Timon007
Nov 19 2009, 01:42 PM
Hoi =)
Ik heb een Vraag die mij allang op de Tong lijgt:
Hoe gaat dit met de Kenteken in Nederland?
In Duitsland kan iederen de Kenteken uitzoeken, even de eerste Letter is die van de Stad war je woont.
b.v. ik woon in Stuttgart, dus is de eerste Letter "S"
plus een of twee Letteren van mij keuze
plus 2 tot 5 cijvers
= S (TÜV-Stamp)BA 489
lieve groetjes betti
Nightmare
Nov 19 2009, 01:47 PM
kentekens in nederland zijn niet zelf uit te zoeken. de auto krijgt gewoon 1 kenteken toegewezen. ook blijft een kenteken op de auto bij verkoop. dus een kenteken in nederland is niet persoons gebonden, en blijft bij de auto tot aan de sloop van de auto. dan word het kenteken ook vernietigd.
Timon007
Nov 19 2009, 02:51 PM
worden alle kenteken vernietigd?! (Ik wil zo graag een Kenteken kopen omdat ik het in mijn Kamer zul ophangen. bij voorkeur een kenteken mel NL BA 44 of zoiets...) Maar dit schijnt niet mogelijk te zijn?
Dankje voor de antwoord =)
Groetjes betti
Nightmare
Nov 19 2009, 02:59 PM
nou ja, vernietigen ........ de auto sloperij moet de kenteken papieren opsturen naar het RDW (rijksdienst weg verkeer nederland) en de kentekenplaten moet deze sloper dan vernietigen.
Timon007
Nov 19 2009, 03:02 PM
hmm....
ok...
Dank je wel voor de snelle antwoord =)=)=)=)
Moet ik maar in ebay naar een kenteken zoeken, een dat ik in mijn kamer kan hangen

Lieve groetjes betti
beast
Nov 19 2009, 04:13 PM
zo'n kenteken kun je wel laten maken als fun kenteken maar is die wit van kleur.
Timon007
Nov 21 2009, 10:08 AM
hey beast =)
Wanner kunt ik deze bestellen? Dus hier in Duitsland krijk ik even Duitse of amerikaanse fun kenteken. geeft het misschien een Site in de www?
Lieve Groetjes betti
Nightmare
Nov 21 2009, 11:42 AM
volgens mij kun je gewoon bij Heuts (nederlandse automaterialen zaak) een plaat met eigen text laten maken. mits het wel op een plaat past.
maar ik kan me vergissen ...............
angel
Nov 21 2009, 01:46 PM
Nee je vergist je niet. Dat kan gewoon.
Ik heb een witte plaat met angel erop. Maar kan me even niet zo snel herinneren waar ik die heb laten maken.
goelette
Nov 21 2009, 07:31 PM
elke automaterialenzak waar ze platen maken (heuts, hanno, Agron) kan deze maken, als het maar past. En het wordt in ieder geval een witte, sommigen zullen ook nog wel blauwe hebben liggen. (met witte leters)
B00ster
Nov 21 2009, 11:42 PM
De gewone gaik platen kun je ook laten maken met je eigen text, dus de gele met zwarte letters, enkel dan staat het registratie nummer wat links onder staat er niet in als ook de inslag (een of ander vaag logootje) er niet in. Wel is ie dan voorzien van het blauwe vakje met nl erin.
Timon007
Nov 22 2009, 10:36 AM
een gele met zwarte letter zul zooo moooi zijn
Is er een in de Buurt van de ontmoetingspunt volgende Jaar op Hondaropa??
beast
Nov 23 2009, 09:35 AM
is wel te regelen denk ikk
Timon007
Nov 23 2009, 10:21 AM
als iemand aan een Fun Gaik Platen met zwarte Letter zul komen: Ik will graag een met NL BA 44. Misschien is het mogelijk dat je de Kenteken voor mij koop een ik je de Geld zul sturen?! Of ik stur je eerst de geld voor de Kenteken een de verzending naar Duitsland, en dan ga je de Kenteken kopen?
Ik weet, ik ben nog nieuw hier, maar misschien is iemand zo lief...

als je dat niet wilde, is het ook ok, maar dan zul het erg lief zijn als je me volgende jaar mischien een Plaatje zul zeggen wanner ik de Kenteken kan kopen =)
Lieve Groetjes betti
Black Knight
Nov 23 2009, 05:01 PM
QUOTE (B00ster @ Nov 21 2009, 11:42 PM)

De gewone gaik platen kun je ook laten maken met je eigen text, dus de gele met zwarte letters, enkel dan staat het registratie nummer wat links onder staat er niet in als ook de inslag (een of ander vaag logootje) er niet in. Wel is ie dan voorzien van het blauwe vakje met nl erin.
ja logische altijd zo erop blauwe nl
Black Knight
Nov 23 2009, 05:03 PM
Nightmare
Nov 23 2009, 05:20 PM
QUOTE (Thorsten @ Nov 23 2009, 05:01 PM)

ja logische altijd zo erop blauwe nl
niet logisch. je hebt ook andere platen ..... zonder dat blauwe vlak.
maikel74
Nov 23 2009, 05:30 PM
Misschien is dit iets voor jou,
kijk hier even
angel
Nov 24 2009, 06:50 AM
Een sticker is toch totaal anders dan een plaat. Of heb ik het nou fout?
Nightmare
Nov 24 2009, 07:29 AM
tja, een fiets is ook geen auto ............................
bij Kronenberg in de buurt ligt de plaats Panningen. daar ligt een Heuts automaterialen zaak. die kunnen wel effe een plaat maken met de gewenste letter combinatie.
Timon007
Nov 24 2009, 08:28 AM
Ok, dan zul ik wel even een beetje wachten op de Ontmoetingspunt volgende Jaar. Dan ga ik straks naar de automaterialen zaak en ga een kenteken kopen.
Maar helemaal bedankt voor de informatie, een stikkertje is op de weg naar mij, maar verheug me op mijn "echte" kenteken volgende jaar =)=)=)
JE BENT SUUUUUUUPER!!!!
maikel74
Nov 24 2009, 08:56 PM
QUOTE (angel @ Nov 24 2009, 06:50 AM)

Een sticker is toch totaal anders dan een plaat. Of heb ik het nou fout?

Mijn is geleerd IETS is beter dan NIETS, wat ik er mee bedoel als evt een orginele NL kentekenplaat niet is aan te komen met een eigen letter cijfer combinatie, kan mss een sticker een goed alternatief zijn
nick
Nov 29 2009, 04:49 PM
als je naar panningen wil gaan voor kenteken te maken, moet je eenpaar dagen wachten voordat die klaar is
Timon007
Nov 30 2009, 08:31 AM
een paar dagen?!?!
hmm... gaat dit niet van Frijdag op Zaterdag?
B00ster
Dec 1 2009, 10:51 AM
QUOTE (nick @ Nov 29 2009, 04:49 PM)

als je naar panningen wil gaan voor kenteken te maken, moet je eenpaar dagen wachten voordat die klaar is
Normaal worden die gemaakt terwijl je staat te wachten, het is geen echt kenteken dus er hoeft geen check gedaan te worden, of hebben ze in panningen geen apparaat om platen te drukken?
beast
Dec 1 2009, 07:41 PM
heb het al op andere manier geregeld met haar
nick
Dec 1 2009, 09:08 PM
nou,
ik heb mn plaat bij heuts roermond laten drukken,kon hem ook pas een of twee dagen later afhalen.ook moest ik mn kentekenbewijslaten zien
het ging om een 18:2 plaat .not legal
dus ga ik er eigenlijk een beetje vanuit dat dat in panningen ook is
goelette
Dec 1 2009, 09:54 PM
waarschijnlijk moeten ze die speciale platen op bestelling maken. Blauwe duren ook altijd langer.
Timon007
Dec 2 2009, 07:51 AM
Dus dank Beast zal ik het volgende Jaar op Hondaropa toch mijn kenteken krijgen..
Ben zoooooooo happy
Danke nog een keer meneer Beast
B00ster
Dec 3 2009, 10:04 AM
QUOTE (nick @ Dec 1 2009, 09:08 PM)

nou,
ik heb mn plaat bij heuts roermond laten drukken,kon hem ook pas een of twee dagen later afhalen.ook moest ik mn kentekenbewijslaten zien
het ging om een 18:2 plaat .not legal
dus ga ik er eigenlijk een beetje vanuit dat dat in panningen ook is
Zoals je al zelf zegt een 1.2 plaat, bij mijn weten kunnen ze die wel direkt in hoensbroek maken, en jij wilde je kentekenplaat hebben en niet een fun plaat.
@ Beast, ze zei meneer tegen jou
beast
Dec 3 2009, 12:12 PM
ze heeft mij nog niet gezien!
Timon007
Dec 3 2009, 12:43 PM
ups...
ok, ik weet ja niet welke geslacht jij bent :P
Marr ik hoop toch wel dat ik je op de Hondaropa volgende jaar zal ontmoeten
ben zooo gek voor!

gisteren veruilde ik mijn Honda DelSol tegen een Civic Ej2 met heelemaal veel "tuning" :P hahaha...
Maar ik kom met mijn goede, oude BA4 naar het Ontmoeting
beast
Dec 3 2009, 02:08 PM
kijk op ledenprofiel martin vliex
B00ster
Dec 3 2009, 02:09 PM
Laatste x dat ik hem zag had hij een baardje, is dus wel mannetje haha
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.