Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vraag En Antwoord Spel Honda/auto
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
Pages: 1, 2, 3
goelette
PS heeft een burgerking ook een drivetrough?
.Fx
QUOTE (Nightmare @ Nov 27 2009, 05:40 PM) *
ik denk niet dat we hier een echt goed antwoord op kunnen geven ........
het kunnen 20 hatches, 30 coupe's, en 4 sedans zijn, maar ook 40 hatches, 4 coupe's, en 8 sedans, het kan ook 36 hatches, 12 coupe's, en 6 sedans zijn .......

een hatch is korter dan een coupe en sedan. dus in de lengte kunnen het er 1 per rij meer zijn dan bv een rij coupe's.

Klopt, maar als je wagens van elke type gebruikt, en zoveel mogelijk ruimte wil benutten, is er maar 1 goed antwoord.
Dat komt omdat bijv. 1 rij met coupes of sedans groter is dan 1 rij met hatches, maar minder groot dan 2 rijen hatches. Heb de grootte van het terrein net zo gehouden dat andere mogelijkheden niet konden. Tenminste niet als je zoveel mogelijk auto op die oppervlakte wil hebben.

QUOTE (goelette @ Nov 27 2009, 05:49 PM) *
je moet hem soweisso vol zetten met alleen de kleinste modellen. hatch dus. Dan heb je misschien wel plaats over, maar dan passen er evenveel auto's op. Dat maakt het rekenen makkelijker. Als je de maten van de auto weet, kun je het zo uittekenen. Maar dat is me teveel werk happy.gif

Nee, want we gaan er van uit dat elke type civic gebruikt wordt.

Nightmare
ik zie toch liever meer auto gerelateerde vragen voorbij komen die je kunt opzoeken of met een standaard formule kunt oplossen dan zo'n reken vraag.
want ik denk dat dit spel nu dood valt ................

goelette
we gaan gewoon raden;

50
Nightmare
een civic coupe is zo'n 4.4 meter lang en zo'n 1.6 meter breed. dus aan weer zijde van de King kun je zo'n 4 rijen coupe's en sedans kwijt.

dus 40 coupe's en sedans.

een hatch zal zo'n 4 meter lang zijn. 45 min de lengte van de King is 32 meter. dus 16 meter per zijde vrij. dat zijn dan weer 8 hatches.

dus ik denk:

40 coupe's en sedans en 8 hatches

totaal: 48 auto's.
.Fx
Nee en nee...

Ik vond het idee wel grappig want je moet de exacte maten van de hatch, coupe en sedan weten van die generatie..is redelijk Honda-relateerd toch? Maar eerlijk is eerlijk, ben er wat in doorgeslagen, het begon eigenlijk met hoeveel 5th gen hatches kun je op 5 parkeervakken van 4 meter lang kwijt...

Ik zal het morgen wel even toelichten, ondertussen mag iemand een nieuwe vraag stellen...of zich nog eens een ongeluk formuleren.
goelette
zat er nog een met een trekhaak bij?
Nightmare
ik herzie mijn antwoord, want de BK is 5 meter breed, waardoor er 2 rijen hatchbacks passen.

dus 56 auto's.
Nightmare
of als je alleen maar hatchbacks gaat parkeren, dan totaal 60 auto's.
.Fx
Je zit wel dichtbij...ik leg het even uit:

ANTWOORD

12 hatches
51 coupes of sedans (de lengte van deze wagens is gelijk)

9 coupes of sedans kunnen door de Burger King geen plaatsje krijgen.

Uitleg:

Breedte van alle 5th gen civics is gelijk: 170 cm. 170 x 6 = 1020, dus 6 wagens in 1100.
Voor de lengte gaan we even uit van de grootse wagen, in dit geval de coupe/sedan. Deze is 439 cm lang. 439 x 12 = 5268 cm minus 2 hatches á (2 x 407cm) 814 cm = 4454 cm.
Dit betekend: 6 wagens in de breedte van elke soort. De twee eerste rijen zijn hatches (zouder er 11 rijen coupes/sedans staan dan is plaatsverlies en geen plaats meer voor hatches).
De overige 10 rijen zijn coupes/sedans. In het vak van de coupes/sedans staat dan nog de Burger King die met zijn grootte maar liefst 9 plaatsen (3 in de lengte, 3 in de breedte) opsnoept.

Om het even af te maken: 6 wagens in de breedte x 2 wagens in de lengte (gebaseerd op de maten van de hatch) = 12 hatches
6 wagens in de breedte x 10 wagens in de lengte (gebaseerd op de maten van de coupe/sedan) = 60 coupes/sedans MINUS 9 plaatsen (Burger King) = 51 coupes/sedans.

goelette
ik snap er geen zak van. Zoals jij het tekent ligt die BK helemaal niet in het midden van de parkeerplaats zoals je wel in je vraag stelde. Dit kan invloed hebben doordat er dan net wel of net geen civic meer past. Verder weet ik niet of het nog uit zou maken als je auto's in verschillende richtingen zou parkeren? Maar ik heb geen zin om dat helemaal uit te gaan rekenen happy.gif

Je mag een nieuwe vraag stellen, liefst een met iets lagere drempel happy.gif
Hondapower
waar blijft de nieuwe vraag?
.Fx
Ik heb er even geen.
Hondapower
QUOTE (.Fx @ Dec 2 2009, 11:20 AM) *
Ik heb er even geen.

Dan heb ik er nog wel eentje:

Wat is in het algemeen het verschil in het motorkoppel als je bv. 3000tpm draait in de 2e of 3e versnelling?
Luminous Flux
motorkoppel/krukaskoppel blijft gelijk bij gelijke toeren ongeacht de versnelling... dus er is geen verschil?
Hondapower
QUOTE (Luminous Flux @ Dec 2 2009, 01:30 PM) *
motorkoppel/krukaskoppel blijft gelijk bij gelijke toeren ongeacht de versnelling... dus er is geen verschil?

idd. misschien een te simpele vraag.
jij mag de volgende verzinnen.
Nightmare
QUOTE (goelette @ Nov 30 2009, 10:14 AM) *
Zoals jij het tekent ligt die BK helemaal niet in het midden van de parkeerplaats zoals je wel in je vraag stelde. Dit kan invloed hebben doordat er dan net wel of net geen civic meer past.

idd, en dus zat ik precies goed !!! als de bk in het midden ligt, zoals de text ook aangeeft, passen er dus 3 civic's minder ivm de loze ruimte aan weer zijden van de bk.
dus precies 60 auto's !! thumbsup_anim.gif

maar ik heb geen vraag ....................... ben zwaar aan het denken ............
Merlijn
Zwaar offtopic: Wat een geweldig topic biggrin.gif
beast
QUOTE (Merlijn @ Dec 2 2009, 08:41 PM) *
Zwaar offtopic: Wat een geweldig topic biggrin.gif

nou ja , ik kan er niks mee whistle.gif
.Fx
QUOTE (Nightmare @ Dec 2 2009, 05:36 PM) *
idd, en dus zat ik precies goed !!! als de bk in het midden ligt, zoals de text ook aangeeft, passen er dus 3 civic's minder ivm de loze ruimte aan weer zijden van de bk.
dus precies 60 auto's !! thumbsup_anim.gif

maar ik heb geen vraag ....................... ben zwaar aan het denken ............

Toch niet, want als die BK in het midden zou liggen zou ie evenveel coupe/sedan plaatsen innemen als nu. Dus dat maakt niet uit.

Nja anyways, de bedoeling van deze vraag was goed, alleen de uitwerking wat minder. Sorry, zal niet meer proberen wiskundig te zijn.
Luminous Flux
oke, next question!

ik ga er eens een bedenken, kom hier zo op terug...
Luminous Flux
Vraag:

Bij hoeveel RPM is de verbranding optimaal in een stock B16B motor als je in de 2de versnelling zit?
Nightmare
6700 RPM ??
goelette
verbranding is nooit optimaal, kan altijd beter.
Fonzie
Tussen de 2.000 en 2.500 toeren.
Moderne tijden, tijd voor het nieuwe rijden!! Jihaa
maikel74
Volgens mijn is de verbranding altijd hetzelfde, mits motorisch alles in goede staat verkeerd
Luminous Flux
Zitten interessante antwoorden tussen, maar ik kan er nog geen goed rekenen...
maikel74
tussen de 900 toeren tot net voor de begrenzer erin komt. in dit hele gebied is de verbranding optimaal. mits alles goed staat afgesteld.
Hondapower
Vanaf dat de lucht/benzineverhouding 14,7:1 is.
Luminous Flux
de vraag was bij hoeveel RPM? wink.gif
Hondapower
QUOTE (Luminous Flux @ Dec 5 2009, 07:17 PM) *
de vraag was bij hoeveel RPM? wink.gif

is dat wel precies te zeggen?
Luminous Flux
mij is verteld dat op het punt van optimale verbranding een motorblok zijn maximale koppel levert... (als dit niet klopt is mijn vraag dus ook niet te beantwoorden tongue.gif )
maikel74
QUOTE (Luminous Flux @ Dec 6 2009, 02:34 PM) *
mij is verteld dat op het punt van optimale verbranding een motorblok zijn maximale koppel levert... (als dit niet klopt is mijn vraag dus ook niet te beantwoorden tongue.gif )

Dat is hij dan toch zo wi zo niet, want je vroeg bij hoeveel toeren. En aan gezien het per auto verschillend is bij hoeveel toeren hij zijn maximaal koppel geeft. withstupid.gif
goelette
QUOTE (maikel74 @ Dec 9 2009, 08:29 PM) *
Dat is hij dan toch zo wi zo niet, want je vroeg bij hoeveel toeren. En aan gezien het per auto verschillend is bij hoeveel toeren hij zijn maximaal koppel geeft. withstupid.gif

Jij bent een aardappel zeg... happy.gif Hij zegt toch welke auto/motor hij precies bedoelt!
maikel74
QUOTE (goelette @ Dec 9 2009, 08:31 PM) *
Jij bent een aardappel zeg... happy.gif Hij zegt toch welke auto/motor hij precies bedoelt!

Vind mensen die een put niet helemaal dicht leggen, en daarna zelf in het gat rijden een veel grotere aardappel whistle.gif

legend01
thumbsup_anim.gif angel.png
beast
thumbsup_anim.gif lmaosmiley.gif whistle.gif blush.gif unsure.gif cool02.gif laugh.gif laugh.gif
goelette
Zow...., je hebt nogal eventjes nodig gehad om een antwoord te bedenken happy.gif Gelukkig heb ik daar zelf dan dus maar even voer voor gegegeven biggrin.gif Maar je hebt gelijk, ik ben de opper-aardappel.
Hondapower
QUOTE (maikel74 @ Dec 12 2009, 11:45 PM) *
Vind mensen die een put niet helemaal dicht leggen, en daarna zelf in het gat rijden een veel grotere aardappel whistle.gif

thumbsup_anim.gif
Nightmare
gaan we hier nog verder, of is deze topic nu ook ten dode geschreven .... ??
Luminous Flux
Als iemand even 7500rpm zegt mag die de volgende vraag bedenken happy.gif
goelette
7500 rpm...

Wat is de standaard banden en velgenmaat voor een edm civic hybrid uit 2006, dus velgmaat in inch, breedte en ET, én de bandenmaat.
beast
geen idee waarom ook het zit er toch op withstupid.gif
Nightmare
QUOTE (goelette @ Dec 14 2009, 08:11 PM) *
Wat is de standaard banden en velgenmaat voor een edm civic hybrid uit 2006, dus velgmaat in inch, breedte en ET, én de bandenmaat.

15" - 6j breet, et 45
banden 195-65-15

goelette
reken ik goed. Next happy.gif
Nightmare
hoeveel verschillende motoren zijn er geleverd in de civic bwj '84 - '88 ??

en welke motor inhoud hadden deze ??

en wat waren de type aanduidingen voor deze civic's ??
Luminous Flux
dat zijn 3 vragen whistle.gif tongue.gif
Nightmare
QUOTE (Luminous Flux @ Dec 15 2009, 06:51 PM) *
dat zijn 3 vragen whistle.gif tongue.gif

is de straf dat deze topic effe plat lag ...............
maar geef eens een antwoord ??

ja ....

ik hoor je niet .......................

op zich makkelijk te vinden.
Nightmare
kom op mensen !! zo moeilijk is deze vraag (en) niet. ik heb ze direct in 1 text gevonden via google.

geheugen steuntje:

hoeveel verschillende motoren zijn er geleverd in de civic bwj '84 - '88 ??

en welke motor inhoud hadden deze ??

en wat waren de type aanduidingen voor deze civic's ??

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.