Buzzin Hornet
Feb 19 2004, 02:07 PM
hallo allemaal, ik heb sinds kort een Civic gekocht en ik wil hem verlagen. Het is een Honda Civic uit 2000 en mijn bandenmaat is 205-40 17".
Hoeveel kan ik hem verlagen, zodat mijn wielkasten mooi opgevuld zijn maar dat ik niet om het jaar mijn middendemper moet laten vervangen of dat de banden aanlopen!? en wat raden jullie mij aan, alleen veren of schokbrekers en veren?
Wie kan mij helpen.
Hondapower
Feb 19 2004, 03:53 PM
Het beste is altijd een schroefverlagingsset. Van deze kun je de hoogte verstellen. De verlaging kan dan variëren van bv. 2 tot 12cm. Goede merken zijn KW, H&R en Apex. De KW setjes zijn allemaal van roestvrij staal, die blijven het langste goed en mooi.
Er hangt echter wel een aaridg prijskaartje aan, zo'n 900 euro. De goedkoopste merken schroefsetjes zijn zo'n 650 euro.
Wat je ook kunt doen is verlagen met gewoon veren, dan ben je tussen de 100 en 300 euro kwijt. Verlaag dan nooit meer dan 4 cm, dat verkort de levensduur van de dempers aanzienlijk.
Wat naast de bandenmaat belangrijk is, is de ET waarde van de velg. Hoe lager de ET, hoe meer het wiel naar buiten staat. Dit is dan bepalend voor de mate van verlagen.
Een van onze leden heeft een civic van 2001 en die heeft ee schroefset van KW en heeft m 12 cm verlaagd met de originele velgen.