Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 17 inch velgen
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
Widjai
ik heb een Honda Civic Coupe uit 94 , Nu wil ik 17 inch velgen eronder gooien. Ik krijg van vrienden te horen dat de velgen tegen de wielkasten aankomen als ik veel mensen en bagage mee heb???
is dat waar? moet ik dan maar 16 inch velgen kopen????????
Widjai
ow ja de civic is helemaal standaard niet verlaagd enz...
Pasadino
dat klop alleen als je een ET waarde neemt die niet bij jouw civic hoort

mijn wagen is+/- 100mm verlaagd en ik heb nergens last van met 17"
kan zelfs met 4 man rijden en bagage meenemen(nu niet meer Ivm muziek)
het enige probleempje wat ik heb is dat op een oneffen weg in een bocht m'n voorbanden aan lopen maar dat komt door het verlagen niet door 17"

welke ET waarde bij jouw coupe hoort moet je ff vragen aan iemand met een coupe
Pasadino
Civic PoweRules
Maxim
17" kan zeker op een Civic.

Je moet inderdaad een juiste ET waarde hebben.
Merlijn
WTF is een ET waarde? :hoho
badboy4life
je moet een ET-waarde hebben liefst boven de 40.
ET-waarde bepaalt hoever je wiel in de kast ligt, hoger is meer naar binnen toe.
Nightmare
de perfecte et maat is 40 a 42.
is bij elke honda gelijk.
er worden namelijk speciale velgen voor honda's ontwikkeld,en die hebben allemaal et 40 of 42.
Redshark
ik heb de rode civic met nu net alles gespoten in kleur en me velgen (17 vind ik te klein) als ik bij ben met het geld wil ik grotere kopen en deze weg doen...tot hoe groot kun je gaan bij een civic 96-00 3drs ??? ik wilde 19 met 30er bandjes !!! hij is 3.5cm verlaags rondom door de oude eigenaar ??? of dit zo is weet ik niet !!! help !!!
badboy4life
Denk dat je met moeite 18 eronder krijgt....
Pasadino
dat heet zonder carroserie aanpassingen maar met 19 zelfs al 18 lever je wel veel in aan trekkracht zelfs met een VTi dus dan komt weer het fenomeen turbo om de hoek kijken om het vermogens verlies te compenseren
Redshark
ik was vandaag toch bij rass...ik had al sinds de goodyears eagle f1 op de nieuwe velgen,
vanaf na de winter nu de 4de keer een spaanplaatschroef in de band !!!
3 maal rechts en 1 keer links...ik weet het balen !

maar ik dus meteen eesn ff vragen wat hij van de mening vind dat als ik 19ers van 7.5 j (wat ik nu ook heb) pak de omtrek toch hetzelfde moet blijven,met dunne bandjes...dat het dan moet passen !!!
hij zegt dat lukt je denk ik niet !!!
en toch ss checken of ik niet gewoon van iemand zou kunnen passen maarjah...wie heeft er nu 19ers thuis liggen ???
jah niemand dus. damn

maar dat vermorgens verlies...boeit me eerlijk niet zo !!!
hoe sneller ie is hoe harder ik ermee rijd.
turbo heb ik al nagvraagd...bij hyperperformance maar dit is n toekomst plan maar zit er wel dik in...
maar met een vtec-e motor gaf dat waarschijnlijk problemen i v m zuinigere inspuitvan benzine waardoor de turbo kan leiden ??? ik moest toen (een jaar geleden) in elk geval eens over een maand trug bellen .

waar niks meer van is gekomen,
in elk geval van 115 pk standaard ging ik naar 160 pk en extreme koppel en zonder enige motor aanpassing.
de hele intercooler en turbo met spruitstuk en de elctronica zaten erbij met montage voor 4500 vette euro's en tot 3 jaar lang 100.000 km garantie !!!

en dan weer die k+t papier krempel met dat rdw en zo...

ik zie het wel...eerst eens weer sparen

greetz to all honda drivers !
Maxim
Originally posted by Webmaster

WTF is een ET waarde? :hoho

ET betekent Einpress Tiefe, oftewel de offset van een velg.

Hiermee kun je de velg meer naar binnen of naar buiten laten komen, maar het kan ook het rijgedrag van de auto negatief beinvloeden als je buiten de specs valt die voor die auto gelden.

Dus het deel van de velg dat tegen je "as" aan wordt gemonteerd t.o.v. het exacte midden van de velg. Dat verschil is de ET-waarde.
peewee
QUOTE (PetjeVTI @ Sep 23 2003, 08:54 PM) *
dat klop alleen als je een ET waarde neemt die niet bij jouw civic hoort
mijn wagen is+/- 100mm verlaagd en ik heb nergens last van met 17"
het enige probleempje wat ik heb is dat op een oneffen weg in een bocht m'n voorbanden aan lopen maar dat komt door het verlagen niet door 17"
welke ET waarde bij jouw coupe hoort moet je ff vragen aan iemand met een coupe

haha ik heb ook 17 inch op mijn coupe met 205/40 banden, heb em 6 cm laten verlagen en toen ik hem ging hale bij de garage was ik bij de eerste bocht bijna en voorscherm kwijt.
Hondapower
Dit topic is al 3 jaar oud!
Redshark
413[1].gif blink.gif
lord_fornax
QUOTE (PetjeVTI @ Sep 23 2003, 08:54 PM) *

Muziek is ook bagage.. 2149[1].gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.