newby
Mar 9 2010, 04:54 PM
Dag mensen,
Ik heb net een 2.0 ltr Accord Coupe van 1996 gekocht. Hij happert vaak wanneer ik bij "lagere" toeren (2000-3000) wat harder gas geef. Heeft iemand mischien een idee waar dat vandaan komt? Ik dacht mischien aan de benzine pomp..... Uit de boekjes zie ik dat de auto altijd al zijn beurten heeft gehad, laatste grote bij 153.000km, hij staat nu op 166.000.
Ik hoor het graag.
Chris.
Nightmare
Mar 9 2010, 06:44 PM
wat vaak vergeten word bij het onderhoud is de benzine filter !! als deze verstopt begint te raken, krijgt je motor te weinig benzine op het moment dat jij het verlangt. en bij laag toerental plankgas geven betekend dat je motor enorm veel benzine nodig heeft / vraagt.
Luminous Flux
Mar 9 2010, 09:26 PM
Inderdaad wat nightmare zegt! Haperen doet die rond de aangegeven toerentallen vaak als air-fuel(a/f) niet in orde is.
newby
Mar 10 2010, 06:26 PM
Ok bedankt voor de tips. Ik ga van het weekend naar een garage langs. Zou het mischien ook aan de verdeelkap en/of rotor kunnen liggen?
Nightmare
Mar 11 2010, 06:53 AM
kan ook .........
weet je, he kan zoooo veeeel zijn !!! is via het forum moeilijk te zeggen.
Hondapower
Mar 16 2010, 09:20 PM
Ik denk dat het gasklephuis verstopt zit.
Haal bij de dealer een nieuwe pakking voor het gasklephuis en bij de automaterialenhandel carburateurreiniger.
Hiermee kun je alle kanaaltjes door- en schoonspuiten.
Daarna terugplaatsen met de nieuwe pakking en ik vermoed dat je dan weer lekker kunt karren.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.