Civic91
Nov 26 2010, 06:59 PM
Beste mensen,
Onlangs merkte ik dat rechtvoor mijn remklauw niet meer goed werkte, rem loopt constant aan.. Wat dus veel warmte en slijtage als gevolg heeft.
Oplossing: Revisie.
Nu zit ik echter met het volgende probleempje. Ik ben (uiteindelijk) erachter gekomen wat voor remklauw ik heb, een 'Nissin 16CL13VN'.
Nu heb ik echter geen idee waar ik een revisie setje kan halen voor deze remklauw, aangezien men mij bij verschillende zaken hebben verteld dat ze niets kunnen met slechts een merk en serienummer. Ze moeten weten waar deze klauw vandaan komt. Dit weet ik dus niet, enige wat ik (bijna) zeker weet is dat deze klauw niet std onder mijn type civic zit.
Iemand dus een idee wat ik voor revisie setje kan halen voor deze klauw? Als iemand weet onder welke auto deze remklauwen normaal zitten ben ik al geholpen

Mvg,
TeeJay
Nightmare
Nov 26 2010, 07:49 PM
volgens mij zijn deze gewoon standaard voor je Civic, of het zijn de klauwen van de EE8.
revisie setje zou ik gewoon bij de dealer gaan halen.
Luminous Flux
Nov 26 2010, 08:28 PM
Kijk hier eens:
AKR performance - remmen spulAKR performance - overzicht rem spulOf mail ze even over wat je precies zoekt, dan zit je altijd goed!
Je kan ook naar een jap-sloop gaan en een paar klauwen meenemen voor 3 a 4 tientjes de stuk.
Civic91
Nov 26 2010, 09:33 PM
Hmm dat spul van AKR performance lijkt goed te zijn. Misschien die maar eens bestellen..
Al snap ik niet direct het verschil tussen dat setje van 18.00 euro en die van 39.00 euro,
staat alleen bij dat die van 18 euro voor civic 1.3 is en die van 39 euro is ook voor 1.5 en 1.6.
Mja goed bij die goedkopere set lijken de juiste rubbers ook te zitten dus ja.
De jap sloop is natuurlijk ook een optie, maar dan betaal ik voor de klauwen zelf + voor de revisie waarschijnlijk ook nog.
Maargoed, mochten het de std klauwen van mijn Civic zijn is een juist setje zo gevonden

Thanks voor de reply's alvast !
Mvg,
TeeJay
Luminous Flux
Nov 27 2010, 01:52 AM
Ja je kan AKR ook even bellen of mailen om zeker de juiste revisie set te krijgen maar waarschijnlijk is het setje van 18 euro al goed genoeg. Bellen/mailen kan in ieder geval geen kwaad
goelette
Nov 27 2010, 08:06 AM
ik vind dat hier rare conclusies worden getrokken.... Het goedkope setje is voor de 1.3 en 1.4, het duurdere voor de 1.5 en 1.6. Je zal dus eerst moeten weten welke remklauwen je hebt, en dan het juiste setje moeten kopen. De andere past dan gewoon niet...
Dit setje is trouwens naar mijn idee niet voldoende, ik zou altijd de zuiger ook vervangen als ik jou was. Anders kun je over een half jaar weer opnieuw aan de slag. Zuiger is in ieder geval verkrijgbaar bij de dealer voor ongeveer 40 euro.
Zijn we dus weer terug bij je oorspronkelijke vraag welke remmen je er nou op hebt. Dat weet ik helaas niet

Al gegoogles op nummer?
Maxim
Nov 27 2010, 09:27 AM
Civic91
Nov 27 2010, 12:57 PM
@Goelette
Zover ik weet is het alleen beter/noodzakelijk om de zuiger te vervangen als deze vol putjes en/of andere beschadigingen zit. Als het puur vuil is, dan moet schoonmaken voldoende zijn om er weer jaren tegenaan te kunnen..
Die link van Maxim is trouwens wel heel leuk en aardig, maar wat schiet ik er precies mee op
Mijn code staat er wel tussen, ergens onder het tab 'crx'. Dit zou dan betekenen dat ze std onder een crx zitten?
Als het goed is komt vandaag een vriend van me langs, die heeft een crx. Even snel kijken welke klauwen hij heeft..
Bestellen heeft nu toch nog geen haast, za en zo worden vast geen orders verwerkt/verstuurd bij AKR.
Ik heb trouwens redelijk wat negatieve dingen gehoord over het spul van AKR, zou voor geen meter passen allemaal etc.
Iemand hier ervaring mee? Vooral m.b.t. revisie kits..
Mvg,
TeeJay
legend01
Nov 27 2010, 01:40 PM
Heb in het verleden wel vaker iets bij AKR bestelt en tot nu toe paste het allemaal,dit is natuurlijk nooit een garantie dat het bij jou wel goed komt,maar heb tot nu toe persoonlijk geen problemen gehad met het spul van AKR.
Als het niet past kun je het gewoon terugsturen,doen daar volgens mij niet moeilijk om,kijk anders eens naar de voorwaarden bij hun op de site.
goelette
Nov 27 2010, 02:51 PM
heb je de zuiger al uit elkaar gehaald? Ga er maar van uit dat de cylinder ook vervangen moet. Tenzij hij nog heel erg netjes is, maar als hij dat is zou hij niet vasthangen. De rubbers zorgen er noet voor of hij vasthangt of niet, die zorgen er alleen maar voor dat vuil eruit blijft. Is het rubber eenmaal kapot en zit er vuil in, dan gaat het roesten en vasthangen. En dan moet je de cylinder vervangen.
Maargoed, eigenwijs is ook wijs, dan doe je dat klusje toch gewoon over een half jaar nog een keer. Je kan het altijd proberen.
Civic91
Nov 27 2010, 04:20 PM
Ik snap je punt goelette, en natuurlijk is het in principe altijd beter om meteen alles fatsoendelijk te vervangen. Maar gezien het feit dat ik ook maar een arme student ben, en ik voornamelijk lees dat alles (licht) opschuren en schoonmaken + nieuwe rubbers voldoende is om weer jaren vooruit te kunnen, leek mij het overbodig de cillinder ook nieuw te halen.
Echter, ik zal hem uit elkaar halen en eens kijken in welke staat hij is. Mocht hij nog in goede staat zijn en voornamelijk alleen vies, dan schuur ik hem mooi op met 1000korrel schuurpapier o.i.d. en dan zal dat voldoende zijn om even ertegenaan te kunnen. Zitten er putjes / scheuren / beschadigingen in de cillinder, zal ik hem vervangen door een nieuwe.
Da's toch wel een redelijke denkwijze..
Mvg,
TeeJay
Nightmare
Nov 27 2010, 04:50 PM
tipje:
niet opschuren met schuurpapier !!!! neem schuurwol, of gewoon het schuursponsje van de gootsteen, en schuur het daarmee schoon. verkoomt nog meer krassen.
en die link van Maxim is toch wel zeer duidelijk. je zegt het zelf al ......... je hebt dus een remklauw van een CRX Vti.
Civic91
Nov 27 2010, 05:14 PM
Krassen maken met zeer fijn schuurpapier lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk.. of ben ik nou gek.
Zoals ik al zei, minimaal korrel van 1000.. kan ook naar 1200 of 1400 gaan. Dat spul is zachter dan mijn toiletpapier joh
Maargoed, zal dan eerst proberen met schuursponsje.. kijken of dat voldoende schuurkracht heeft.
Nog eens gekeken bij AKR, maar dan bij crx ipv civic.
Hier staat alleen de reparatieset van 39.00euro bij en niet die van 18.00euro. Lijkt mij dat ik dus de duurdere moet gaan bestellen? Aangezien de klauwen van een crx komen..
Linkje:
http://www.akr-performance.nl/shop_nl/crx/...oorremklauw.php
Nightmare
Nov 27 2010, 06:28 PM
QUOTE (Civic91 @ Nov 27 2010, 05:14 PM)

Krassen maken met zeer fijn schuurpapier lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk.. of ben ik nou gek.
Zoals ik al zei, minimaal korrel van 1000.. kan ook naar 1200 of 1400 gaan. Dat spul is zachter dan mijn toiletpapier joh
Maargoed, zal dan eerst proberen met schuursponsje.. kijken of dat voldoende schuurkracht heeft.
het heet niet voor niets "schuurpapier". en weet je wel hoe veel druk er op de rem cilinder word uitgeoefend als jij met je voet op de pedaal trapt ?? enorm veel dus.
miliscule krasjes veroorzaken al een lekkage met die kracht. met schuurwol haal je dan het beste gladde resultaat. maar ja, ieder zijn eigen ding.
ik laatst zelf 1 remklauw gereviseerd. en ik heb de cilinder met schuurwol spiegel glad geschuurd. werkt nu als een tiet.
Civic91
Nov 27 2010, 06:55 PM
Dan zal ik het met schuurwol doen.. Ik wil niet de eigenwijze sukkel uithangen hoor, heb me juist aangemeld om informatie e.d. te delen en te leren. Maargoed ik postte gewoon mijn idee erachter, of dat nou goed of fout was..
Thanks for the tip in ieder geval. Hopelijk ga ik het spul van AKR niet al te laat pas in huis hebben, het zal alleen maar kouder en dus meer klote worden om aan auto's te werken komende tijd
Mvg,
TeeJay
Hondapower
Nov 27 2010, 07:23 PM
Zorg er wel voor dat je het juiste vet ertussen smeert. Verder is het een enorm pielwerkje om de zuiger er weer in te krijgen, dus dat het rubber er omheen gaat.
De zuiger krijg je het gemakkelijkste uit de klauw door deze er met perslucht uit te blazen. Leg er wel een houten plankje tussen (en niet je vingers zoals ik een keer heb gedaan), want het knalt er soms heel hard uit.
En haal meteen een flesje of 2 DOT4 remolie, want klauw eraf=ontluchten en dan kun je beter meteen alle vloeistof verversen als je toch bezig bent.
Nightmare
Nov 27 2010, 11:39 PM
wij kregen die zuiger er ook niet uit !! die zat bij mij muurvast. uiteindelijk met een rubber hamer los gekregen door minuten lang voorzichtig rondom de zuiger te blijven tikken.
goelette
Nov 28 2010, 09:33 AM
zuiger krijg je er het beste en veiligste uit door de vetpers op de ontluchtingsnippel te zetten en dan vol te pompen met vet tot hij er uit komt. Dit werkt beter dan perslucht omdat de druk vele malen groter is, en doordat er vet in zit ipv lucht knalt hij er niet uit wat je een paar vingers kan kosten maar komt hij er geleidelijk uit. Schijnt...
Civic91
Nov 28 2010, 05:28 PM
Ach, gewoon met hamer wat tikken blijven geven inderdaad. Werkt vast goed genoeg.
Ben altijd gewend geweest om dingen op een beunhaas manier op te lossen, en heeft altijd gewerkt.
Zojuist het setje besteld trouwens bij AKR, ik laat nog weten hoe het gaat..
Oh ja, Nightmare. Jij zei toch dat je mijn auto herkende.. waar rij jij ergens in? Misschien dat ik dan een beetje kan plaatsen wie jij bent
goelette
Nov 28 2010, 07:15 PM
als hij naar maastricht gaat, dan in een grote witte peugeot bus met blauwe letters
Nightmare
Nov 28 2010, 07:33 PM
QUOTE (goelette @ Nov 28 2010, 07:15 PM)

als hij naar maastricht gaat, dan in een grote witte peugeot bus met blauwe letters

Right !!
Civic91
Nov 29 2010, 01:50 PM
Haha aight.. ik zal er eens op letten. Moet dan natuurlijk extra rustig rijden zodat men ziet dat ik me netjes gedraag
Civic91
Dec 8 2010, 02:36 PM
Even een update, voor het geval sommigen denken dat de revisie wel heel erg lang duurt..
Heb een beetje heen en weer gemail gehad met de mensen van AKR, dus het heeft allemaal wat vertraging opgelopen.
Heb op het moment nog steeds niets binnen, maar als het goed is moet nu alles afgerond zijn qua bestelling/betaling dus binnenkort liggen de setjes hier.
Kreeg lange tijd maar geen bevestiging van betaling en dat ik mijn setjes opgestuurd zou krijgen, ondanks dat ik had betaald. Nu zeggen ze dat ze me tussendoor nog een email hebben gestuurd (maar die heb ik niet ontvangen) waarin ze nog een vraag hadden en dus aan het wachten waren op een antwoord van mij. Hier kwam ik pas achter nadat ik ze zelf gemailt had met de vraag hoe het met mijn bestelling zit.
Dus nu is het als het goed is afgerond, en zal ik (hopelijk) spoedig mijn remmerij kunnen fixen
Hondapower
Dec 8 2010, 10:38 PM
Als er onduidelijkheid is met zoiets kun je het beste bellen en niet gaan zitten mailen.
Vaak heb je dan direct antwoord.
Civic91
Dec 9 2010, 11:12 PM
Ja normaal gesproken ben ik het daar ook mee eens. Maar in dit geval was even een klein mailtje voldoende, alles is nu geregeld en waarschijnlijk heb ik morgen alles binnen
Civic91
Jan 28 2011, 04:07 PM
Beste mensen,
Het is alweer een tijdje geleden maar het probleem is onderhand opgelost. Had het zo druk dat ik vergat tussendoor even te posten.
Het bleek uiteindelijk dus een vastzittende cillinder te zijn, maar deze was dusdanig beschadigd dat een revisie niet meer zou helpen (putjes, diepe krassen, in ieder geval niet alleen maar oppervlakkig vuil). Heb dus uiteindelijk maar de hele remklauw vervangen door eentje van de sloop. Heb gelukkig precies hetzelfde type kunnen krijgen, dus mocht deze ooit vastzitten heb ik in ieder geval al de juiste revisiesetjes thuis liggen. Beetje zonde van de 80 euro die ik dus ervoor kwijt was maargoed, wie weet komen ze ooit nog van pas.
Mvg,
TeeJay
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.