Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Goedkoop Brommertje
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Marktplaats > Te Koop Gevraagd
maikel74
Ik ben opzoek naar een goedkoop brommertje, het liefst een vespa ciao. Een ander merk is het overwegen ook waard. Ligt een beetje aan de prijs natuurlijk. (als het maar geen scooter of schakelbrommer is). Wil deze namelijk gaan gebruiken voor naar me werk tegaan en voor volgendjaar als me auto gespoten gaat worden. Zodat ik wel een beetje vervoer heb withstupid.gif Het hoeft geen mooie brommer tezijn, als hij het maar doet en veilig is.

EVT snorfiets is ook geen probleem.
B00ster
Je kunt iig zonder helm rijden, want die andere helm kun je toch niet afzetten biggrin.gif bike.gif lmaosmiley.gif whistle.gif
maikel74
QUOTE (B00ster @ Sep 22 2009, 02:32 PM) *
Je kunt iig zonder helm rijden, want die andere helm kun je toch niet afzetten biggrin.gif bike.gif lmaosmiley.gif whistle.gif

lmaosmiley.gif Zaterdag ga ik dus al kijken voor een brommertje, en dan wel een Vespa ciao. Waar ik lekker mee op mijn gemak mee naar het werk kan brommen. En het mooie van die dingen is, als je ze orgineel laat (en dat zeg ik dan) Rijd je op 1 liter brandstof ook nog eens 3 keer zoveel als met de auto thumbsup_anim.gif en uit ervaring kan ik zeggen dat je kwa tijd er niet veel langer over doet, eerder korter.
angel
Da's een voordeel. Het nadeel is regen, wind, kou, sneeuw, ...
maikel74
QUOTE (angel @ Sep 23 2009, 06:25 AM) *
Da's een voordeel. Het nadeel is regen, wind, kou, sneeuw, ...

Tja, daar heb je dan een goede jas/ regenjas, sjaal en handschoenen voor. Maar kan wel tegen een beetje koud hoor. En mocht het weer zo slecht zijn dan kan ik altijd nog de auto nemen.
Luminous Flux
QUOTE (maikel74 @ Sep 23 2009, 01:30 AM) *
en uit ervaring kan ik zeggen dat je kwa tijd er niet veel langer over doet, eerder korter.

ligt eraan waar je heen moet lmaosmiley.gif

maar voor aar je werk zal het vast wel sneller, goedkoper en enigzins milieuvriendelijker zijn dan met de waggie! wel foto's posten en een dikke spec-list van je Vespa!

maikel74
QUOTE (Luminous Flux @ Sep 23 2009, 01:30 PM) *
ligt eraan waar je heen moet lmaosmiley.gif

maar voor aar je werk zal het vast wel sneller, goedkoper en enigzins milieuvriendelijker zijn dan met de waggie! wel foto's posten en een dikke spec-list van je Vespa!

Komt in orde baaasmiley.gif
.Fx
Ciao's rulen de pan uit. Kun je zelfs op fietsen, als je effe geen geld voor benzine hebt.
B00ster
Volgens mij heb jij nog nooit op een vespa gefietst, denk dat je liever loopt want is nogal zwaar trappen
.Fx
..daarom vond ik het ook het vermelden waard!

Berg op gaat iig niet.
maikel74
QUOTE (B00ster @ Sep 23 2009, 04:50 PM) *
Volgens mij heb jij nog nooit op een vespa gefietst, denk dat je liever loopt want is nogal zwaar trappen

En die trappers gooide we er meestal meteen af. En kwamen er voetsteunen op. De trappers kwamen op de grond als je te hard door de bocht wilden gaan en dat is levens gevaarlijk lmaosmiley.gif
Maxim
Ja, en je maakt de straat kapot.
goelette
ligt eraan welke kant je op gaat... je hebt ook 50% kans dat het met trappers veiliger is omdat deze hoger zitten dan een voetsteun... Gemiddeld genomen zullen voetsteunen even veilig zijn dus als trappers.
happy.gif
maikel74
QUOTE (goelette @ Sep 24 2009, 06:55 PM) *
ligt eraan welke kant je op gaat... je hebt ook 50% kans dat het met trappers veiliger is omdat deze hoger zitten dan een voetsteun... Gemiddeld genomen zullen voetsteunen even veilig zijn dus als trappers.
happy.gif

Ik zelf vind met voetsteunen fijner rijden. Vind het een stuk fijner voor de zit houding.(spreek uit ervaring). Maar het voordeel is met trappers is wel dat je hem beter kan starten vooral als er sneeuw ligt. Omdat je hem dan op de middenbok kan zetten en zo aan trappen. Als je voetsteuenen hebt moet je hem aanlopen, waardoor het wiel kan gaan slippen in de sneeuw. En bij droog weer zou de band eerder slijten. baaasmiley.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.