Neko Koneko
Jan 10 2010, 10:30 AM
Ik zoek een hoedenplank voor een Honda Concerto. Ik wil mijn orginele hoedenplank niet verzagen om speakers te plaatsen, vind ik zonde, dus ben ik op zoek naar een andere hoedenplank waar ik zonder gewetensproblemen in kan zagen
Fonzie
Jan 10 2010, 01:04 PM
Pak een mdf plaat en maak die op maat!
Neko Koneko
Jan 11 2010, 07:52 PM
Dat zegt iedereen maar beseft niemand dat ik niet zo handig ben?
Fonzie
Jan 11 2010, 08:25 PM
Zie ik van hier uit niet
maikel74
Jan 12 2010, 01:08 AM
QUOTE (Neko Koneko @ Jan 11 2010, 07:52 PM)

Dat zegt iedereen maar beseft niemand
dat ik niet zo handig ben? 
Dat zei ik dus ook toen ik net begon met me Civic. Nu een tijd later en al verschillende updates verder heb ik al heel wat geleerd, door het toch te doen en proberen. (wel steeds met hulp erbij) En al zou je een mdf plaat verkloten, who care`s. Een mdf plaat is zo duur gelukkig niet.
Nightmare
Jan 12 2010, 07:25 AM
ik denk wel dat er niets anders op zit dan handig te worden !! die dingen zie je zowat nergens rijden.
Fonzie
Jan 12 2010, 09:10 AM
Hoedenplank van een rover 200 serie doet het ook.
.Fx
Jan 14 2010, 11:47 AM
Maar Paultje toch, zelfs ik heb met niet meer ervaring dan met een imbussleutetje, een hoedenplank op maat voor de EG van Sanne kunnen maken. Dan moet jij er toch ook wel in kunnen slagen zeker?
Neko Koneko
Jan 14 2010, 05:43 PM
Ik betwijfel het

Maar misschien kan ik mijn broertje eens lief aankijken, die's handiger dan ik.
goelette
Jan 14 2010, 08:25 PM
of een bij ikea kijken, daar krijg je een handleiding bij

Maargoed hier een korte howto:
men neme een stuk mdf dat groot genoeg is. Men neme een zaag en zaagt er een stuk vanaf totdat het precies groot genoeg is. Dan met een decoupeerzaag twee gaten zo groot als je speakers (cq wat kleiner anders vallen ze er doorheen) maken, en klaaaaaar.
Met de zin waarin je zegt dat je niet handig bent, bedoel je eigenlijk te zeggen dat je een beetje lui bent. Niks mis mee hoor, maar ik constateer het maar ff.
beast
Jan 14 2010, 09:34 PM
als je een lijn met een potlood kan trekken , kun je ook een mal aftekenen en overbrengen op de MDF plaat, decoupeerzaag erin, klaar, wie niet waagt wie niet wint
maikel74
Jan 15 2010, 03:35 AM
QUOTE (Neko Koneko @ Jan 10 2010, 10:30 AM)

Ik zoek een hoedenplank voor een Honda Concerto. Ik wil mijn orginele hoedenplank niet verzagen om speakers te plaatsen, vind ik zonde, dus ben ik op zoek naar een andere hoedenplank waar ik zonder gewetensproblemen in kan zagen 
Als je in een hoedenplank speaker gaten kan zagen, kan je ook een hoedenplank uit een mdf plank zagen.
Neko Koneko
Jan 18 2010, 05:33 PM
*zucht*

Ik bedoelde laten zagen. Serieus, met computers en elektronica heb ik geen moeite, maar als het op ouderwetse handenarbeid aankomt heb ik twee linkerhanden.
Dat en ik heb zelf gewoon geen ruimte om het te doen en geen middelen (heb geen decoupeerzaag) dus ik zou het sowieso laten doen. Voordeel van een oem plank is gewoon dat de pasvorm perfect is.
maikel74
Jan 18 2010, 07:25 PM
QUOTE (Neko Koneko @ Jan 18 2010, 05:33 PM)

*zucht*

Ik bedoelde laten zagen. Serieus, met computers en elektronica heb ik geen moeite, maar als het op ouderwetse handenarbeid aankomt heb ik twee linkerhanden.
Dat en ik heb zelf gewoon geen ruimte om het te doen en geen middelen (heb geen decoupeerzaag) dus ik zou het sowieso laten doen. Voordeel van een
oem plank is gewoon dat de pasvorm perfect is.
OEM plank: Of Een Mdf plank
goelette
Jan 18 2010, 11:07 PM
Ok, laten we het dan anders zeggen: je gaat hier geen concerto-hoedenplank vinden want hier rijdt niemand concerto. Er rijdt überhaupt bijna niemand concerto. Succes.
Fonzie
Jan 19 2010, 11:13 AM
QUOTE (Fonzie @ Jan 12 2010, 09:10 AM)

Hoedenplank van een rover 200 serie doet het ook.
goelette
Jan 19 2010, 08:36 PM
van harte gefeliciteerd. Rover-rijders zijn er op dit forum nog minder dan Concerto-rijders.
Zal wel passen, denk alleen dat kleur zal afwijken. Meeste rovers zijn met zo'n wit/grijs/creme/bruin interieur en hoedenplank geleverd volgens mij.
Als je persé geen MDFplank wil maken, dan eve sloperijen langs of onderdelenlijn.
Fonzie
Jan 19 2010, 08:41 PM
Van deijne heb je de meeste kans van slagen.
Heb daar laatst een achterbumper via 'n oom laten opsturen.
Omdat hij met z'n trekhaak precies in de bocht van de bumper parkeerde.
Neko Koneko
Jan 26 2010, 06:06 PM
Wat een reacties, haha

Ik kan voor 30 euro een hoedenplank krijgen, moet ik echer wel voor naar utrecht (of op laten sturen voor 15 euro). Via onderdelenzoeker gevonden. Kan bij diezelfde sloop ook een gordel krijgen, en die heb ik toch nog nodig om straks door de APK te komen. Denk dat ik daar zaterdag even heen kachel (is maar een kleine omweg als ik naar mijn moeder ga, die is volgende week jarig dus daar ga ik dit weekend toch langs).
maikel74
Jan 27 2010, 04:11 PM
QUOTE (Neko Koneko @ Jan 26 2010, 06:06 PM)

Wat een reacties, haha

Ik kan voor 30 euro een hoedenplank krijgen, moet ik echer wel voor naar utrecht (of op laten sturen voor 15 euro). Via onderdelenzoeker gevonden. Kan bij diezelfde sloop ook een gordel krijgen, en die heb ik toch nog nodig om straks door de APK te komen. Denk dat ik daar zaterdag even heen kachel (is maar een kleine omweg als ik naar mijn moeder ga, die is volgende week jarig dus daar ga ik dit weekend toch langs).
Toch nog even een kleine tip: Denk er wel aan, dat de kans er is dat een oem hoedenplank door gaat zakken als je er een beetje te zwaren speakers in zet.
.Fx
Jan 29 2010, 02:07 PM
Hm, we hoeven gelukkig niet allemaal boven die 130 db te komen, dus dat scheelt in gewicht (qua speakers)

Leuk gevonden trouwens, O.E.M-plank
Neko Koneko
Feb 16 2010, 11:52 PM
Concerto hoedenplanken zijn verstevigd (zitten dwarsbalkjes onder). spul zit er inmiddels in, geluid is een stuk beter nu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.