jantje wil heel graag rode sokjes. Die heeft hij op de markt zien liggen voor 1 euro. Maar hij heeft geen geld. Dus gaat ie naar zijn moeder.
Mam, mag ik een euro?
nou, zegt mam, als je het broodrooster voor me repareert, krijg je 25 cent!
Dus jantje gaat druk in de weer met schroevendraaiers, soldeerbout en ijzerzaag. Als hij klaar is krijgt hij de felbegeerde 25 centen.
Maar dat is dus nog 75 cent te weinig. Dus gaat hij naar zijn vader toe.
Pap, mag ik 75 cent van je om rode sokjes te kopen?
Nou, zegt vader, als je de auto voor me reparert, dan krijg je 50 centen van me.
(het was geen honda)
Dus jantje een hele middag druk in de weer met schroevendraaiers, steeksleutels, doppenset en krik, en na een dag hard sleutelen was ie eindelijk klaar.
Zo gezegd zo gedaan, jantje kreeg de beloofde 50 cent.
Nu had hij nog maar 25 cent nodig. Gelukkig had hij nog een zusje om geld af te troggelen.
Zus, mag ik 25 cent?
Nou, zegt zus, dan moet je er wel wat voor doen. Mijn vibrator is kapot, en die moet je voor me repareren.
dus jantje druk in de weer met schroevendraaiers, soldeerbout en batterijoplader.
en gelukkig was ie na een uurtje al klaar, dus kreeg ie eindelijk de laatste 25 centen.
Jantje pakt vlug zijn fiets, en raced naar de markt. Helaas was het donderdag, en de markt is altijd op dinsdag.
Dus een paar dagen wachten..... wacht wacht wacht wacht....
eindelijk dinsdag! jantje raced op zijn fietsje naar de markt, en koopt een paar rode sokjes voor 1 euro.
Hij gaat snel naar huis, gaat op de bank zitten, trekt zijn schoenen en sokken uit, en pakt heel voorzichtig zijn rode sokjes. Hij rekt ze voorzichtig uit, en begint hem langzaam om zijn voet te doen......
BAFFF!!!!
met een harde knal ontplofte het broodrooster. alle onderdelen, plus twee verkoolde stukken brood knalden met een moordend (letterlijk) tempo tegen het hoofd van moeder... Dat kon haar hoofd dus niet hebben, ze overleed ter plekke.
uit diepe respect, moest jantje de hele week zwarte sokjes dragen.....
De dinsdag erna was eindelijk de rouwweek voorbij. Heel voorzichtig haalde jantje zijn rode sokjes weer te voorschijn. langzaam trok hij de eerste sok over zijn linkervoet.....
BAFFFF!!
de remmen van de auto van zijn vader weigerden dienst, en vader ramde met auto en al dwars door de garagemuur heen. Dat was een beetje veel van het goede, jantjes vader overleed helaas op weg naar het ziekenhuis.
Uit innige deelneming moest jantje een week lang zwarte rouwsokjes dragen.
De dinsdag erna, de week was weer voorbij, paktje jantje met de grootst mogelijke voorzichtigheid zijn rode sokjes weer te voorschijn. Tergend langzaam ontknoopte hij ze, en uitersvoorzichtig schoof hij het eerste sokje om zijn rechtervoetje heen...
AAAAHHHHHHHHHHHH!!!!
mooi, de vibrator deed het dus nog goed.
Maar toch maar ff checken voor de zekerheid. Zus lag dood op de grond. Ze was geelektrokuteerd door een los draadje van de vibrator. Nou was dat op zich nog niet zo erg, maar ze lag in een enorme plas vocht.
Affijn, weer een week zwarte sokjes dus.
Jantje moest nu bij zijn opa en oma gaan wonen. Die woonden in het bos. een groot, donker bos.
toen de week van rouw voorbij was, mocht jantje van zijn oma eindleijk de rode sokjes aan gaan doen. Dus jantje pakte de sokjes, en net op het moment dat hij de eerste aan wilde doen om zijn linkervoet....
TRRRIIIIINNNGGGGGGGGGGGGGGG!!!
De deurbel.
jantje doet de deur open, en ziet een levensgrote, levensechte, levensgevaarlijke beer voor zijn neus staan! Ja, dat was te verwachten in een groot, donker bos. Wie gaat daar nou ook wonen!
Maargoed, verder met het verhaal. jantje staat binnen in het huisje, met de deurklink in zijn hand. De beer staat buiten, en kijkt met zijn levensgrote ogen naar de doodsbenauwde jantje.
jantje stamelt: meneer beer, u gaat me toch niet opeten...?
en de beer keek hem aan en sprak:.......
WAT ZEGT DE BEER, DENK JE?
(oplossing ff naar beneden scrollen...)
Sukkel, beren kunnen toch niet praten!