Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Reden Van Verkoop Auto
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
Mestreechter_Hondagek
Ik zie wel eens vaker mensen die hun auto verkopen omdat ze samen gaan wonen of een huis gekocht hebben. Ik denk dan, als je die paar duizend euro, die je voor die auto gaat vangen, echt nodig hebt om te gaan samenwonen, is het financieel gezien misschien niet zo verstandig om samen te gaan wonen. Ben ik de enige die zo denkt?

Dit is geen persoonlijke aanval op iemand die zijn/haar auto met bovenstaande reden te koop zet.
Merlijn
Ik snap het wel hoor.

Als ik even naar mijn eigen situatie kijk, was een del sol niet erg practisch om bijvoorbeeld een hoop stoelen of andere grotere materialen te vervoeren. Met een stationwagon gaat dat net even iets makkelijker.

en de extra centjes zijn gewoon erg makkelijk, het geld gaat hem voornamelijk zitten in de hele kleine dingetjes. Mensen zijn vaak niet voorbereid op een "post-onvoorzien" .
angel
Ik snap het ook volkomen.
Misschien hebben ze als ze gaan samenwonen ook geen 2e auto nodig en verkopen eentje.
Of ze kunnen die paar euro goed gebruiken voor meubels o.i.d.
Dus wat mij betreft ben jij de enige die zo denkt.
x.x.sanzi
nou.

ik denk niet dat je moet kijken wat je krijgt voor de auto, maar wat het je kost per maand. / scheelt per maand.

ik ben dus net gaan samenwonen met FX.
We hebben beide een auto, en niet de zuinigste... en per maand zou het toch weer een hoop schele als we er een zouden weg doen. mja hobby he wink.gif

En aangezien alles duurder is geworden, en er ook veel dingen zijn die je tegenwoordig niet kunt missen, is denk ik voor mensen destap er een weg te doen toch makkelijk genomen is als je er twee hebt. Je betaald je overal blauw aan, en ik denk dat mensen die dus eerder weg doen vanwege maandelijkste kosten dan de waarde die ze voor de auto krijgen.
En het leuke nieuws vanochtend dat er waarschijnlijk nog een crisis gaat aankomen is ook niet echt geweldig nieuws.
Nightmare
het "samenwonen" word ook vaak als een makkelijke text gebruikt, zodat verdere uitleg niet nodig is. is net zoiets als "te koop, maar hoeft niet weg". deze regel vind ik totaal nergens op slaan. je verkoopt de auto, of niet. maar idd, zoals al vermeld, zal het vaak de neven kosten zijn die de doorslag geven. velen nemen ook wat extra hypotheek of lening voor meubulair enz. dat hoef je dan ook weer niet, als je de 2e auto verkoopt. en vaak denken mensen dat ze serieuzer gaan worden als ze gaan samen wonen, en willen dan van de "project / tuning auto" af. maar dat is uiteraard maar een droom ............... whistle.gif
daar kom je nooit echt vanaf ........
goelette
het is vaak maar een verkoopsmoes inderdaad. Vaak is de auto die er voor terug komt helemaal niet zuiniger goedkoper of lichter. Dus ben het wel met topicstarter eens vaak, maar is afhankelijk van de auto die je verkoopt of terugkoopt;

overigens kan ik me wel voorstellen dat mensen de auto weg moeten doen voor het samenwonen; er wordt vaak veeeeeeeel te veel geld voor een huis, inboedel en verbouwing neergeteld. Maarja dat moet nou eenmaal omdat de buren het ook hebben happy.gif Die mensen hebben dan kennelijk de auto niet zo hard nodig als die nieuwe leren hoekbank die toch veel te groot voor hun woonkamer is happy.gif
x.x.sanzi
ja het kan ook een verkoopsmoes zijn ja.

Maar als je twee auto's hebt en er 1 weg doet, dus geen nieuwe voor in de plaats neemt, dan scheelt het wel.
En een veel te grote nieuwe leren hoekbank is ook wel fijn. ( angel.png )
Fonzie
Ach ja zo heeft ieder wel z'n reden.
B00ster
QUOTE (x.x.sanzi @ May 10 2010, 01:57 PM) *
nou.

ik denk niet dat je moet kijken wat je krijgt voor de auto, maar wat het je kost per maand. / scheelt per maand.

ik ben dus net gaan samenwonen met FX.
We hebben beide een auto, en niet de zuinigste... en per maand zou het toch weer een hoop schele als we er een zouden weg doen. mja hobby he wink.gif

En aangezien alles duurder is geworden, en er ook veel dingen zijn die je tegenwoordig niet kunt missen, is denk ik voor mensen destap er een weg te doen toch makkelijk genomen is als je er twee hebt. Je betaald je overal blauw aan, en ik denk dat mensen die dus eerder weg doen vanwege maandelijkste kosten dan de waarde die ze voor de auto krijgen.
En het leuke nieuws vanochtend dat er waarschijnlijk nog een crisis gaat aankomen is ook niet echt geweldig nieuws.

Denk ook dat dit wel DE rede is, want al het geld dat je er per maand insteekt voor de meeste dan teveel word.
enne Sanne....
en niet de zuinigste...
Jouw rechtervoet is ook wel zwaar he lmaosmiley.gif

willen dan van de "project / tuning auto" af. maar dat is uiteraard maar een droom ...............
daar kom je nooit echt vanaf ........
thumbsup_anim.gif whistle.gif
Mestreechter_Hondagek
Had er nog niet eens aan gedacht dat het een verkooppraatje kan zijn. Is idd wel zo makkelijk, dan hoef je geen verdere uitleg te geven over waarom je hem verkoopt.
Hondapower
Wat ook kan zijn is dat als je gaat samenwonen de prioriteiten anders komen te liggen en zo'n stationbak wel handiger is als een verlaagde 3-deurs civic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.