Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Poedercoaten
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
.Fx
Heeft iemand hier al eens wat laten poedercoaten? En waar was dat dan?
Ik hoorde al dat Giessen BV (tegenwoordig in Heerlen) dergelijke zaken, en ook velgen kan poedercoaten tegen aannemelijke prijzen.
Nightmare
over poedercoaten zijn de laatste tijd de meningen verschillend gezind. het is wel sterk, maar je krijgt met poedercoaten een beetje sinasappel effect. dus niet echt super strak. en de coating is erg dik. dus bij steenslag, (wat je uiteraard snel op een velg zult krijgen) kun je het niet goed aantippen met een lakstift, omdat je ten alle tijden een kuiltje ziet.
maar waarom niet gewoon spuiten laten ??
de kosten zijn vrijwel gelijk. kosten beide gemiddeld 50 euro per velg. en vergeet niet dat je de banden moet laten demonteren en achteraf weer moet laten monteren. kost je ook snel 50 tot 75 euro. zijn de velgen het wel waard om dit te doen ??
Fonzie
Poedercoaten is geen sinasappel effect, wel strak en inderdaad dikker.
Bij steenslag moet je die plaats dikker aantippen en met commandant "RUSTIG" weg polijsten.
Naderhand de hele velg even goed oppoetsen
Nightmare
QUOTE (Fonzie @ Feb 3 2010, 08:14 PM) *
Poedercoaten is geen sinasappel effect, wel strak en inderdaad dikker.

ik heb al drie voorbeelden van gecoate velgen gezien. die waren wel degelijk niet zo strak als een gespoten velg. ik zeg ook niet dat ze niet mooi zijn, maar een gespoten velg is echt strakker. is maar net waar je tevreden mee bent. ik ben daar denk ik te zeikerig voor. en een ander ziet het niet. maar ik wel.
beast
helaas heeft Nightmare gelijk wat betreft als je het mooi wil houden, spuiten van velgen is een veel betere optie
Nightmare
de poedercoat laag is ook erg hard. wat natuurlijk goed is. maar als je een stoeprand raakt, bestaat de kans dat je niet alleen een kras krijgt, maar ook dat een stuk lak weg breekt. het is namelijk een soort lak jas die om je velg heen word gesmolten.
.Fx
In navolging hiervan;

Zou velgen laten polijsten een minder dure onderneming zijn?
Ben mijn opties een beetje aan het afwegen. De velgen die ik momenteel heb vind ik best mooi, maar de pekel van afgelopen winter en stoeprandschade hebben er voor gezorgd dat de velgen nogal verrot uitzien. Zou dus óf opnieuw laten spuiten/coaten, of polijsten en deze kleur houden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.