Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Check Engine Lampje Brand , Bij Volgas Valt Alles Weg...
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > Civic
Redshark
nou zoals julli in me voorstel topic hebben gezien , heb ik me een civicje aangeschaft om zolang mee te hoddellen , mocht niks kosten , en is dus ook altijd wat aan...

ten eerste ben ik niet gewend van honda motoren , dat deze niet in 1 keer start, ik moet gas bijgeven pas dan blijft hij aan,

eenmaal aan gaat hij op bijna 15 tot 1700 rpm stationair draaien zolang hij koud is , dan rijd ik weg en als ik van kerkrade naar heerlen rijd , zal ongeveer op de helft het cel /ecngine check lampje gaan branden , dat doet hij altijd bij gas lossen , , ,

nog een probleem is dat maakt niks uit bij welk toeren tal en en welke snelheid ik ineens het gas intrap , dan pakt de motor 1 seconden op , en daarna valt hij compleet weg alsof iemand de sleutel van kontakt draait , hij rolt dus maar verder zolang ik het gas vol inhoud.
neem ik gas terug dan pakt hij weer op en kan ik verder rijden.

me auto is een 1,5 dxi , waar achteraf een esi motor van een delsol in is gekomen .

ik heb geprobeerd aan het groene stekkertje bij de ecu zelf diagnose te doen , maar de cel lamp blijft gewoon branden en geeft dus niks aan.

de mannen die de esi kabelboom aan de oude kabelboom gemaakt hebben , hebben niet eens de verbindingen gesoldeerd , dat heb ik dus gedaan.

verder heb ik ook al het gasklep huius schoon gemaakt , en de stekkers van de tps en iacv? sensor gecontroleerd of deze niet verwisseld zijn ,,, als ik deze verwissel wordt alles zo erg dat de auto klinkt als een subaru dus dat zal niet beter zijn...

mijn vraag is wie weet wat dit zou kunnen zijn , en als niemand het weet , zou iemand met veel verstand van esi motoren eens naar mijn auto willen kijken, uiteraard gaat de zon voor niks op , de werkzaamheden we aan mijn auto verrichten betaal ik je uiteraard !!!

ik hoop dat iemand me kan helpen hierbij , zodat ik eens vol op het gas kan gaan en genieten van die 125 pk :P

mvg michael
Hondapower
heb je het brandstoffilter al vervangen?

Het foutlampje moet toch gaan knipperen. Waarschijnlijk doe je iets fout.

Probleem met een motorombouw als deze is dat het aan 10.000 dingen kan liggen.
Zelfs een slechte massa ergens of een draadje aan de verkeerde andere draad kan het probleem al veroorzaken.
Redshark
nee brandstof filter nog niet , maar ik ben net terug van vakantie , en ik ga morgen eens eraan werken in de tijd dat me vrouwtje shoppen is , mis krijg ik hem wel aan de praat.

ik blijf gewoon lekker kutten hehe.

ik hou jullie op de hoogte , groetjes michael
Redshark
ik heb weer nieuws ontdekt , heb gister een maatje eff laten komen met een multi meter om de gasklep positie sensor even door te meten en daar klopt dus geen kut van.

ik heb de goede stecker op de goede sensors zitten.

TPS plug has
Green/White
Red/Blue
Yellow/White

alleen de voltage die hij aangeeft zijn vekeerd, in gesloten positie moet de gasklep 0.45 volt aangeven , en open 4.5 volt...

de mijne doet het precies andersom , 4.5 gesloten en 0.45 volt als ie open gaat...

nu weet ik vor 99% zeker dat er geen klote van al die bekabeling klopt , dus ik zal alles moeten gaan nalopen en eventueel op nieuw aansluiten , of ik koop een civic esi kabelboom en zet deze volledig om , dit geeft ook het minste risico op nog meer fouten.

ik ga zo gauw ik tijd heb (als me vriendin weer werken is) aan de civic verder en kan dan ook de ecu code nakijken , tot die tijd blijf ik er gewoon in rijden.
groetjes michael
Hondapower
Meet je wel op de goede positie?
Kan zijn dat de stekker en draadjes goed zitten maar dat je op de verkeerde plaats meet.
Redshark
ik heb het probleem opgelost !!!

ik heb de vorige keer gemeld dat ik de gas klep heb doorgemeten , en dat daarbij de waardes van de signaal kabel precies verkeerd om waren.

ik heb met een maatje van me die is electro boer , en het met hem besproken , en gezegd dat als er 3 kabels zijn , 1 de plus moet zijn , 1 de min moet zijn , en de weerstand daartussen wordt doorgegeven als het signaal...

dus als ik de polen zou omdraaien , wordt het proces ook omgedraaid en zou het gasklep weer normaal moeten zijn...hij was echter bang dat de ecu daarvan kapot zou kunnen gaan.

onder het motto , hij kan niet meer dan stuk gaan , heb ik ze dus toch verwisseld , een het probleem is opgelost.

ik starte de auto , welke meteen aansprong zoals het hoort , netjes met een 1500 toeren in de choke welke erna terug viel naar een 700 toeren ofzo.

bij het wegrijden ging na enkele minuten wel weer de cel branden dat er dus toch nog ergens iets niet in orde is...

maar na 20 min warm rijden , en het gas open trekken ging hij als een speer ervandoor !!!

heerlijk na bijna 4 jaar nog eens vtecen haha

ik moet nu het probleem van de cel nog opzoeken , dit kan ik echter doen als ik wat meer tijd heb.

tot zo ver hoop ik dat we aan het forum ook its eraan hebben , dat als andere mensen met dit probleem komen , ze dit terug kunnen vinden.

groetjes michael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.