Avaloon
Feb 8 2004, 05:22 PM
Waardoor wordt het zgn. fluiten in je geluidsboxen door veroorzaakt?
Sinds kort heb ik dat "fluiten" in mijn boxen. Waardoor dit veroorzaakt wordt,
is mij een raadsel. Voorheen heb ik hier nooit last van gehad. Het is echt pas
sinds kort. Zou het iets met de buitentemperaturen (vochtheidsgraad in de auto) te maken kunnen hebben?
Pasadino
Feb 8 2004, 09:13 PM
meestal is het een slechte massa
je kunt het oplossen door er of een filter tussen te zetten of de massa goed blank te schuren.
het kan ook nog liggen aan stroom kabels die bij speaker kabels liggen.
als dit het allemaal niet is dan moet je je radio weg gooien!!!

goelette
Feb 8 2004, 10:16 PM
misschien dat met de afgelopen laswerkzaamheden de boel een beetje heet is geworden, en is er een kabeltje beetje gesmolten ofzo, en maakt ie nu kortsluiting? Of heb je kabels weggehaald en net ergens anders weer teruggelegd, waardoor je het probloeem krijgt dat petje beschrijft.
Avaloon
Feb 8 2004, 11:37 PM
Okee...... Ik heb de radio op de grond gegooid, ben er 5 keer overheen gereden. Hij "fluit" nu niet meer....
Het heeft overigens niets met laswerkzaamheden te maken, omdat dit pas sinds 2 weekjes is.
Maar het zou kunnen zijn dat de versterker wellicht verschoven is. Deze ligt namelijk niet vast. Zal het eens checken. Bedankt alvast voor de reactie..
Hondapower
Feb 9 2004, 08:52 PM
het kan ook zijn dat koper uit een van de luidsprekerkabels contact maakt het het chassis.
Fonzie
Feb 9 2005, 10:17 AM
Het kan ook zijn dat de plus kabel te dicht bij de cinch kabel ligt en dan krijg je ook dat fluiten!
Het beste kun je de plus rechts in je auto leggen (bij de dorpels van de deur) en de cinch links in de auto (ook bij de dorpels is het makelijkste en vlugste)
Gr. Accord-Racer
Avaloon
Feb 13 2005, 02:10 PM
*Kuch* *Kuch* Dit is een topic van een jaartje geleden... maar toch bedankt voor de reactie. Toen had ik ook nog mijn "oude" crxje...
Nightmare
Feb 13 2005, 02:13 PM
Zzzzzzzz ............... Zzzzzzzzzz...............
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.