Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Project 2 van start
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > CRX / Del Sol
goelette
Na een redelijk succesvolle restauratie van de ED9, ga ik in de kerstvakantie beginnen met de AF. Niet dat de ED9 al af is, maar ala.
Mijn vriendin heeft namelijk eindelijk werk gevonden (joepie!) en heeft daar per sé een auto voor nodig. We waren al op zoek naar een leuk klein dingetje, toen ik me bedacht dat ik nog een type 1 had staan wink.gif
Nu ga ik proberen die in anderhalve week apk-klaar en enigszins toonbaar te krijgen.
Er moet een nieuwe koppeling in (besteld), er moet een nieuwe uitlaat op (al binnen), en er moet wat aan de dorpels gelast worden.
Wat ik nog wil, maar niet hoeft, is spatbordranden achter er in lassen, nieuwe deur zonder deuk er in zetten (al op voorraad) spoiler er af en dichtlassen, en andere kleur...?
Maar dat laatste zal wel niet lukken ben ik bang.
Dus dat wordt druk deze vakantie happy.gif

Ik moet nog ff een soort van werkplaats inrichten, zodat ik alles bij de hand heb en enigszins beschut ben tegen de regen en kou. Ik heb alvast een lange ski-onderbroek gekocht voor de zekerheid happy.gif

Als er nog vrijwilligers zijn die zich in de kerstvakantie ook rot gaan vervelen.... Misschien kan ik wel wat hulp gebruiken happy.gif

Greetzzz
Merlijn
Ik wil je wel een dagje komen helpen, daar kom ik extra voor afrijden. Een beetje technische kennis wil ik wel opdoen!
goelette
ah, de eerste aanmelding al binnen happy.gif Moet eens even kijken wanneer ik precies extra handen kan gebruiken, want mijn garage is niet zo groot, als we elkaar in de weg lopen is het ook niet handig he wink.gif
Je hoort nog van me happy.gif
Merlijn
maar zeker happy.gif
goelette
het gaat me niet lukken helaas, recordpoging mislukt, trouwens marco was toch al sneller happy.gif
Er zaten toch wat (lees: veel) meer plekjes op dan ik dacht die gelast moesten worden.
Het lukt allemaal wel, maar duurt iets langer dan verwacht. Dit komt vooral door die klote-feestdagen tussendoor. Niet alleen de uren die je aan de eettafel met familie moet doorbrengen, maar ook het lamme gevoel de dag erna speelt parten happy.gif
Intussen is gelukkig wel mijn ed9 goedgekeurd, dat scheelt alweer.
De komende drie dagen moet ik maar flink gaan werken, en volgende week elke avond denk ik dan maar.
@webbie: helaas heb ik op dit moment niks aan je hulp, of aan de hulp van wie dan ook. Alleen mn vriendin helpt beetje door me op tijd mijn eten en drinken te brengen happy.gif

Nouja, vanavond vroeg naar bed, morgen vroeg op en dan een hele dag doorwerken, in de kou angry.gif

i'll keep ya posted.
goelette
hmmz, vandaag de hele dag niks kunnen doen... angry.gif
Wel een chrysler gekocht in zoetermeer, vandaar het tijdgebrek
happy.gif
Plus het feit dat mijn vader aan het klussen is op de veranda, met 2 kachels aan, zodat ik in de garage geen kachel meer heb, i.c.m. het feit dat het 3 graden vriest en het alleen nog maar kouder gaat worden. angry.gif
Avaloon
Wat ben jij een watje!! wink.gif Kom je moet wat over hebben voor je autootje.
Hondapower
NOG een chrysler?
goelette
ja, ik zeg altijd maar, een is geen, twee is genoeg happy.gif
goelette
Gisteren nieuw dakje gehaald. Nou, niet nieuw, maar wel nieuw!GEEN roest. Mijn mond viel open toen ik het dakje zag. En dat voor het luttele bedrag van 80 eurotjes! Me = happy!
Binnenkort (hopelijk dit weekend) zal eindelijk het uiterlijk af zijn! Niet gehaald in anderhalve week dus happy.gif
Hondapower
we zijn benieuwd!
Maxim
Originally posted by Hondapower

we zijn benieuwd!

Inclusief mij
goelette
ik ben ook beniwued of ie door de apk komt.....
voor de rest is ie nog niet echt mooi, is niet strak, niet goed gespoten, etc. Dat komt een andere keer wel weer, heb ik nou echt geen tijd voor.... happy.gif
goelette
toch maar ff wat fotootjes van de bezigheden de afgelopen weken:

Het plaatwerk van de bodem onder de passagiersstoel, vóór:

en ná:

Het spatbord zoals het er eerst uitzag:

En hetzelfde spatbord na de laswerkzaamheden:

Verder nog plaatje van het laswerk aan de dorpel helemaal vooraan aan de rechterkant:

En ten slotte de ex-plek van de spoiler:

Er is nog veel ingewikkelder laswerk verricht, maar daar heb ik (nog) geen foto's van. Volgen misschien nog, als ik er aan denk wat pics te schieten... happy.gif

Greetzzzz
goelette
update:
versnellingsbak en koppeling zijn er eindelijk uit. Wel twee van die stangen van een doppenset gemold, rechts wilde de moer op de aandrijfas niet los (deja vu, maxim wink.gif )
Toen maar hele geval ineens los gehaald.
Aan de andere kant wilde de fusee niet los. Hele avond op zitten vloeken, vandaag speciaal stukje gereedschap gehaald, 8 seconden gewerkt, boem los. Hihihi wink.gif
Koppeling was afgesleten tot op de klinknagels, dus de drukgroep was ingevreten. Die komt er uiteraard ook nieuw op. Alleen nog even vliegwiel inspecteren, als die ook ingevreten is moet daar ook een nieuwe op. Maar die heeft tommie nog liggen, dus das wel relaxed.
Hopelijk eind van de week alles weer in elkaar, monteren kan nooit zoveel werk zijn als demonteren wink.gif

Greetzzz
goelette
nou, het gaat weer lekker.
Vrijdag was het de dertiende, maar nu komt de pech pas. Auto zat dus al weer helemaal in elkaar, de techniek dan, na heeeeeel veel gekloot om de fusees weer vast te krijgen. Schroefdraad was namelijk wat beschadigd. Maargoed, eindelijk toch gelukt (zaterdag was dat)
Vandaag nog ff met de tectiel alles nalopen om zeker te weten dat alles lekker dichtgesmeerd zat, uitlaatje eronder gehangen, en ff alles aan de aandrijving gecheckt.
Oeps, aandrijfas niet gecontroleerd of die goed in de versnellingsbak geklikt zat.... nouja, ff kijken dan maar. Hee, er past nog een vinger tussen. Ff aanduwen dan maar. Hmm, gaat niet. beetje harder dan maar. etc etc. Totdat de ashoes scheurde, en ik die hele rotzooi weer er af moest halen..! WEER fusees los etc.
morgen maar ff nieuwe hoes halen, en dan hopen dat de boel weer een beetje fatsoelijk in elkaar wil.
En het ergste: ik weet niet zeker of die as nou van te voren toch al goed vast zat, want hij wilde nu niet zomaar eruit.... Misschien wel al die ellende voor niets geweest...
Maxim
Ik zie dat je er weer veeeeel werk ingestoken hebt. Je moet ook niet op vrijdag de 13e aan je auto werken happy.gif

Zie je het eindpunt al langzaam komen?
goelette
nou, vrijdag de 13e ging het goed happy.gif Gisteren, maandag de 16e was het k*t. Maargoed, vandaag nieuw hoesje besteld, morgen weer er op zetten. Vanavond ga ik het dakje in elkaar zetten, zodat dit weekend uiterlijk het dakkie, het interieur, de bumpers en de nieuwe wielen er op kunnen. En dan is ie klaar. Dus einde eindelijk in zicht ja happy.gif
Avaloon
Einde in zicht? En wat ga je dan doen..... Die andere crx WEER slopen? Ahhh, beter idee: mijn crx opknappen. wink.gif
goelette
nee, dan ga ik mijn voyager rijdbaar maken. En daarna....? Ga vandaag voor huisje kijken, dus wie weet.... Zal ook wel veel werk worden happy.gif
goelette
Hij is klaar!!! En hij is goedgekeurd ook! Enige probleem was dat stadslicht en kentekenplaatverlichting kapot was. Was ik ff vergeten.
Van het laswerk heeft hij niks gezegd, alleen dat deze er wel goed uitzag, want hij had er wel eens een gezien waar hij de gordel zo van het bevestigingspunt los trok omdat de plaat rot was.
Aangezien ik niet wist hoe en wat je precies mag lassen, heb ik maar niet gezegd dat elk verstandig persoon deze crx al lang naar de sloop had gebracht... happy.gif maar ik ben er van overtuigd, wat ik hier in elkaar heb gebakken, dat houdt weer jaaaaren! Nu alleen nog een keer mooi maken, dat moet toch eigenlijk ook nog wel een keer happy.gif
Maxim
Proficiat. Het is inderdaad bewonderingswaardig te noemen dat je die CRX hebt opgeknapt. Ik heb de auto even gezien voordat er aan gelast ging worden en ik denk dat inderdaad zeer veel mensen er niet aan begonnen waren.

Knap werk !
Hondapower
ik denk dat 99% m al naar de sloop had gebracht!
goelette
meer happy.gif
Maxim
Originally posted by goelette

meer happy.gif

Naar 2 slopen ???
goelette
minstens ja. Denk je niet?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.