug 22 2009, 08:40 PM) *
Lang leve photoshop en internet. Daarom die link naar dat topic op CCH, daar staan nu zoveel wagens dat die kleur er vast tussen zit.

blink.gif Er zijn echt heel veel kleuren en als je denkt/zegt dat je dan eindelijk DE KLEUR hebt gevonden zie je toch weer wat anders mooi.
Nu loop ik weer met de gedachten voor Imola Orange Pearl, is een usdm/jdm Honda kleur. Of Electric Orange van een Ford focus ST.

Maar denk dat ik er gewoon niet teveel meer over moet na lopen denken, en als hij volgendjaar gespoten word een kleur pakken die je het meest aan spreekt, zoals goelette al zegt. Dan weet je inderdaad ook niet hoe de andere kleuren er uit zouden zien. Zie je dan toevallig een Civic met een andere kleur die je ook in gedachten had, kun je mss denken: gelukkig dat ik niet voor die kleur ben gegaan, Of Shitttttttt die kleur zou hem mooier hebben gestaan. withstupid.gif
goelette
QUOTE (maikel74 @ Aug 23 2009, 01:20 AM) *
blink.gif Er zijn echt heel veel kleuren en als je denkt/zegt dat je dan eindelijk DE KLEUR hebt gevonden zie je toch weer wat anders mooi.
Nu loop ik weer met de gedachten voor Imola Orange Pearl, is een usdm/jdm Honda kleur. Of Electric Orange van een Ford focus ST.

Maar denk dat ik er gewoon niet teveel meer over moet na lopen denken, en als hij volgendjaar gespoten word een kleur pakken die je het meest aan spreekt, zoals goelette al zegt. Dan weet je inderdaad ook niet hoe de andere kleuren er uit zouden zien. Zie je dan toevallig een Civic met een andere kleur die je ook in gedachten had, kun je mss denken: gelukkig dat ik niet voor die kleur ben gegaan, Of Shitttttttt die kleur zou hem mooier hebben gestaan. withstupid.gif

Het is net als met het uitzoeken van een nieuwe keuken. Daar kun je maanden over zeveren, en dan de deurgreepjes nog eens dagen naar kijken. Maar je moet gewoon wat pakken want als het ding na 3 maanden geleverd wordt weet je tovch niet meer wat voor opties er nog meer waren happy.gif
Luminous Flux
tja, je hebt duizenden set-up's/offsets die mooi zijn of in je smaak vallen... je moet er gewoon 1 kiezen! haha

btw, oranje kan wel heel mooi zijn! vooral met zwarte accenten/details/accessoires!
maikel74
QUOTE (Luminous Flux @ Aug 23 2009, 02:18 PM) *
btw, oranje kan wel heel mooi zijn! vooral met zwarte accenten/details/accessoires!

thumbsup_anim.gif Dat dacht ik dus ook, maar dan met mat zwart
B00ster
QUOTE (maikel74 @ Aug 23 2009, 05:43 PM) *
thumbsup_anim.gif Dat dacht ik dus ook, maar dan met mat zwart

Maikel gewoon zoals ik het heb maar dan in Oranje en alle accenten in matzwart, die motorkap zou ik eerst eens via fotoshop doen en dan denken spuiten of plakken
Black Knight

ongeveer is zo van foto!
goelette
bah wat een lelijke auto... alles mat ziet er niet uit, verder heeft hij een lelijke vorm en zijn de wielen te klein. ten slotte is het ook nog eens geen honda. Bah!
Black Knight
QUOTE (goelette @ Aug 24 2009, 06:45 PM) *
bah wat een lelijke auto... alles mat ziet er niet uit, verder heeft hij een lelijke vorm en zijn de wielen te klein. ten slotte is het ook nog eens geen honda. Bah!

ik weet het maar maikel wil dat voor kleur voor die is voorbeeld het lak of mat hebt
Luminous Flux
dan zou ik toch eerder voor Focus-ST oranje gaan:
Black Knight
QUOTE (Luminous Flux @ Aug 24 2009, 08:06 PM) *
dan zou ik toch eerder voor Focus-ST oranje gaan:

nee hij zegt dat oranje met mat zwart voor
maikel74
QUOTE (Thorsten @ Aug 24 2009, 08:36 PM) *
nee hij zegt dat oranje met mat zwart voor

thumbsup_anim.gif Dus wel, de oranje kleur van een Frot focus ST. En dan met Mat zwart lipjes, spiegels, etc.
Maar kan ook nog dat ik voor de oranje kleur ga van een USDM/JDM Honda 2000. lmaosmiley.gif

En is nu al vast gesteld bij de spuiter dat ik geen andere kleur meer kan/mag kiezen dan ORANJE. Anders blijf ik toch aan het twijfelen.
beast
lijkt me een mooie kleur , met enkele subtiele dunne lijnen, ja hoor moet best chic uitzien
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.