Help - Search - Members - Calendar
Full Version: DJ Nightmare !!
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Algemeen > Off-topic
Nightmare
ik ben al een tijdje met een muziek programmatje aan het spelen geweest,waarmee je een beetje kunt oefenen als je ( Dj ) wilt worden.niet professioneel natuurlijk.
niet dat ik Dj wil worden,maar het is gewoon leuk.
je kunt er samples mee maken,samples downloaden,aan elkaar plakken,eigen tunes maken enz enz.
en heb uiteindelijk een (vind ik) best aardig nummer in elkaar geknutsed !!
dus,het is 4,48 mb groot en kunt het hier downloaden.
so,check this out !!
http://members.lycos.nl/delsolfreak/galler...%20a%20Fool.mp3
rechtermuis knop op de link,en dan "doel opslaan als" !!
niet dat het belangrijk is,maar .... meningen zijn natuurlijk welkom !!
it's my first time,you know !!
DJ Nightmare is in tha house !!!
Hondapower
ik ga m zo ff luisteren
Hondapower
he dat is wel grappig.

Ok als we nu eens een 'Pfingsttreffen Anthem 2004' gaan maken?
En/of een paar extra zelfgemaakte nummer voor volgend jaar?

Dat zou wel stoer zijn en het staat wel wat meer profi.

Misschien zouden we zelfs een stukje van die anthem in de flahintro op de site kunnen zetten....
Maxim
Mag ik heel eerlijk mijn mening geven?

Het klinkt leuk, maar iedere gek kan samples aan elkaar plakken. ga maar eens accoorden, melodielijnen maken en combineren. Daar komt heel wat meer bij kijken.

Zelf heb ik jaren met synthesizers enzo gewerkt. Een sample hier en daar is bijna niet te voorkomen indien je iets vocaals erin wil hebben, maar bewerk de sample dan zo, dat er geen 2e meer van bestaat.

Zelf hou ik helemaal niet van dit soort programma's waar alles kant en klaar voorgeschoteld wordt, maar zo ben ik ook begonnen op de Amiga toen ik 12 jaar was.

Dus voor een Honda-rijdende Fool is het leuk aan elkaar geplakt.

Ik zat te denken om met Fornax een anthem te gaan maken voor het Pfingsttreffen, maar dan helemaal van scratch, dus geen samples die kant en klaar zijn. Ik zal wel eens een fotootje plaatsen met onze "equipment".
Nightmare
tuurlijk mag je je mening geven,Mr. DJ !! wink.gif
dit is ook maar als geinje in elkaar gezet,en ik vind het best leuk klinken in de sfeer van de muziek wat nu overal uit de radio klinkt.
ik wilde alleen maar effe laten horen,dat je met zo'n progje best iets aargdigs in elkaar kunt flensen.
dit soort van programmas worden óók door professionele Dj's gebruikt,en natuurlijk de professionelere programmas,waar ze er hun eigen draai mee geven.
ben namelijk bij dit programma gekomen via mijn broertje,die al een beetje Dj is.
hij speeld al af en toe in de pep en ergens in maastricht.
hij mixt idd zelf samples in elkaar op z'n draaitafel enz.
ik vind dit best aardige programmas om mee te spelen.
wil tenslotte ook geen Dj worden,maar een "Honda rijdende fool". wink.gif Yeah !!
ben benieuwd naar "the anthem" !!!
Nightmare
oh ja,@hondapower: ik ga ook proberen een anthem in elkaar zetten.
zal ik dan ook wel op de site zetten.
Maxim
Was ook niet neerhalend bedoeld hoor. Maar je geeft het al aan: DJ. Een DJ "plakt" vanalles aan elkaar en creëert niet.

Wat met dit soort programma's een voordeel is, is dat het profie klinkt. Met een thuisstudio lukt dat zonder bepaalde effect (geluidsberkings)-apparaten niet.
lord_fornax
ben trouwens al druk bezig een aantal plaatjes in elkaar te zetten..

Hier alvast wat pics van de equipment, het is wel anders opgesteld nu.

Nightmare
wanneer komt het eerste nummer uit van duo ...........G-dobble ???
ik heb mijn eerste hit al gescoord !! :sarc
Nightmare
zo veel spullen en nog niets van de grond gekregen ?? :zzz
zo zie je wel weer,niet iedereen kan samples aan elkaar plakken !! hahahaha.....wink.gif
"beter goed gejat,als slecht gemaakt" zeggen ze wel eens.
beetje ter verdediging voor mij,maar niet ten aanval tegen jullie hoor, Dj Boozywoozy, Dj Jurgen,Special D,Dj Mystic,Scooter ..... en nog honderden andere Dj's doen hetzelfde als wat ik gedaan heb,oude samples jatten van anderen,er een leuk bij de tijds ritme bij zetten,melodietje wat in je hooft blijft hangen,en er vette hits mee scooren.
waarom probeeren jullie dat niet eens ?? oude nummers uit elkaar trekken en er een eigen beat door heen mixen scoort wel vandaag de dag.
en om toch maar effe te noemen,voor dit aan elkaar geplakt liedje heb ik al veel coplimenten gekregen !! happy.gif
zelfs met zo'n programma lukt het namelijk de meesten nog niet om zoiets in elkaar te zetten.je moet er toch een beetje feeling voor hebben.
Maxim
Welk progje heb je gebruikt?

Dan ga ik eens proberen om een 1-dags hit te plakken. happy.gif
Hondapower
Originally posted by Nightmare

wanneer komt het eerste nummer uit van duo ...........G-dobble ???
ik heb mijn eerste hit al gescoord !! :sarc

We kunnen ze beter 'Die Gerhards' noemen voor alle duitsers volgend jaar.
Nightmare
profesionele dj's geven hun programma's niet openbaar !! :zzz wink.gif
Nightmare
heb eeb special van dj jurgen ooit gezien op tmf,waarin hij beschreef dat een hit idd een één dags werk was !!
als er een melodietje in zijn hooft kwam,dan ging hij direct naar de studio om het gelijk op band te zetten en er de rest omheem te verzinnen.
dat duurde dan een paar uurtjes...en voilá,a hit record !!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.