Help - Search - Members - Calendar
Full Version: spuiten en strakmaken
Honda Club Zuid-Limburg.nl > TechCorner > Exterieur
goelette
Net even wat rondgereden langs wat schadeherstelbedrijven. De bedoeling is dat mijn rex weer strak in de lak zal komen.
Ikzelf zou de hele wagen strippen, en naderhand weer opbouwen. Dat drukt de prijs dus al. Er zijn al nieuwe spatborden achter ingelast, dus dat hoeft ook niet meer te gebeuren. Hij moet alleen strakgemaakt worden dmv uitdeuken of plamuren, en gespoten worden in dezelfde originele kleur grijsmetallic.
Schadeboer 1: reken maar op zeker €2750,-, ex btw
Schadeboer 2: reken op tegen de €2000,- ex btw, maar echte prijs kan hij pas maken als de boel al gestript is (en het dus te laat is om terug te krabbelen)
Schadeboer 3: Sorry, maar daar beginnen we niet aan... Zal duur worden, en kan niet garanderen dat het goed blijft....

Dus: Ikke ben verdrietig...!

Zijn deze prijzen zo een beetje normaal, of weet iemand nog een goede spuiter die het goedkoper kan? Liefst eentje die het zwart doet (niet de kleur) wink.gif

greetzzz
Hondapower
Ik weet nog wel 2 adresjes:

Petan in Brunssum, die heeft de auto van Marco Franssen gespoten voor niet veel.
(als je brunssum inrijdt vanuit Kerkrade/Landgraaf, dan is het na de rotonde 50 m
aan de linkerkant.)

En Hanneman Autoschade, die heeft mijn auto perfect gespoten.
(naast Heuts Kerkrade) Het is een Focwa schadebedrijf.
goelette
Originally posted by Hondapower

Ik weet nog wel 2 adresjes:

Petan in Brunssum, die heeft de auto van Marco Franssen gespoten voor niet veel.
(als je brunssum inrijdt vanuit Kerkrade/Landgraaf, dan is het na de rotonde 50 m
aan de linkerkant.)

En Hanneman Autoschade, die heeft mijn auto perfect gespoten.
(naast Heuts Kerkrade) Het is een Focwa schadebedrijf.

Ah Hanneman, die ken ik wel. Nu snap ik ook waarom ik jou een keer in een auto van autorent Bastiaans zag rijden... Daar werk ik namelijk, en wij verhuren auto's aan Hanneman zodat die ze weer in kan zetten als vervangend vervoer.

Ik zal daar in ieder geval nog ff langswippen om te zien wat voor prijs ze maken, maar ik vrees dat het niet ver van de andere opgaves zal afliggen... Heb begrepen dat dat toch wel normale prijzen zijn...
En dat kan bruintje niet trekken... Dus ik denk dat ik hem zelf strak ga maken, heb toch tijd zat wink.gif Puur het spuiten alleen zal wel niet zo vreselijk duur zijn hoop ik.

Iig bedankt voor de tips!

greetzzz
Hondapower
Ah Hanneman, die ken ik wel. Nu snap ik ook waarom ik jou een keer in een auto van autorent Bastiaans zag rijden... Daar werk ik namelijk, en wij verhuren auto's aan Hanneman zodat die ze weer in kan zetten als vervangend vervoer.

Ja vangrails zijn af en toe best hard.
AssItch
Ik heb het geluk dat ik een goede vader heb.... die maakt de mijne helemaal strak... daarna alles eraf halen... alles schuren en in de primer.... dan wegbrengen en laten spuiten... kost me ongeveer 600 voor het spuiten...

de hele opknapbeurt kost me (incl. 4 spoilers) 1300 eurotjes... :-)
goelette
Nou, binnekort ga ik in de herkansing...
Dan neemt een bevriende garagist hem mee naar een spuiter (waar ik al eerder geweest ben) om een fatsoenlijke prijs te maken...
Als voorwerk heb ik alvast de bestickering van de rex af getrokken...
Ziet er wel erg kaal uit nu... Nu weet ik weer waarom ik um erop had geplakt... Maar van de andere kant, echt mooi zat ie er nou ook weer niet op.. dus tjah...
De kleur heb ik ook al uitgekozen...

Blue De Chine (blauw uit China happy.gif ) van Peugeot.

Donker metallic blauw.

Ik weet nog net wanneer het gaat gebeuren, maar het moet gewoon in ieder geval wel gaan gebeuren nu. ( heb mijn eerste salarisstroken inmiddels binnen van mijn verse baan, dus dat gooien we maar meteen weer eruit... happy.gif )

I'll keep you posted!

Greetzzz
Maxim
Zelf zal ik binnenkort ook naar de spuiter moeten.
Ik denk dat ik heel even wacht tot Marcel zijn Targa is gespoten, zodat ik kan kijken of het goed is gedaan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.