Help - Search - Members - Calendar
Full Version: et waarde
Honda Club Zuid-Limburg.nl > Modellen > Civic
Redshark
weet iemand of 17 inch velgen met een et van 42 en breedte van 7.5 op een civic ek 3 past (bwjr 97 3drs) i v m dat ze dalijk met insturen niet tegen de wielkasten aankomen ???
Nightmare
dat past !! kan alleen zijn,dat bij het insturen de binnen kant van de band aan de binnen zijde aan de spatkuip een beetje aanloopt.
slijt wel weg.
Nightmare
de perfecte ET waarde is verschillend van auto merk.
Honda heeft vrijwel altijd een et waarde tussen 38 en 42.maakt niet uit welke Honda.
dus hoe hoger de et,hoe dieper de velg naar binnen gaat.
dus et 42 is diep,en zoals ik al zei,kan binnen in aanlopen,bij maximaal insturen,wat je toch al niet vaak zult doen.
maar what the fuck !! is maar kunstof.
Hondapower
de maat van de banden is ook belangrijk. het beste is 205-40/17.
Maar dat is voor een 7 velg, een 7,5 velg kan misschien beter 215 pakken.
bedenk wel dat als je een bredere velg of band pakt, de ET waarde wel hetzelfde blijft, maar de rand toch dichter tegen de wielkast aan gaat zitten.
Redshark
nou ik krijg nu zaterdag me schermen uitgerold en de rand plat gevouwen als t goed is...en dan is dat probleem toch al verhopen...mis dan nog een spoorverbreder erbij en dan is het goed
ik ben namelijk het twijfelen tussen de mille miglia t12 in 18 inch x 7 et 40
http://www.millemigliawheels.com/images/ruota_t12.gif
en de tenzo racing poke 10...18 x 7.5 et 42
http://www.tenzoracingsports.com/roadwheel...big_poke-10.jpg
ik ben er nog nie uit omdat een bed kleiner maakt als je precies ervoor staat,maar wel de auto van de zijkant optisch breder...
groeten
Nightmare
TENZO !!!!
sol_wind
tenzo
Hondapower
lenso!
AKKI
enzo!
Redshark
jah de tenzo's zijn ook mooier van schuin gezien maar met al die f=ck=ng schroefjes en tussen de spaken in veel poets werk en ze lijken op 17ers omdat de spaken niet ver door lopen...
als ik nu die naderen neem die lijken veel groter en dat vult mijn grote gaten beter door die k=t bumpers maja alles heeft zijn maar he !!!
ik kan ook met polyester de wielkasten kleiner gaan maken en 17ers houden mja...zo gaat het ook maar verder
keep up the good work en all thanx for ya help
Redshark
de et story gaat verder hehehe...
alleen niet meer zo over et .
ik heb mijn 18x7 te koop staan op internet op marktplaats.
nu heb nieuwe velgen gezien 19x7 en die komen er nu op.
dus wie interesse heeft in mijn velgen ze zijn te koop en vraagprijs is 1200 met toyoproxes ts-1 215 35 18.
liggen pas 3 maanden erop en de kilometers van nu zijn rustig gereden...de banden zijn net ingereden om t zo te noemen. biggrin.gif groetes
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.