goelette
Dec 28 2002, 02:13 AM
ik heb sindskort een rare fluittoon die van linksvoor lijkt te komen in mijn crx. Het is vooral goed te horen bij een snelheid van rond de 50 of 60 km/u, en dan vooral als ik de koppeling intrap en de wagen laat uitrollen, want dan maakt mijn uitlaat niet zo'n herrie...
Het probleem doet zich volgens mij pas voor sinds er een remklauw vastgehangen heeft, maar dat is volgens mij toeval... Want nu lopen alle schijven weer lekker los zonder aan te lopen.
Wat kan het zijn...? Homokineet ofzo? Wiellager...?
Wie kan me helpen?
Greetzzz
Maxim
Dec 28 2002, 10:34 AM
Een homokoneet maakt normaal een ratelend geluid als deze niet meer goed is en een wiellager een soort bromtoon. Dus mij lijkt het iets anders te zijn.
Heb je de trilplaatjes weer achter de remblokje gezet?
goelette
Dec 28 2002, 03:51 PM
Trilplaatjes...? Dat verende plaatje zeg maar? Dat zit er weer op ja. Ik heb alles teruggezet wat ik er af gehaald heb...
Ik denk dat ik nog maar eens de remmen ff los moet pakken om ff na te kijken en te smeren. Dat ben ik namelijk wel vergeten, evenals het opschuren van de blokkies en het goed ontvetten van de schijven .... oeps... had niet gedacht dat het daarom kon gaan fluiten.. Kan dat?
Greetzzz
Nightmare
Apr 3 2003, 05:06 PM
uiteraard !! je moet alles goed schoon maken,en dan de remblokken aan de achterzijde met kopervet in smeren.dan ben je voor 99% van het piepen en fluiten af.
goelette
Apr 3 2003, 05:10 PM
nee dat is het toch niet.
Ik heb aan de onderkant een platic kap beschadigd, en ik denk dat die het geluid veroorzaakt. Denk dat de wind daar doorheen fluit ofzo. Want de remmen heb ik inmiddels nog een keer losgehad en nagekeken/geschuurd/gekopervet. Dus tjah
Ah, eigen lijk wle een leuk geluid
greetzzz
Nightmare
Apr 4 2003, 06:04 PM
gaaf !!
hoe krijg ik ook zo'n turbo fluit geluid ??
ga ik ook effe overal aan schuren en zagen tot dat ik ook dat geluid heb.
goelette
Apr 4 2003, 10:46 PM
dan koop je toch gewoon een fluitje, en monteer dat aan je uitlaat. verkopen ze volgens mij zelfs gewoon bij Heuts...
Greetzzz
Nightmare
Apr 5 2003, 05:56 PM
dacht het niet !! ben toch geen sjonnie !!
dat noemt men kadett tuning !!
Merlijn
Apr 7 2003, 05:32 PM
GeTuned Eeee :P
Hondapower
Apr 10 2003, 10:40 AM
dan krijg je zo'n calibra geluidje van...
Prfrfrfllllrllrlrlrlrlrlrlrlrlrlrllll........
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.