Help - Search - Members - Calendar
Full Version: @home downloadsnelheid 30% lager!
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Klaagbaak
Pages: 1, 2
Hondapower
Naar het schijnt heeft @home de maximale downloadsnelheid omlaag gebracht naar maar 320KB/s, een daling van 30%. Natuurlijk zou er nu niet eens eindelijk die verrekte lage uploadsnelheid omhoog worden gebracht ter compensatie.

Meer info:
http://www.troublesathome.nl/index.php?sec...item&id=436

Nog even en we kunnen beter overstappen op ADSL

Om de pijn te verzachten mag je nu van @home met 4 personen naar SixFlags

:zzz @home :zzz
lord_fornax
Ik zit op dit moment op 340 kb/s
Hondapower
Ik ook op zoiets maar voorheen was het nog dik over de 400. 480 was geen uitzondering
lord_fornax
Dat klopt, had zelfs vaker uitschieters richting 600...

Maar ja, adsl blijft mer regelmaat stijgen, en de upload van de stevigere pakketten zijn beter, dus mocht het dramatisch worden, wordt er overgestapt...
Avaloon
Tjaaa............. Shit happens jongens (en meisjes), maar ik ben vrij tevreden over mijn verbinding. Heb nu 422 ........... Het is overigens wel ADSL...... :sarc
Hondapower
Kb zeker of KB?
Bullpower
ach wat sneu wie neemt nou ook @home tjezus sommige leren het ook nooit :P
neem mij nou als voorbeeld, en zeg ook " IK WIL ADSL WANT DAT GAAT WEL SNEL"

groetjes happy.gif
lord_fornax
Originally posted by Bullpower

ach wat sneu wie neemt nou ook @home tjezus sommige leren het ook nooit  :P
neem mij nou als voorbeeld, en zeg ook " IK WIL ADSL WANT DAT GAAT WEL SNEL"

groetjes  :)

Nou voor adsl betaal je je blauw voor dezelfde down-snelheid.
Enige voordeel is dat je upstream een stuk meer is.

De enige ADSL waar ik op dit moment voor zou kiezen vanwege de snelheid is de fast van BB-Net, deze is 8Mbit down/1Mbit up.
Alleen betaal je je helamaal donkerblauw dan.. maar dan heb je ook wat.
civic03
ik weet dat ik voor home even veel betaal dan adsl of zelf nog meer en het gaat een stuk langzaamer
Nightmare
en toch blijft @home als beste uit de test komen !!
komt waarschijnlijk omdat hij sneller is als de andere,en met de verlaging nog steeds sneller blijft.
lord_fornax
Originally posted by civic03

ik weet dat ik voor home even  veel betaal dan adsl of zelf nog meer en het gaat een stuk langzaamer

Welke adsl verbinding heb je dan? en wat betaal je als ik vragen mag??
Pasadino
hahahahahah, mijn adsl verbinding is van 256 naar 384 kbps verhoogd en t kost me geen cent meer das pas service van planet:) en de anderekant op hebben ze ook verdubbeld van 64 naar 128, ik vind het prima laat maar gaan yo planet
civic03
zo mag ik het horen ik ben blij dat ik over 2 weker van home af ben !
Hondapower
Mwoah @home heeft nog steeds 320 KB en geen 320Kb.
Dat is een verschil van 8x sneller dan dat van petje vti
Maxim
De meeste mensen weten het verschil niet tussen KByte/sec en Kbit (Kbps)

Als je een down hebt van 384 Kpbs dan kun je met een snelheid van max. 48 Kbyte/sec downloaden. Dus een bestandje van 1 MB kost je dan 21,3 seconden

Bij het breedband pakket van @home kun je downloaden met een snelheid van 320 Kbyte/sec, dus dat is dan een snelheid van 2560 Kbps oftwel 2,5 Mbps (Mbit).
Hier duurt het 3,2 seconden om een bestand van 1 MB binnen te halen. (theoretisch).

1 byte = 8 bit, vandaar dat je die 384 Kbps moet delen door 8 om de Kbyte/sec snelheid uit te rekenen.

Maar ik denk dat de meste dat nu nog niet snappen.

@Home geeft je gewoon "the most bang for the buck".

En bovendien moet je voor ADSL een vaste telefoon aansluiting hebben, dus als je die niet hebt, moet je die kosten er ook nog bij tellen.

Dan wil ik ook weleens weten wat voor ADSL abbo. Civi03 heeft.
Pasadino
Zal me worst wezen ik ben blij dat het verhoogd is
Nightmare
!!!! ..... ????.......teeeering.....zeker geslapen op school !!! :hoho...snap hiero de ballen van !! ik heb @home,en ben superrr tevree !!!
altijd nog sneller als adsl,dus voor mij het voordeligst !!
iederer z'n eigen blij-heid.

@petje !! is niet jou worst,maar mijn worst !!
Maxim
Originally posted by PetjeVTI

Zal me worst wezen ik ben blij dat het verhoogd is

Ben ik met je eens, maar in Brunssum is ook geen breedbad kabel internet verkrijgbaar, dus je moet wel naar ADSL.
civic03
nou ik heb geen adsl ik heb nog home mijn vriend heeft adsl en dat vluger dan bij mij met mijn home ! maar wat beoit dat ook !
Nightmare
moet je die muis in de kelder eens wat meer voer geven !! rent die ook eens wat sneller !!
civic03
nee dat hoeft niet hij binnen kort tovh weg :P
goelette
Voor iedereen die zijn downloadsnelheid in de praktijk wil testen:
kijk in topic CRX, daar heb ik ergens een filmpje neergepleurd. 11 megabytes.
wink.gif
lord_fornax
Er is wel een snellere als @home, maar daar betaal je ook nu 30 euro meer voor.
Hier heb je theoretisch 1 megabyte down, 0,1 Megabyte up.

in de praktijk zit je op 800/75 ongeveer.

sjek www.mordax.nl of www.speedtest.nl voor je downsnelheid..
Pasadino
t gaat steeds beter met planet alweer een verhoging voor nop,
1024/320kbps, yo planet, tis nog steeds geen athome, maar ik ben er wel happy mee:)
Maxim
De upstream van ADSL is wel vele malen beter dan bij @Home. Ik hoop dat daar ook snel iets aan gedaan wordt.......
Hondapower
de upstream van @home is echt belachelijk laag!
Bullpower
tja mijn vriendin heeft van alle allende @home afgezegd toen ze zag hoe snel mijn ADSL was. en tegenover de collegas op het werk ben ik ook sneller. maar alleen bij de mighty @home users van de club kom ik zeker niet tegen op. maar ja jullie hebben ook V-TEC inside :P
Hondapower
nee, VTEC
Bullpower
wijsneus
Hondapower
Met @home ligt het schijnbaar ook aan hoeveel mensen er in de straat ook @home hebben.

Schijnbaar zijn het er bij mij dan heel weinig want ik heb altijd een goede snelheid
lord_fornax
Het klopt idd: hoe meer zielen hoe minder vreugd..

Je hebt ook gasten erbij die het modem tweaken, waardoor de rest van het wijkcentrum wegvalt..
Hondapower
dat modem valt niet meer te tweaken
lord_fornax
De motorola's..

Die vallen zeker nog te tweaken, je kunt er nieuwe fimwares op tenten, deze zijn met een aardig stukje kennis zelf helemaal aan te passen..
Hondapower
ik heb een com21.

mijn zus heeft wel een motorola.
Merlijn
WebWereld schrijft dat er een hoop te gebeuren staat op het gebied van kabelinternet. Als reactie op alle snelheidsverhogingen van de ADSL-aanbieders heeft @Home laten weten volgend jaar ook het tempo op te krikken. De uploadsnelheden van @Home Basis en @Home Breedband zullen in het eerste kwartaal verdubbeld worden; hoe het zit met de downstream is nog niet beslist. Wat al wel duidelijk is, is dat er een nieuwe abonnementsvorm zal komen. Ook hier zijn nog geen definitieve details over bekend, behalve dat het sneller dan het snelste huidige abonnement zal worden.

Naast @Home laat ook Multikabel weten aan de specificaties te sleutelen. Van de meeste abonnementen gaan de snelheden omhoog en bij een aantal de prijzen omlaag. UPC is al niet minder vaag over de toekomst. Naar verwachting komen er op redelijk korte termijn nieuwe producten en hogere snelheden. Hoewel het tijdstip nog niet helemaal zeker is, zal dit waarschijnlijk in het eerste kwartaal van 2004 gebeuren, zo liet een woordvoerder ons weten. Informatie over om wat voor producten en snelheden het gaat laat nog even op zich wachten.
Hondapower
@home krijgt een extra abo maar dat wordt natuurlijk ook weer veel duurder. Net zoals die klote chello. Dat is zowieso 3x zo langzaam als @home maar wel net zo duur. En nu hebben ze een pakket van 80 EURO(!) met maar 3mbit/s oid.
Hondapower
Beste heer, mevrouw,
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende een eventuele verhoging van de upload- en downloadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden. Op dit moment is er een aantal internetaanbieders dat hun productspecificaties aan het aanpassen is. Deze marktontwikkelingen ontgaat Essent Kabelcom zeker niet. Voor het komende jaar kunt u de volgende productwijzigingen verwachten:

@Home Breedband: verdubbeling van de upstream naar 256 kbit/s.
Daarnaast komt er voor @Home Basis en Breedband de mogelijk de upstream snelheid te verdubbelen voor een additioneel maandbedrag:
@Home Basis van 64 naar 128 kbit/s.
@Home Breedband van 256 naar 512 kbit/s
Een nieuwe abonnementsvorm, nog sneller dan @Home Breedband. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties dit product precies zal krijgen.
@Home werkt momenteel hard aan de uitbreiding van netwerk capaciteit en verdere voorbereiding van de bovengenoemde wijzigingen.
Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen uitsluitsel gegeven over de datum waarop deze wijzigingen zullen worden ingevoerd. Zodra er duidelijkheid is zult u, zoals gebruikelijk met veranderingen in de productspecificatie, via de @Home nieuwsbrief en de @Home Portal op de hoogte worden gebracht. Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Hondapower
he mijn @home verbinding is ineens weer sneller!

Ik haalde net een gemiddelde download van 408kB/s en een upstream van 15kB/s. (3264kb/s -- 120kb/s)
lord_fornax
Er zijn sowieso grootse plannen bij @home.

Wat er van waargemaakt wordt, is nog even afwachten, in ieder geval het volgende:

@Home gaat testen met een 10Mbit, 50Mbit en een 100 Mbit !!!!!! netwerk.

De bedoeling is dat deze snelheden na een testperiode de 3 pakketten gaan worden.

Zie artikel:

@Home wil surfsnelheid drastisch verhogen
Vrijdag, 5 september 2003 - Kabelaar @Home start volgend jaar met een proef voor supersnel internet waarbij uiteindelijk snelheden van 100 Mbps kunnen worden gehaald.

Hiervoor ontwikkelt moederbedrijf Essent momenteel een nieuwe internettechnologie die de snelheid van breedbandinternet drastisch moet verhogen.

Essent denkt hierbij aan snelheden die zo'n vijf keer hoger liggen dan nu. Uiteindelijk zou de technologie het netwerk vijftig keer zo snel moeten maken.

Samen met het Finse bedrijf Teleste werken technici van Essent aan een nieuwe techniek, genaamd 'ethernet via de kabel'. Hiermee moeten kabelnetwerken snelheden van maximaal 100 Mbps kunnen halen.

Essent merkt hierbij wel op dat de snelheden in het begin niet zo hoog zullen liggen. In eerste instantie denkt het kabelbedrijf aan snelheden van 10 Mbps, gevolgd door 50 Mbps en daarna 100 Mbps.

Overbodig
Volgens Essent is het grote voordeel van de nieuwe techniek dat modems overbodig worden. De computer kan rechtstreeks worden aangesloten op de kabelaansluiting. Ook zou deze technologie vele malen goedkoper zijn dan een nieuw glasvezelnetwerk.

Essent wil begin volgend jaar starten met de introductie van de 'superbreedbandverbinding', zoals het bedrijf het noemt. Na een grootschalige proef gaat het kabelbedrijf kijken op welke manier het hele kabelgebied van Essent kan genieten van de nieuwe technologie.

Concurrentie
Essent is met zo'n 1,7 miljoen aansluitingen de tweede kabelmaatschappij van Nederland. De abonnees van Essent wonen voornamelijk in het oosten en zuiden van Nederland.

Ook UPC, de nummer één, probeert de snelheid van zijn netwerk op te krikken. Hiervoor experimenteert het kabelbedrijf volop met nieuwe transport- en modulatietechnieken.

Hiermee is het mogelijk de snelheid van het netwerk te verhogen, zonder dat er iets substantieels aan het bestaande netwerk hoeft te worden veranderd. UPC belooft binnen twee jaar zelfs snelheden tot 120 Mbps.

bron: Webwereld, 5 september 2003.
lord_fornax
Wat erg laat om hier te zetten, maar de upload van de breedband pakketten is verdubbeld. Je moet alleen je modem ff uittrekken en weer insteken (resetten)..
Maxim
Ja, minn max upload komt nu volgens Mordax op 28 KBytes/sec.

Nog te weinig eigenlijk
lord_fornax
veel te weinig ja...
Hondapower
ik merk nog geen verschil
lord_fornax
Qua download snelheid merk je idd geen ene ruk, maar de uploads gaan echt wel sneller hoor.
Maxim
En Remote Desktop werkt ook een stuk beter nu !!
Hondapower
bij mij wordt pas eind september de upload verhoogt! Klootzakken dat het zijn!
lord_fornax
Originally posted by Maxim

En Remote Desktop werkt ook een stuk beter nu !!

Klopt als een bus ja. Ik kan eindelijk de DLs van ODC weer bekijken vis RDP. Voorheen vrat dat al de upload weg..
AMoK
Haha, €8 per maand:

Hondapower
hier valt ook wel mee te leven:

@home van vanmorgen

lord_fornax
Wat me nu opvalt is dat er bij amok kruisjes staan en bij hondapower vinkjes..
Bij mij staan er ook kruisjes... Zou dit door de firewall komen of wat is dit??

Maar dat is een lekkere snelheid voor @home -> 420 KB.

Ik haal max 350 de laatste maanden..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.