goelette
Dec 20 2009, 05:39 PM
Leuk die sneeuw

Er probeerde net een Smart van de bezorgservice van de frietkraam door de straat te komen... maar met achterwielaandrijving, geen gewicht en geen winterbanden was dat lastig. te voet ging sneller... er moest iemand de hele tijd duwen, terwijl de auto alle kanten op gleed of gewoon stil bleef staan...

ik blijf maar even van de weg

(ik heb ook helemaal geen zin om de winterbanden er nú op te gaan leggen

)
Nightmare
Dec 20 2009, 06:17 PM
ik heb aan de vooras 3 weken geleden een zeer goed maar wel gebruikt setje winterbanden laten monteren. vanmiddag had ik wel effe een heen en weer slip partytje !! de achterkant begon weg te breken. achter zitten nog gewone banden. maar omdat ik het wel leuk vond zo heen en weer glijden was het wel onder controlle. alleen kon de moeder van Tamara en Tamara zelf het minder waarderen ..... ze zagen de bui al hangen .....
Hihihihihi....
wel grappig. maar het is idd verdomde glad. zelf met winterbanden. je rijd nu letterlijk over een dik pak sneeuw. dan helpen winderbanden ook niet meer.
ben benieuwd hoe het mogenvroeg uit ziet als ik richting Maastircht en Kronenberg moet voor het werk. de werkbus heeft geen winterbanden.
beast
Dec 20 2009, 07:58 PM

nou , ik heb goede winterbanden en ik kan je zeggen het is fun, nergens problemen mee, vanmiddag met de dames naar Heerlen, staat een dikke ford 4x4 voor me en was niet naar voren te branden

, enne ikke hoppa zo weg

, heerlijk, van mij mag er nog meer wit spul komen, gewoon super
Merlijn
Dec 21 2009, 08:25 AM
Vanochtend over de weg was het redelijk te doen. Alleen parkeerde ik vanochtend de civic in een 30 cm dikke sneeuwlaag: de parkeerplaats van Dura Vermeer is een afgesloten terrein, en uit gewoonte knalde ik het plein op, met als resultaat dat ik de civic half begroef....
Met een beetje aggressief gasgeven kwam ik er dan wel weer uit, maar alle overige parkeerplaatsen was hetzelfde verhaal...
Straks maar eens verzinnen hoe ik daar uit ga komen.
Hondapower
Dec 21 2009, 02:10 PM
Ik moet zeggen dat de winterbanden ook in de sneeuw een veel betere grip hebben als de zomerbanden. Echt een verschil van dag en nacht.
Nightmare
Dec 21 2009, 04:44 PM
ze zullen uiteraard ook veel meer grip hebben dan zomerbanden.
goelette
Dec 21 2009, 04:54 PM
QUOTE (beast @ Dec 20 2009, 07:58 PM)

nou , ik heb goede winterbanden en ik kan je zeggen het is fun, nergens problemen mee, vanmiddag met de dames naar Heerlen, staat een dikke ford 4x4 voor me en was niet naar voren te branden

, enne ikke hoppa zo weg

, heerlijk, van mij mag er nog meer wit spul komen, gewoon super

dat was dan wel een heeeele domme ford 4x4 rijder... Ligt dus niet aan je auto, maar aan jou Martin
Luminous Flux
Dec 21 2009, 07:13 PM
QUOTE (Nightmare @ Dec 20 2009, 06:17 PM)

ben benieuwd hoe het mogenvroeg uit ziet als ik richting Maastircht en Kronenberg moet voor het werk. de werkbus heeft geen winterbanden.
tenzij er meer Kronenbergs zijn, ligt dat heeeel dicht bij waar ik woon...
Nightmare
Dec 21 2009, 07:15 PM
QUOTE (Luminous Flux @ Dec 21 2009, 07:13 PM)

tenzij er meer Kronenbergs zijn, ligt dat heeeel dicht bij waar ik woon...
idd, zeeer dicht bij. hoofdwegen waren goed begaanbaar, maar tussendoor en woonerven ....... PLAY TIME !!!
alleen die rot kinderen die overal spelen ........ maar tussen de kinderen door kon je nog wel effe driften ......
Hihihihi ...
beast
Dec 21 2009, 07:16 PM
QUOTE (goelette @ Dec 21 2009, 04:54 PM)

dat was dan wel een heeeele domme ford 4x4 rijder... Ligt dus niet aan je auto, maar aan jou Martin

nee die ezel had een verhoogd chassis en ZOMERBANDEN
goelette
Dec 21 2009, 07:54 PM
nou en? ZSomerbanden kun je best mee rijden hoor. Ik heb vandaag pas de winterbanden erop gegooid. is wel beter, maar op zomerbanden was het goed te doen. Gewoon beetje uitkijken. Met een 4x4 moet je ten allen tijde gewoon weg kunnenr ijden als je normaal doet. Het zal ofwel een nepper 2x4 zijn geweest (zoals een bepaalde element die we kennen) ofwelhij had de 4wielaandrijving niet ingeschakeld. Of hij trapte als een mobgool op het gaspedaal, dat kan ook.
Luminous Flux
Dec 21 2009, 08:16 PM
QUOTE (Nightmare @ Dec 21 2009, 07:15 PM)

idd, zeeer dicht bij. hoofdwegen waren goed begaanbaar, maar tussendoor en woonerven ....... PLAY TIME !!!
alleen die rot kinderen die overal spelen ........ maar tussen de kinderen door kon je nog wel effe driften ......
Hihihihi ...
ja klopt, in de wijken is het glijbaan! de kindertjes hebben kerst vakantie dus die blokkeren elke mooie gelegenheid om te driften... 's avonds meer geluk!
Nightmare
Dec 21 2009, 10:25 PM
QUOTE (goelette @ Dec 21 2009, 07:54 PM)

Het zal ofwel een nepper 2x4 zijn geweest (zoals een bepaalde element die we kennen)
heeeeey ......... ik heb geen nepper, maar een eerlijke 2 wd auto. en nee, wat je zegt is niet waar. zomerbanden zijn in de winter gewoon dikke poep !!!
je hebt gewoon geluk dat je op goede wegen hebt gereden. sommige wegen zijn door de plat gereden sneeuw spiegel glad. en dan komt een 4x4 ook in de problemen.
minder dan snel dan een 2 wd, maar toch. O ja ...... ja. zelf gezien. glad is glad.
dikke puuuh .......
goelette
Dec 21 2009, 10:35 PM
daar helpen winterbvanden ook niet meer tegen hoor. Dan moet je spikes nemen. nog dikkere puh
beast
Dec 21 2009, 11:32 PM
mensen, gewoon met verstand rijden, dat is het beste
Neko Koneko
Dec 23 2009, 11:01 AM
Nergens last van gehad eigenlijk. De civic vorig jaar wilde niet meer vooruit (iets met 8 CM grondspeling en 15 CM sneeuw + gladheid)
beast
Dec 23 2009, 12:27 PM
wat voor soort banden had je ?
Neko Koneko
Dec 23 2009, 01:16 PM
Op de civic? Dunlop SP Fast Response. Hele fijne bandjes maar niet op een laag ijs :P Anders dan dat nooit problemen mee gehad, behalve dat de auto door verlaging als sneeuwschuif ging fungeren :P
Luminous Flux
Dec 23 2009, 04:55 PM
Ik heb toch een aantal dagen plezier gehad van al dat sneeuw/ijs... beetje glijden hier, beetje glijden daar...
beast
Dec 28 2009, 10:18 PM
wil nieuwe sneeuw!!!!!!!!!
beast
Jan 3 2010, 12:44 PM
en nu is die sneeuw er, kan ik gaan spelen met de crv
Black Knight
Jan 3 2010, 01:22 PM
QUOTE (beast @ Jan 3 2010, 12:44 PM)

en nu is die sneeuw er, kan ik gaan spelen met de crv
goed idee een drift rijdt he!
beast
Jan 3 2010, 02:45 PM
helaas, dat gaat niet echt goed met een 4wd, maar het is gewoon fun om te klooien, vooral hier op de ringweg waar nog niemand komt
Nightmare
Jan 3 2010, 02:59 PM
ik heb ook gebeden voor een flink pak sneeuw ........... en mijn gebeden zijn gehoord !!
vrouw Holle, bedankt.
Black Knight
Jan 3 2010, 04:10 PM
QUOTE (beast @ Jan 3 2010, 02:45 PM)

helaas, dat gaat niet echt goed met een 4wd, maar het is gewoon fun om te klooien, vooral hier op de ringweg waar nog niemand komt
jammer he. alleen wel civic
Nightmare
Jan 3 2010, 05:10 PM
QUOTE (Thorsten @ Jan 3 2010, 04:10 PM)

jammer he. alleen wel civic

niet alleen civic ........ kijk
HIER maar eens .....
effe ander poep.
Neko Koneko
Jan 3 2010, 05:34 PM
Civics kunnen niet driften want dat gaat niet met voorwielaandrijving. Handrembochtjes kan wel
Nightmare
Jan 3 2010, 06:30 PM
handrem bocht telt voor mij als een drift ......
hihihi ... en dat is zooooo leuk !!!
Black Knight
Jan 3 2010, 10:04 PM
alleen lesgeven voor drift me vriend heeft ook.
Neko Koneko
Jan 4 2010, 08:59 PM
Vandaag weer lekker naar huis geglibberd
Luminous Flux
Jan 4 2010, 10:30 PM
handrem om in een drift te komen kan wel eens kloppen... maar daarna heb je toch echt achterwielaandrijving nodig om de drift af te maken

hey wacht, achterwielaandrijving... dat heb ik!
Neko Koneko
Jan 5 2010, 11:46 AM
Bij echt driften gebruik je nooit de handrem

ook niet als je achterwielaandrijving hebt.
Echte drifters kunnen hun auto zonder handrem in een drift krijgen. Als je de handrem nodig hebt ben je gewoon een neppert

Nee, ik ben geen drifter
Black Knight
Jan 5 2010, 01:51 PM
QUOTE (Luminous Flux @ Jan 4 2010, 10:30 PM)

handrem om in een drift te komen kan wel eens kloppen... maar daarna heb je toch echt achterwielaandrijving nodig om de drift af te maken

hey wacht, achterwielaandrijving... dat heb ik!

me vriend heeft achterwielaardrijving
Fonzie
Jan 5 2010, 01:54 PM
Maar dan is hij nog geen drifter.
Luminous Flux
Jan 5 2010, 05:57 PM
handrem wordt zeer zeker gebruikt bij driften, die wordt vaak zelfs speciaal aangepast om snel te kunnen "snuggen" ermee! Het is misschien een makkelijke techniek of beginners techniek maar wordt wel gehanteerd

Maar wordt uitsluitend gebruikt om de wielen te blokkeren en na het insturen weer gelost en dan spelen met het gas en stuur om de auto op koers te houden...
Nightmare
Jan 5 2010, 07:58 PM
wat zijn jullie toch dom zeg ................
lees dit effe goed door:
echt driften doe je met de voorwielen. je trekt aan de handrem, gooit de auto scheef, en geeft dan zo idioot mogelijk veel gas tot je auto niet meer weet waarheen.
je spint dan wat rondjes in het rond, laat de handrem los, rijd dan met spoed naar de MC Donald, besteld daar een Big Mac, eet deze op, en gooit het papiertje netjes in de vuilbak. maar zet de wekker wel correct, zodat je je niet verslaapt, want anders weet je navigatie niet waarom je dorst hebt, en zorgt er dan voor dat de bloemen niet te veel water krijgen, want zonder benzine in je auto blijft de suiker op de bodem van de soepkom liggen ........
en als jullie nou denken, WTF ??
gewoon effe dom gelul om het verhaal wat te breken. anders denken jullie dadelijk allemaal dat wij domme Honda sullen met onze fwd niet weten hoe een echte drift hoort te gaan. maar jawel, dat weten we. alleen kunnen we dat niet ..........................
maar daarvoor huren we voortaan gewoon effe een vrachtwagen !!
goelette
Jan 5 2010, 10:28 PM
Ik heb wel een Honda gehad waarmee ik kon driften hoor (alleen als het glad was, want hij miste een beetje vermogen... RT4WD Shuttle !)
Neko Koneko
Jan 6 2010, 10:32 AM
QUOTE (Luminous Flux @ Jan 5 2010, 05:57 PM)

handrem wordt zeer zeker gebruikt bij driften, die wordt vaak zelfs speciaal aangepast om snel te kunnen "snuggen" ermee! Het is misschien een makkelijke techniek of beginners techniek maar wordt wel gehanteerd

Maar wordt uitsluitend gebruikt om de wielen te blokkeren en na het insturen weer gelost en dan spelen met het gas en stuur om de auto op koers te houden...
Ik blijf erbij, echte helden hebben de handrem niet nodig
beast
Jan 6 2010, 01:12 PM
QUOTE (Neko Koneko @ Jan 6 2010, 10:32 AM)

Ik blijf erbij, echte helden hebben de handrem niet nodig

met de CRV hoef ik alleen maar gas te geven en dat ding schuift zoals ik het wil in de sneeuw, maar geen drift,om Nightmare bij te plichten, wake up guys, dromen zijn bedrog, dus hou op met die filmafspiegelingen te gooien, in de bocht effe schuiven is geen driften.
Luminous Flux
Jan 6 2010, 01:13 PM
Masato Kawabata is een echte driftheld, en gebruikt handrem
Ik heb nog nooit de handrem gebruikt, ik gebruik altijd snelheid/vermogen en scherp sturen... maarja, ben nog laaaaaaang niet zo goed als Masato natuurlijk
beast
Jan 6 2010, 05:20 PM
hebben ook geen tegenliggers, get real
beast
Jan 9 2010, 01:48 PM
Nightmare
Jan 9 2010, 02:15 PM
hier zijn al problemen op de weg !! een Passat met een dubbelas aanhangwagen staat al uren stil op een vlakke weg en komt niet meer van z'n plek af, en ik zag net een oud en zeer dom mannetje met zijn rollator stil staan op de stoep en had al hulp nodig van passanten. wie gaat nu ook met de rollator crossen in een 20 cm pak sneeuw !! wat een oen.
maar verder vind ik het wel cool !! komen net uit het bos met de hond (Jack Russel). die vind het geweldig. was effe weg toen die in een pak sneeuw sprong !! gaaf.
Luminous Flux
Jan 9 2010, 03:42 PM
QUOTE (beast @ Jan 6 2010, 05:20 PM)

hebben ook geen tegenliggers, get real
euhm, wat hebben tegenliggers er mee te maken?
beast
Jan 9 2010, 10:36 PM
tussen racetrack en gewone weg is wel een verschil, met andere woorden hoeven niet op te letten of opa van de andere kant komt,hehe
maikel74
Jan 9 2010, 11:30 PM
QUOTE (Neko Koneko @ Jan 3 2010, 05:34 PM)

Civics kunnen niet driften want dat gaat niet met voorwielaandrijving. Handrembochtjes kan wel

Vandaag in een smart naar belgie geweest, op stukken geweest met veel sneeuw en ook redelijk vers sneeuw. (heb zelf niet gereden) Dat smartje had dus esp en abs. Dat ding was niet in een drift te krijgen. Lukte je het wel greep de esp en de abs in, maakte je het te bond sloeg de motor af. En het was ook nog eens een automaat.
Dus ook niet met alle achterwiel aangedreven auto`s kun je driften
B00ster
Jan 10 2010, 10:18 AM
QUOTE (maikel74 @ Jan 9 2010, 11:30 PM)

Vandaag in een smart naar belgie geweest, op stukken geweest met veel sneeuw en ook redelijk vers sneeuw. (heb zelf niet gereden) Dat smartje had dus esp en abs. Dat ding was niet in een drift te krijgen. Lukte je het wel greep de esp en de abs in, maakte je het te bond sloeg de motor af. En het was ook nog eens een automaat.
Dus ook niet met alle achterwiel aangedreven auto`s kun je driften

Was wel leuk maar of je bij een smart kunt spreken over een "auto"?

maar inderdaad gewoon stug ingrijpen dat kreng, handrem gebruiken ging ook al niet want dan schakelt de motor zich uit.
Neko Koneko
Jan 10 2010, 10:25 AM
Heeft een smart niet een veel te korte wielbasis om te driften?
@Lumi: Een luie held dan, weet zeker dat hij het ook wel zonder handrem kan :P
Gisteren was trouwens vies glad, voor het eerst een paar glijders met de concerto gemaakt
maikel74
Jan 10 2010, 12:29 PM
QUOTE (Neko Koneko @ Jan 10 2010, 10:25 AM)

Heeft een smart niet een veel te korte wielbasis om te driften?
Met een kart kun je toch ook driften. Die smart was gewoon voorzien met techniek die het driften onmogelijk maakt.
Luminous Flux
Jan 10 2010, 01:56 PM
@ Beast, ik snap echt wel het verschil tussen racetrack en openbare weg... maar wat heeft dat met driften te maken? Op een dragstrip/quartermile, formule1 en motorGP etc. komen toch ook geen tegenliggers? Waarom moeten er bij driften dan wel tegenliggers komen? dus hoezo zeg je dan get real? ik snap het nut of de toevoegende waarde van je hele reply niet.
@ Maikel, esp kun je vaak uitschakelen en abs heeft geen invloed op je drift/slide/spin maar alleen op remmen

Maar een smart is inderdaad niet echt een ideale driftauto hahaha
@ Neko, heeft niet zo veel met lui te maken... Met zo'n hoge snelheden wordt deze techniek vaak gebruikt voor een long slide, om in de gewenste drifthoek te komen ver voordat de bocht begint en in het geval van Masato(linkje) is het een bijna volledige backwards entry... geen beginnerskunstje dus!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.